خانهاخبار
آیا نسل جدید گوشی‌های اندرویدی دوباره به صفحه کلید فیزیکی روی می‌آورد؟

آیا نسل جدید گوشی‌های اندرویدی دوباره به صفحه کلید فیزیکی روی می‌آورد؟

اگرچه این روزها تقریبا همه گوشی‌های هوشمند از صفحه کلید لمسی استفاده می‌کنند، شرکت‌هایی هم هستند که دوباره به فکر استفاده از صفحه‌کلید فیزیکی سابق در محصولات جدیدشان افتاده‌اند.
۱۳۹۴/۶/۱۱

گوشی جدید بلک‌بری، که این روزها خبرهای زیادی در موردش به گوش می‌رسد، اندروید را روی خود دارد و از برخی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های بلک بری نیز بهره‌مند است و، مهم‌تر از همه، این گوشی با صفحه کلید QWERTY عرضه می‌شود.

کیبوردهای فیزیکی در گذشته جایگاه خاص خود را داشتند و بهتر بودن آنها نسبت به هم برای تولید‌کنندگان مزیت به شمار می‌رفت. اما با ورود آیفون و کیبوردهای مجازی کم‌کم صفحه کلیدهای فیزیکی کنار گذاشته شدند و دیگر در گوشی‌های هوشمند اثری از آنها دیده نشد.

 

image

 

اما بلک‌بری هنوز هم به کیبوردهای فیزیکی وفادار است و این صفحه کلیدها را در گوشی‌های خود به کار می‌گیرد. گوشی جدید این شرکت، که با نام رمز Venice شناخته می‌شود، اسمارت‌فونی اندرویدی با مشخصات بالا است. این گوشی نمایشگر 5.4 اینچی با رزولوشن Quad HD، سه گیگابایت حافظه رم و پردازنده اسنپدراگون 808 دارد. این گوشی همچنین به صفحه کلید فیزیکی و معروف بلک‌بری از نوع QWERTY مجهز است.

اما نکته جالب اینجاست که سامسونگ برای گوشی‌های جدید خود، نوت 5 و گلکسی اس6 اج پلاس، هم کیبورد فیزیکی معرفی کرده است؛ کیبوردهایی که روی گوشی نصب می‌شوند. چند سال پیش وقتی سامسونگ گوشی‌های نوت خود را معرفی کرد، به‌دلیل بزرگ بودن این گوشی‌ها با انتقادات بسیاری مواجه شد، اما پس از مدتی همه تولیدکننده‌ها راه سامسونگ را پیش گرفتند و گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ تولید کردند.

حالا باید ببینیم که باز هم سامسونگ هموارکننده راه ورود مجدد صفحه کلیدهای فیزیکی به گوشی‌های لمسی خواهد بود یا خیر. شما چه فکر می‌کنید؟ آیا این صفحه کلیدها ممکن است جایگاه ازدست‌رفته خود را دوباره به دست آورند؟

منبع: Androidpolice

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

ali

۱۳۹۴/۸/۲۹
چى ميگين برا خودتون؟؟
همه راه سامسونگ رو در پيش گرفتند?!??. وقتى نوكيا گوشى بزرگ ميزد شما كجا بودى كه نديدى؟ سامسونگ يه مقلده كه هيچوقت ايده اى نداره..همين الانم خودتون ميگين بلك برى گوشى كيبوردى زده بعد اگه سامسونگ بزنه همه چيز رو ميزنين به نام اون..والا خود مدير سامسونگم اگه بود همچين دروغاى خنده دارى رو نميگفت. جانب دارى رو كنار بذاريد

Mani

۱۳۹۴/۶/۱۴
زياد جالب نيست

محمد

۱۳۹۴/۶/۱۲
اگ نظر شخصی باشه ک نه فکر نمیکنم چون خودم خوشم نمیاد!
اما شاید با استفاده از این صفحه کلید ها میانبر های جدیدی وارد اندروید شه و باعث سهولت کار با گوشی بشه>>>شاید...

yasin

۱۳۹۴/۶/۱۱
میشه هر گوشی جداگونه یه صفحه کید فیزیکی واسه خودش داشته باشه تا موقع نیاز به گوشی وصل بشه...اینجوری کیبورد مجازی نصفه صفحه رو اشغال نمیکنه تازه موقع بازی کردن انگشتها جلوی تصویر نمیگیرن اینجوری تو بازی کردن دستمون باز ترم هست

abtin5

۱۳۹۴/۶/۱۱
صفحه فیزیکی مرد و دیگه هم بر نمی گرده