خانهاخبار
IMX318: سنسور 22.5 مگاپیکسلی جدید سونی

IMX318: سنسور 22.5 مگاپیکسلی جدید سونی

سونی از مدل جدید سنسورهای دوربین خود به نام IMX318 پرده برداشت. این سنسور جدید از ویژگی‌ فوکوس خودکار هیبریدی و تثبیت‌کننده تصویر سه‌محوره بهره‌مند است.
۱۳۹۴/۱۱/۲۷

سونی از سنسور دوربین جدید Exmor R برای دستگاه‌های قابل حمل پرده برداشت. این سنسور جدید IMX318 نام دارد و اولین سنسور CMOS است که از قابلیت فوکوس خودکار هیبریدی و تثبیت‌کننده الکترونیکی تصویر سه‌محوره برخوردار است. این دو ویژگی کمک می‌کنند تا هم فوکوس خودکار بسیار سریع انجام شود و هم لرزش‌ دست هنگام فیلم‌برداری بر فیلم ضبط‌شده تاثیری نگذارد.

 

image

 

سنسور IMX318 از نوع 1/2.6 است و رزولوشن موثر آن برابر با 22.5 مگاپیکسل است. با اینکه اندازه پیکسل‌های این سنسور جدید کوچک‌تر از مدل قدیمی‌تر IMX230 است، سونی ادعا می‌کند این موضوع بر کیفیت تصویر در موقعیت‌های کم‌نور تاثیری نخواهد گذاشت و آن را کاهش نخواهد داد. به احتمال زیاد این سنسور از پایان سال جاری میلادی در گوشی‌های رده‌بالا و دستگاه‌هایی مثل پهپاد به کار می‌رود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

نیما

۱۳۹۴/۱۱/۲۸
سونیو خیلی قبولش دارم ولی واقعیت اینه که فقط افزایش رزولوشن باعث کیفیت تصاویر نمیشه و گزینه های مهم دیگری هم هست که متأسفانه سونی رو اونا کار نمیکنه. باید برای عکس برداری لرزشگیر اپتیکال 5 جهته بذاره و برای فیلم برداری لرزشگیر خاص خودش یعنی steadyshot. و اینکه فلش 2 یا 3 گانه استفاده کنه به همراه فوکوس لیزری و پیکسل های بزرگتر به کار ببره که در نور کم عملکرد عالی داشته باشه و سرعت شاتر رو بیشتر کنه، دیاگرام رو ارتقاء بده و گشودگیش رو بیشتر کنه، و به خصوص باید روی پردازش تصویر کار کنه. نه فقط افزایش رزولوشن.

Alireza

۱۳۹۴/۱۱/۲۷
ولی هنوز مهم اینه که حریف لنز شرکت کارل زایس نیست.
قبلی اشتباه شد:)

Alireza

۱۳۹۴/۱۱/۲۷
ولی با این حال هنوز حریف لنز های شرکت کارل رازیس نمیشه.

Bahram

۱۳۹۴/۱۱/۲۷
سونی پادشاه بی چون و چرای تکنولوژی

mvf

۱۳۹۴/۱۱/۲۷
اگه لنزایی که استفاده میکنه، کارل زایس باشه، خیلی هم عالی، ولی ازونجایی که سونی اینکارو نمیکنه، خیلی هم عالی نمیشه.