خانهاخبار
ژیروسکوپ آیفون 6اس و 6اس پلاس با اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی مشکل دارد

ژیروسکوپ آیفون 6اس و 6اس پلاس با اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی مشکل دارد

وجود مشکل نرم‌افزاری در API ژیروسکوپ و شتاب‌سنج آیفون‌های جدید باعث بروز مشکلاتی برای کاربران در اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی شده است.
۱۳۹۴/۷/۷

محصولات جدید اپل، یعنی آیفون ۶اس و ۶اس پلاس، از چیپ جدید M9 بهره می‌برند. این پردازنده کمکی درواقع تمام حرکات این دیوایس‌ها را، از جمله ژیروسکوپ، به اطلاعات دیجیتالی ترجمه می‌کند. این محصولات، به‌وسیله این پردازنده، ژیروسکوپ شش‌محوره و شتاب‌سنج سه‌محوره دارند که در نسخه قبلی آیفون به‌خوبی عمل می‌کردند، اما در نسل جدید چنین نیست؛ ژیروسکوپ محصولات جدید آیفون در اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی دچار مشکل شده است.

یکی از مواردی که اعلام شده مشکلاتی است که با اپلیکیشن Sky Guide گزارش شده. این اپلیکیشن به کاربر این امکان را می‌دهد که ستارگان و صورت‌های فلکی را تنها با قرار دادن آیفون به سوی آسمان مشاهده کند و بدین ترتیب بتواند اطلاعات آسمانی را در آیفون خود ببیند. گفته شده که در آیفون ۶اس عدم هماهنگی نقشه با ژیروسکوپ و شتاب‌سنج باعث ایجاد مشکلاتی در درک موقعیت دستگاه شده است.

اما این مشکل در اپلیکیشن‌های بومی اپل، همچون Maps، دیده نمی‌شود، درحالی‌که سازندگان اپلیکیشن‌های سوم‌شخص هم وجود این باگ را اعلام کرده‌اند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت این مشکل از API ناشی شده و به‌صورت نرم‌افزاری حل می‌شود؛ کما اینکه سازندگان اپلیکیشن SkyGuide نیز طی اطلاعیه کوتاهی از حل شدن این مشکل در آینده نزدیک خبر داده‌اند.

درنهایت پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی که این مشکل برطرف نشده، به عملکرد خوب آیفون خود در این‌گونه اپلیکیشن‌ها چندان دل نبندید!

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۸/۱
مشکل از sky guide همه با این سنسور مشکل ندارن همین نرم افزار

hamid

۱۳۹۴/۷/۷
با یک اپدیت جدید این مشکل نیز حل میشود.جای نگرانی نیست

hossein

۱۳۹۴/۷/۷
لطفا لیستی از چیز هایی که آیفون با آنها مشکل ندارد تهیه کنید.