خانهاخبار
اپل سرانجام تبدیل اس دی کارت را برای آیفون عرضه کرد

اپل سرانجام تبدیل اس دی کارت را برای آیفون عرضه کرد

تبدیل محبوب Lightning to SD Card Camera Reader، که پیش از این برای کاربران آیپد ارائه می‌شد، هم‌اکنون از آیفون هم پشتیبانی می‌کند. برای اطلاع از قیمت و جزئیات آن در ادامه مطلب همراه ما باشید.
۱۳۹۴/۹/۲۲

پیش از این یکی از پرکاربردترین لوازم‌های جانبی آیپد که اپل تولید و عرضه کرده بود Camera Connection Kit بود که جعبه آن حاوی دو تبدیل اس‌دی کارت و یو‌اس‌بی به پورت قدیمی آیفون‌ها و آیپدها موسوم به ۳۰ پین بود. بعد از عرضه آیفون ۵ و آیپد ۴ رویه عوض شد و آی‌دیوایس‌ها با پورت کاملا جدیدی به نام لایتنینگ عرضه شدند. طبیعی است که باید تمام لوازم‌های جانبی‌ با این پورت جدید به‌روزرسانی می‌شدند. اپل هم پس از این ماجرا تصمیم گرفت هر یک از این تبدیل‌ها را جداگانه و هر کدام با قیمت ۲۹ دلار به کاربران خود بفروشد؛ این یعنی افزایش دو برابری قیمت محصول که اصلا جالب به نظر نمی‌رسد. اما خب، از این موضوع که بگذریم، تبدیل اس‌دی کارت به لایتنینگ نظر بسیاری از صاحبان آیپد را به خود جلب کرد و تبدیل به یکی از پرکاربردترین لوازم جانبی آیپد شد، چراکه کار کاربران را بسیار راحت می‌کرد و برای انتقال عکس‌های گرفته‌شده با دوربین پیشرفته به آیپد دیگر نیاز به کامپیوتر نبود و انتقال عکس‌ها مستقیما از کارت حافظه دوربین به آیپد انجام می‌شد.

کارکرد و پشتیبانی این محصول اپل پیش از این محدود به صاحبان آیپد بود و کاربران آیفون نمی‌توانستند با این دستگاه کار کنند، اما گویا اپل تصمیم گرفته این تبدیل را با طراحی داخلی جدید طوری تغییر دهد که با آیفون هم کار کند. گفته می‌شود این مدل از یواس‌بی ۳ پشتیبانی می‌کند که آیپد پرو نیز از آن به‌صورت مخفیانه پشتیبانی می‌کند و اپل بنا به دلیل همیشگی خودش، که کمتر کسی از آن سر درمی‌آورد، این امکان را غیرفعال کرده است.

قیمت این لوازم جانبی، مانند مدل پیشین، در فروشگاه‌های امریکا ۲۹ دلار است و به‌زودی در ایران نیز با قیمت حدودی بین ۱۴۰ تا ۱۸۰ هزارتومان به فروش خواهد رسید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۹/۲۳
عالی عالی

عرفان

۱۳۹۴/۹/۲۳
دوست عزیز خنده بر هر درد بی درمان دواست اما .....
اگر دقیق تر مطالعه می فرمودید این رابط بیشتر برای انتقال عکس از اس دی به ایفون می باشد . یعنی عکس هایی که با دوربین حرفه ای گرفته اید را به دیوایس انتقال دهید و نه افزایش حافظه

ali

۱۳۹۴/۹/۲۲
ایول خخخخخخخخخخخخ

HamedMJ

۱۳۹۴/۹/۲۲
نگو دادا الان دوستان اپلی میان میگن خو اپـــــــــــــــله :)))

امیر

۱۳۹۴/۹/۲۲
از آنجایی که ما ایرانی ها، ولش کن اصلا منکه گوشیم 64 گیگه برای چی بیام در مورد چیزی که هیچوقت عوض شدنی نیست خودمو عصبی کنم