خانهاخبار
بلک بری اپلیکیشن‌های اصلی Priv را در گوگل پلی منتشر کرد

بلک بری اپلیکیشن‌های اصلی Priv را در گوگل پلی منتشر کرد

بلک‌بری اولین تلفن هوشمند اندرویدی خود را با نام پریو معرفی کرد و حال اپلیکیشن‌های اصلی این محصول را نیز در فروشگاه گوگل پلی منتشر کرده است.
۱۳۹۴/۸/۷

کمی پس از اعلام خبر آغاز پیش‌فروش رسمی BlackBerry Priv این کمپانی اپلیکیشن‌های رسمی این تلفن هوشمند جدید را روی فروشگاه گوگل پلی قرار داد. درواقع این اپلیکیشن‌ها به نوعی طراحی و تولید شده‌اند که به کاربران حس‌وحال استفاده از تلفن هوشمند بلک‌بری بدهند، نه محصولی اندرویدی.

بلک‌بری اپلیکیشن‌هایی نظیر BlackBerry Camera ،BlackBerry Launcher ،BlackBerry Keyboard و BlackBerry Services را در کنار MicrosoftexFAT و DTEK در گوگل پلی قرار داده است. به‌طور مثال، اپلیکیشن کیبورد حالت تایپ و حدس کلمات را هم، که پیش‌تر در BB10 معرفی شد، پشتیبانی می‌کند.

همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، تقریبا هیچ‌کدام از این اپلیکیشن‌ها با دستگاهی غیر از BlackBerry Priv سازگار نیست و شما نمی‌توانید آنها را در تلفن همراه یا تبلت اندرویدی خود داشته باشید. اما این خبر از این جهت حائز اهمیت است که اقدام بلک‌بری در انتشار اپلیکیشن‌های اصلی در گوگل پلی در سرعت به‌روزرسانی سیستم عامل Priv تاثیر بسیار مثبتی دارد؛ درست مخالف این نکته منفی که در بسیاری از کمپانی‌ها دیده می‌شود: عدم امکان به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های رسمی از راهی به غیر از آپدیت‌های OTA. البته دیگر تولیدکنندگان محصولات اندرویدی همانند HTC و موتورولا هم رویه‌ای مشابه بلک‌بری در این حوزه پیش گرفته‌اند.

 

image

 

برای مشاهده لیست کامل اپلیکیشن‌های بلک‌بری در گوگل پلی می‌توانید به این آدرس  مراجعه کنید.

اولین تلفن هوشمند اندرویدی بلک‌بری، پس از شایعات فراوان، رسما رونمایی شد و اولین پیش‌فروش‌های رسمی این محصول در تاریخ ۶ نوامبر به دست خریداران آن می‌رسد. BlackBerry Priv از مشخصاتی همچون نمایشگر ۵.۴ اینچی با رزولوشن QHD، پردازنده ۶ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۸ همراه با ۳ گیگابایت رم، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی قابل افزایش با کارت حافظه جانبی، باتری ۳۴۱۰ میلی‌آمپری، دوربین اصلی ۱۸ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 4K و لرزشگیر اپتیکال (OIS)، دوربین دوم ۲ مگاپیکسلی و پشتیبانی از شبکه‌های 4G/LTE برخوردار است.

منبع: 9to5Google

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)