خانهاخبار
معرفی ۵ تبلت برتر مخصوص بازی سال ۲۰۱۵

معرفی ۵ تبلت برتر مخصوص بازی سال ۲۰۱۵

امروزه دیگر دنیای بازی در انحصار کنسول‌ها نیست و گجت‌های دیگر همچون تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند نیز پای خود را به این حوزه باز کرده‌اند. در این مطلب با ۵ نمونه از بهترین تبلت‌های مخصوص بازی آشنا خواهیم شد.
۱۳۹۴/۹/۱۲

روزبه‌روز بر تعداد تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند افزوده می‌شود و در این بین افرادی هستند که از این گجت‌های جذاب برای امور مختلف استفاده می‌کنند: کار، درس، فعالیت‌های روزانه و عده‌ای هم بازی.

آمارها نشان می‌دهد تبلت‌ها در کنار کنسول‌های بازی عملا به گزینه‌هایی جدی برای این کار تبدیل شده‌اند و بسیاری از کاربران به‌جای تهیه محصولاتی مثل پلی‌استیشن یا XBox، به خریداری تبلت برای بازی روی آورده‌اند.

بر همین اساس در این مطلب قصد داریم ۵ مورد از بهترین تبلت‌های موجود برای بازی را به شما معرفی کنیم.

 

Nvidia Shield Tablet K1

image

 

اخیرا انویدیا محصول جدید خود را با نام Shield Tablet K1 معرفی کرده است. این تبلت درواقع کامل‌کننده محصول پیشین این شرکت یعنی Nvidia Shield Tablet است و بسیاری از ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نسخه پیشین را بهبود بخشیده. اما سازنده در سری جدید قلم را حذف کرده و به همین دلیل دستگاه ۱۰۰ دلار ارزان‌تر شده است. با ۱۹۹ دلار شما تبلت Nvidia Shield Tablet K1 را خواهید داشت که نسبت به قیمت خود امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار خوبی برای بازی کردن در اختیارتان قرار می‌دهد.

همان‌طور که از نام محصول برمی‌آید، Shield Tablet K1 بر پایه چیپ Nvidia Tegra K1 SoC ساخته شده است. چیپ ذکرشده بر پایه معماری گرافیک Maxwell ساخت همین کمپانی تولید شده و توانایی اجرای هرگونه بازی اندرویدی را با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل با نمایشگر ۸ اینچ دارد. PPI این محصول رقم ۲۷۱ پیکسل در هر اینچ است که درمجموع برای گرافیک بازی‌های مدرن امروزی کافی است.

از نظر نرم‌افزاری باید بگوییم در حال حاضر این تبلت با اندروید لالیپاپ ۵.۱ عرضه می‌شود و Nvidia قول به‌روزرسانی آن را به اندروید مارشمالو ۶.۰ تا آخر سال جاری میلادی داده است. در مورد بازی نیز باید بگوییم Nvidia Shield Tablet K1 برتری خاصی نسبت به دیگر تبلت‌ها دارد. اگر دقت کرده باشید، در فروشگاه گوگل پلی بسیاری از بازی‌ها صرفا برای پردازنده Tegra ساخته شده‌اند و، همان‌طور که گفتیم، چیپ اصلی K1 نیز Tegra K1 SoC است. 

 

Apple iPad Mini 2

image

 

هرچند اپل آیپد مینی ۲ را در نوامبر ۲۰۱۳ عرضه کرد، این تبلت به لحاظ فنی و قیمتی هنوز جزو بهترین گزینه‌های موجود در بازار برای بازی است.

آیپد مینی ۲ با حداقل قیمت ۲۶۹ دلار یک تبلت ۷.۹ اینچی با رزولوشن ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل است که تراکم پیکسلی ۳۲۴ پیکسل در هر اینچ در اختیارتان قرار می‌دهد. چیپ Apple A8 یک پردازنده قدرتمند ۲ هسته‌ای با توان ۱.۳ گیگاهرتز است و در کنارش پردازشگر گرافیکی PowerVR G6430 قرار دارد.  این دو ترکیب باعث می‌شود شما بهترین FPS را در بازی‌ها داشته باشید و تقریبا تمام عناوین موجود در فروشگاه اپ استور را بتوانید بازی کنید. تنها نکته منفی در این قسمت رم یک گیگابایتی این محصول است که در چند وظیفگی (Multitasking) شما را دچار مشکلاتی می‌کند.

در رابطه با دیگر مشخصات فنی این محصول باید گفت آیپد مینی ۲ با حافظه‌های داخلی ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود. دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی، دوربین دوم ۱.۲ مگاپیکسلی و باتری ۶۴۷۰ میلی‌آمپری از دیگر مشخصه‌های سخت‌افزاری این محصول است.

 

Apple iPad Air 2

image

 

اگر گزینه‌های قبلی شما را متقاعد نکردند، شاید بهتر باشد سراغ آیپد ایر ۲ بروید. قیمت این محصول از ۴۹۹ دلار شروع می‌شود که تقریبا دو برابر آیپد مینی ۲ است، ولی درعوض تفاوت‌های چشمگیری نیز دارد.

