خانهاخبار
5 دلیل برای صرف نظر کردن از خرید گوشی‌هایی با پورت USB Type-C

5 دلیل برای صرف نظر کردن از خرید گوشی‌هایی با پورت USB Type-C

پورت USB Type-C یکی از ویژگی‌های جدیدی است که کم‌کم دارد در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود. از آنجا که هر فناوری جدید ممکن است اوایل با مشکلاتی همراه باشد، USB Type-C نیز خالی از اشکال نیست. در این نوشته به شما می‌گوییم چرا خرید گوشی‌هایی با این پورت فعلا کار درستی نیست.
۱۳۹۴/۶/۳۱

چند وقتی است که از آمدن پورت USB Type-C به گوشی‌های تلفن همراه صحبت می‌شود؛ پورت جدیدی که آمدنش یکی از اصلی‌ترین مشکلات miniUSB را حل می‌کند. USB Type-C را می‌شود، مثل پورت Ligthning اپل، از هر دو طرف به دستگاه وصل کرد و این شاید بزرگ‌ترین مزیت آن باشد. در حال حاضر تعداد گوشی‌های هوشمندی که از پورت USB Type-C استفاده می‌کنند انگشت‌شمار است، اما مطمئنا سال آینده تعداد آنها بیشتر و بیشتر می‌شود.


اگر می‌خواهید در مورد این فناوری بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنم این مطلب را مطالعه کنید.

طبیعتا هر فردی دوست دارد گوشی هوشمندش به جدیدترین فناوری‌های روز مجهز باشد و USB Type-C یکی از خصوصیات جدیدی است که خیلی‌ها به دنبالش خواهند رفت. اما اگر پشتیبانی از USB Type-C یکی از ویژگی‌هایی است که می‌خواهید بر اساس آن گوشی بعدی خود را انتخاب کنید، بهتر است در تصمیمتان تجدید نظر کنید. در این مطلب با برشمردن 5 دلیل به شما می‌گوییم چرا در حال حاضر خرید گوشی با پورت USB Type-C ممکن است اشتباه باشد.

 

image

 

1- داشتن USB Type-C به‌معنی شارژ سریع‌تر نیست
یکی از تصورات اشتباهی که کاربران در مورد USB Type-C دارند این است که با داشتن آن می‌توانند به سرعت بالاتری در شارژ و انتقال داده‌ها برسند. درواقع USB Type-C رابط جدید است و نه فناوری جدید. اگرچه این رابط جدید برای پشتیبانی از USB 3.1 طراحی شده، در عمل چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد. گوشی OnePlus 2 بهترین مثال در این زمینه است که از رابط USB Type-C استفاده می‌کند، ولی سرعتش به USB 2.0 محدود است. از طرفی هنوز گوشی‌های هوشمندی به بازار نیامده‌اند که با داشتن این رابط بتوانند از فناوری شارژ سریع کوالکام پشتیبانی کنند.

2- داشتن USB Type-C به معنی سرعت انتقال بیشتر نیست
همان‌طور که گفتیم، USB Type-C تنها رابط جدیدی است که از نظر ظاهری تغییر کرده و در باطن هم می‌تواند مانند Type-A و Type-B از استانداردهای موجود USB 2.0 ،USB 3.0 و USB 3.1 پشتیبانی کند، درنتیجه نباید این‌طور تصور کرد که سرعت انتقال اطلاعات به‌وسیله آن به سرعت نور می‌رسد! درست است که از نظر تئوری می‌توان به سرعت USB 3.1 رسید، اما برای محقق شدن این کار تنگناهای زیادی بر سر راه وجود دارد؛ مثلا استفاده از پورت کم‌سرعت روی کامپیوتر یا حافظه ذخیره‌سازی کم‌سرعت از جمله موانعی است که رسیدن به سرعت 10 گیگابایت بر ثانیه را دشوار می‌کند.

image

 

3- کابل USB Type-C همه‌جا در دسترس نیست
تصور کنید به مسافرت بروید و فراموش کنید کابل رابط گوشی‌تان را بردارید. در این وضعیت اگر گوشی شما پورت miniUSB داشته باشد، می‌توانید خیلی راحت از کابل رابط سایر دستگاه‌ها استفاده کنید یا این کابل را برای شارژ گوشی از کسی قرض بگیرید. اما کابل رابط USB Type-C را به این سادگی‌ها نمی‌شود پیدا کرد، درنتیجه تمام شدن شارژ گوشی بیشتر از حالت عادی برایتان آزاردهنده می‌شود.

4- کابل USB Type-C گران است

در حال حاضر قیمت کابل‌های USB Type-C بسیار گران‌تر از miniUSB است. این مشکل در کنار درخواست پایین برای خرید سبب شده فروشگاه‌های نادری اقدام به فروش این‌گونه کابل‌ها کنند. پس در نظر داشته باشید حتی اگر حاضر باشید قیمت گرانش را بپردازید، احتمالا در پیدا کردن این نوع کابل به دردسر می‌افتید.

 

image

 

5- عدم سازگاری با لوازم جانبی موجود
اگر شما مجموعه‌ای لوازم جانبی برای گوشی قدیمی‌تان دارید، در نظر داشته باشید که این لوازم با کابل سی سازگار نیستند، مگر اینکه برایش مبدل تهیه کنید. درمجموع چون این رابط تازه‌وارد است، مدتی طول می‌کشد تا همه لوازم با آن سازگار شوند.

منبع: Phonearena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (26 نظر)

خودم

۱۴۰۲/۸/۲۷
تاریخ این تحلیل مال خیلی وقت پیشه ولی خود من سال 1402 تمام گوشیهام حتی گوشیهای قدیمی دکمه ایم رو تایپ سی کردم چون شارژر تایپ هم همه جا هست هم اینکه دیرتر خراب میشه. گوشی من هم پوکو x3 تایپ سی که سرعت انتقال دیتا بین ۲۵ تا ۱۰۰ مگ بر ثانیه است.

ebi

۱۳۹۷/۶/۲۰
چه استدلال های شرو وری

من

۱۳۹۶/۹/۲۴
الآن داره استفاده میکنه

فرزاد

۱۳۹۶/۳/۹
تاریخ نگارش رو ببینید؟مربوط به 2سال پیش هست.اگه الان از نویسنده مطلب بپرسید نه تنها حرفشو پس خواهد گرفت بلکه کلی هم از این فناوری تبلیغ خواهد کرد.

علی

۱۳۹۶/۳/۱
عجب تحلیل پر مغزی!!!!!!!!! یادم میاد قدیما میگفتن سوار قطار نشید چون اینقدر سرعتش زیاده که بدن انسان نمیتونه تحمل کنه. میگفتن اگه سوار قطار بشید شنوایی خودتون رو از دست میدید. البته سرعت قطار حدود 30 کیلومتر در ساعت بود. چرا وقتی یه چیز جدیدی میاد بجای اینکه درست بررسی کنید و اطلاعات مفید بدید فقط تخریب میکنید؟ حرفاتون کاملا تبلیغاتی و یکطرفه ست. این همه دارن ازین مدل استفاده میکنن و کسی هم مشکل نداره.