خانهاخبار
شیائومی در اندیشه ساخت رقیبی ارزان‌قیمت برای آیفون SE

شیائومی در اندیشه ساخت رقیبی ارزان‌قیمت برای آیفون SE

با اینکه آیفون ۴ اینچی جدید اپل، یعنی آیفون اس ای، به‌دلیل طراحی تکراری با انتقادهای بسیاری روبه‌رو شد، ظاهرا چینی‌ها در فکر رقابت با آن هستند. کمپانی چینی شیائومی قصد دارد امسال محصولی با نام احتمالی Xiaomi Mini روانه بازار کند که مشخصا هدف اصلی آن رقابت با آیفون ۴ اینچی اپل است.
۱۳۹۵/۳/۱۴

کمپانی چینی شیائومی، که با کپی‌برداری از محصولات اپل برای خود نامی دست و پا کرد، قصد دارد گوشی هوشمند جدیدی برای رقابت با آیفون SE روانه بازار کند. آیفون SE در حال حاضر جدیدترین آیفون اپل است که با طراحی مشابه آیفون 5s اما با سخت‌افزار قدرتمند آیفون 6s در بازار به‌فروش می‌رسد.

 

image

 

به نقل از خبرگزاری The Times of India، گوشی جدید شیائومی صفحه نمایش ۴.۳ اینچی با رزولوشن اچ‌دی دارد و به پردازنده چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۸۲۰ و ۳ گیگابایت رم مجهز می‌شود. دوربین اصلی آن ۱۳ مگاپیکسل است و در کنار حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی به سنسور اثر انگشت نیز مجهز است.

تا همین‌جا خبر به اندازه کافی چشمگیر بوده، اما جالب‌تر هم می‌شود اگر نگاهی به قیمت احتمالی آن بیندازیم. این گوشی قرار است تنها ۱۸۰۰ یوآن چین یعنی معادل ۲۷۴ دلار قیمت داشته باشد؛ درحالی که آیفون SE در مدل ۱۶ گیگابایتی ۱۲۶ دلار و در مدل ۶۴ گیگابایتی ۲۷۴ دلار از رقیب چینی خود گران‌تر است.

در سال‌های اخیر با وجود رشد قابل توجه کمپانی تولیدکننده تلفن هوشمند چینی، باز هم اپل سهم مناسبی از بازار چین را به خود اختصاص داده و حداقل توانسته رقیب کره‌ای خود یعنی سامسونگ را در چین کنار بزند. با این شرایط دور از انتظار نیست که چینی‌ها، با افزایش کیفیت محصولات خود و کاهش هزینه تمام‌شده آنها، سعی کنند رقیب آمریکایی خود را در بازار داخلی کنار بزنند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

Arman

۱۳۹۵/۳/۱۷
من همین الانشم ردمی نوت 3 شیائومی رو به آیفون SE ترجیح میدم ...

سامی بگ

۱۳۹۵/۳/۱۶
عزیزم سامسونگو به حاشیه گوشیای مقایسه شده باز نکنین. . همه هم دگ میدونن اپل تو سیستم عامل 9 ای او اس هنگه زیادی داره. . در واقع اینو گفتم که دگ نگی سامسونگ سگه اپله داشم ?

گوشی باز

۱۳۹۵/۳/۱۶
نظر شما ...دیگه فکر نکنم کسی بیشتر از من گوشی خریده باشه فقط اپل به خدا

shervin

۱۳۹۵/۳/۱۶
از منبع خبری که گزاشته شده تا ته داستانو میشه خوند :)
یکم این تعصبتونو بزارید کنار!
طرفدار یه برندی باشه ولی دلیل نمیشه بقیه برند هارو بکوبی که!
در کل ما که نفهمیدیم شیائومی با چه سیستم عاملی میخواد رغیب آیفون بشه!
اگه اندروید باشه که رغیب آیفون حساب نمیشه!
اگه آی او اس باشه هم رغیب نمیشه چون این سیستم هامل مخصوص خود اپل هستش و واقعا خنده داره که بخوایم به چشم رغیب بهش نگاه کنیم!
واسه رقابت باید یه سال آیفون گوشی اندرویدی تولید کنه بعدا ببینیم قدرتش در چه حده :)
بنظرتون اصلا قابل قیاس با سخت افزارای دیگر برند ها میشه؟؟؟ :)

Arya

۱۳۹۵/۳/۱۵
اولا اختلاف قیمت بالای ۷۰۰هزار تومانه دومن وقتی یکی میاد یه گوشی رده بالا میخره حداکثر بعده دو سال یه گوشی جدید میخره ، بعدشم هم رده بالاهای شیاومی هم هواوی ۳ سال بدونه مشکل کار میکنن