خانهاخبار
مقایسه دوربین Xperia X سونی با Galaxy S7 سامسونگ

مقایسه دوربین Xperia X سونی با Galaxy S7 سامسونگ

طرفداران سونی و سامسونگ همیشه بر سر کیفیت دوربین محصولات شرکت محبوب خود بحث و جدال دارند. در این مقایسه نمونه تصاویر گرفته‌شده با دوربین اکسپریا ایکس و گلکسی اس 7 را کنار هم قرار دادیم تا ببینیم کیفیت دوربین کدام یک از این دو گوشی در عمل بهتر از دیگری است.
۱۳۹۵/۴/۱

رقابت شرکت‌های سونی و سامسونگ در تولید بهترین دوربین گوشی هوشمند برکسی پوشیده نیست. سونی همواره یکی از مدعیان اصلی این رقابت بوده است که همیشه پرچمدارانی با دوربین‌های فوق‌العاده به بازار فرستاده؛ اما در چند سال اخیر گوشی‌های سامسونگ به رقیبی خطرناک برای سونی تبدیل شده‌اند و توانایی خود را بارها به اثبات رسانده‌اند.

Xperia X سونی دوربینی 23 مگاپیکسلی در اختیار دارد که سونی به سرعت بالای فوکوس آن می‌نازد. در طرف دیگر، کیفیت دوربین Galaxy S7 برابر با 12 مگاپیکسل است و از فناوری Dual Pixel برای افرایش سرعت فوکوس استفاده کرده است. جزئیات دوربین این دو گوشی را در جدول زیر مشاهده کنید.

image

همان طور که می‌بینید، عدد مگاپیکسل دوربین این پرچمداران اختلاف زیادی با هم دارند، اما نمی‌توان براساس آن حکمی صادر کرد چون بیشتر بودن عدد مگاپیکسل دوربین مطلقا به معنای بهتر بودنش نیست. در ادامه نمونه تصاویر گرفته‌شده با دوربین Xperia X و Galaxy S7 را در موقعیت‌های مختلف می‌بینید. این تصاویر را با هم مقایسه کنید و به ما بگویید در مجموع کیفیت کدام یک بهتر است؛ با این توضیح که کیفیت دوربین اکسپریا ایکس در حالت پیش‌فرض و روی 8 مگاپیکسل تنظیم شده تا بهترین کیفیت را داشته باشد.

برای دیدن عکس‌ها در اندازه واقعی روی آنها کلیک کنید

image
 
image

 

image
image

 

image
image

 

image
image

 

image
image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (195 نظر)

Ashkan

۱۳۹۶/۸/۹
من سونی x دارم. دوربینش خارق‌العاده است. من دوربینش رو با s8 مقایسه کردم. خدایی سونی بهتر بود

کاظم

۱۳۹۶/۳/۱۶
خخخخ خیلی خنده داره این مقایسه. گوشی با لنز قدرتمند xperia x را روی رزولیشن 8 مگاپیکسل قرار دادند در صورتی که دوربین این گوشی 23 مگاپیکسل هست بعد گوشی سامسونگ را رو اخرین کیفیتش یعنی 12 قرار دادند بعد مقایسه کردند . همیشه این هم یادتون باشه هرچی عدد کیفیت دوربین بالا تر باشه در همه ی حالت ها بهتر عکاسی میکند . قطعا که کیفیت گوشی xperia x با s7 قابل مقایسه نیست . این عکس ها توسط شرکتی برای تخریب سونی گرفته شده که بخواهند ابرو سونی را ببرند و دوربین های بی کیفیت سامسونگ را قوی جلوه بدهند.

amirh8466

۱۳۹۶/۳/۱۲
داداش گلم اولا تو قسمت focus and stabilization تو اکسپریا x تصحیح کنید که optical نداره
پ.ن: سونی همینطوری نیست که دوربینو باز کنی زودی عکس بندازی بعد بزاریش اینجا برای عکس گرفتن از شب باید iso رو تنظیم کنی......تازه عکس اصلی رو تو سایت خودش دیدم که رزولوشن x رو 8 مگاپیکسل بود

الهام

۱۳۹۶/۲/۲۷
سلام اقایون یه سوال خواشمندم جواب بدین سونی اکسپریا ایکس تا کی تو بازار هستش بنظرتون تا برج 7 راهت پیدا میشه که رفرش نباشه و راهت بتونم پیداش کنم

mh

۱۳۹۶/۲/۲۷
جی اس ام با سونی مشکل داری ؟ میخوای سونیا خراب کنی ولی فک کنم کارت نتیجه برعکس میده دوربین میان رده سونی در حد پرچمدار سامسونگه