در مقایسه با نسخه کوچک‌تر، آیپد ایر ۲ با نمایشگر بزرگ‌تر ۹.۷ اینچی عرضه شده که رزولوشنی معادل ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل در خود جای داده است. همچنین قلب تپنده این محصول چیپ A8X است که پردازنده سه هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتزی و پردازشگر گرافیکی PowerVR GXA6850 را حمل می‌کند. ۲ گیگابایت رم و دوربین ۸ مگاپیکسلی نیز از نکات برتر ایر ۲ نسبت به آیپد مینی ۲ است.

 

Acer Predator 8

image

 

اگر به دنبال تبلت اندرویدی قدرتمند با ظاهری متفاوت هستید، احتمالا Acer Predator 8 نظر شما را به خود جلب می‌کند. 

Predator 8 با قیمت ۳۰۰ دلار به فروش می‌رسد و از چیپ Intel Axom X7-Z8700 با پردازنده شش هسته‌ای ۱.۶ گیگاهرتزی و نسل هشتم پردازشگرهای گرافیکی Intel HD بهره می‌برد. در یک تبلت اندرویدی چیپست یادشده به‌خوبی برای اجرای بازی‌هایی با گرافیک بالا کفایت می‌کند. همانند Nvidia Shield Tablet K1، محصول ایسر با نمایشگر ۸ اینچی با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسلی تولید شده است. دیگر مشخصات فنی این محصول شامل فضای داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی، ۲ گیگابایت رم، دوربین اصلی ۵ و دوربین دوم ۲ مگاپیکسلی و همچنین باتری ۴۴۲۰ میلی‌آمپرساعتی می‌شود.

Acer Predator 8 در کنار قدرت سخت‌افزاری بالا به ویژگی دیگری مجهز است که به چشم گیمرها خوش می‌آید و آن استفاده از چهار اسپیکر در جلو تبلت است. همچنین وجود قابلیت بازخورد لمسی، که ایسر نام آن را Predator TacSense گذاشته، در بهبود حس‌وحال بازی کردن سهم به‌سزایی دارد.

 

Google Pixel C

image

 

و گزینه آخر جدیدترین محصول گوگل، یعنی تبلت Google Pixel C، است که البته هنوز فروش رسمی آن آغاز نشده و گوگل قول چند هفته آینده را در این رابطه داده است. به عقیده ما این تبلت می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی برای علاقه‌مندان به بازی باشد.

نمایشگر ۱۰.۲ اینچی این محصول به احتمال زیاد کمی کاربران را در بازی کردن دچار مشکلاتی خواهد کرد، چراکه فاقد راحتی و ابعاد کوچک دیگر تبلت‌هاست، ولی اگر این مسئله را نادیده بگیریم، پیکسل سی از بهترین مشخصات فنی برای بازی کردن برخوردار است. نمایشگر با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۸۰۰ پیکسل جزئیات بیشتری به کاربر ارائه می‌دهد. البته وجود این حجم پیکسل در دستگاه نیازمند پردازنده قدرتمند است که خوشبختانه گوگل به این موضوع هم توجه ویژه‌ای کرده است. Nvidia Tega X1 به‌خوبی قادر است تا دو برابر چیپ Tegra K1 توان داشته باشد و شما را خاطرجمع کند که در اجرای بازی‌هایی با گرافیک فوق سنگین هیچ مشکلی نخواهد داشت.

در مورد نمایشگر باید نکته دیگری هم به شما بگوییم: به گفته گوگل، پیکسل سی قادر است تا ۵۰۰ نیت روشنایی تولید کند که این بدان معنی است که دستگاه زیر نور مستقیم خورشید هیچ مشکلی نخواهد داشت.

۳ گیگابایت رم، فضای داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی و اندروید ۶.۰ مارشمالو از دیگر مشخصات این محصول است. نسخه ۳۲ گیگابایتی پیکسل سی با قیمت ۴۹۹ دلار و مدل ۶۴ گیگابایتی نیز با ۵۹۹ دلار قیمت به‌زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

 

منبع: PhoneArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

xlsx

۱۳۹۵/۱۰/۱۵
یه غول بی شاخ و دمه. برای طراحی و فتوشاپ و 3dmax خوبه ولی اگه برای مثال gta v روش نصب کنی از درون منفجر و تجزیه خواهد شد.

xlsx

۱۳۹۵/۱۰/۱۵
Galaxy tab پووو رو هم بالا نمیاره.

xlsx

۱۳۹۵/۱۰/۱۵
داداش. پردازنده تگرا با پردازنده گرافیکی imagination apple سبکشون و معماریشون برای کار های سخته. هواوی باید لنگ براشون پهن کنه.

amir1975

۱۳۹۴/۹/۱۴
این جمله معروف رو همه از حفظ هستن :
Nvidia ... meant to be played
حالا در مورد اپل چی میشه؟
Think different... you are a dork!!!
خب چه ربطی به بازی داره!؟
خخخخ!!!

alirezayasred

۱۳۹۴/۹/۱۳
سرفیس پرو4 هم بود بهتر بود خیلی سخت افزار قوی دارده