خانهاخبار
اپل واچ به تنهایی و بدون اتصال به آیفون چه توانایی هایی دارد؟

اپل واچ به تنهایی و بدون اتصال به آیفون چه توانایی هایی دارد؟

– نویسنده مهمان: اپل واچ هم از وای فای و هم از بلوتوث برای تبادل اطلاعات با آیفون استفاده می کند. برای حفظ باطری بیشتر این اتصال به طور پیشفرض روی بلوتوث تنظیم شده است. اما اگر آیفونتان در محدوده ای نباشد که اپل واچ بتواند ارتباط بلوتوثی با آن برقرار کند، ارتباط به طور خودکار به حالت وای فای تغییر می کند.
۱۳۹۴/۳/۱۲
– نویسنده مهمان: اپل واچ هم از وای فای و هم از بلوتوث برای تبادل اطلاعات با آیفون استفاده می کند. برای حفظ باطری بیشتر این اتصال به طور پیشفرض روی بلوتوث تنظیم شده است. اما اگر آیفونتان در محدوده ای نباشد که اپل واچ بتواند ارتباط بلوتوثی با آن برقرار کند، ارتباط به طور خودکار به حالت وای فای تغییر می کند.
 
اپل واچ تنها با شبکه های وای فای که در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز کار می کنند سازگار است و امکان اتصال آن به شبکه های وای فای سریع تر در باند ۵ گیگاهرتز وجود ندارد. علاوه بر این با اپل واچ نمی توان به شبکه های وای فای که برای کارکردن نیاز به لاگین، گرفتن اشتراک یا نصب پروفایل دارند نیز متصل شد. حتی اتصال بین اپل واچ و شبکه وای فای در صورتی که آیفون جفت شده با اپل واچ تا کنون به آن شبکه متصل نشده باشد صورت نمی گیرد. علت امر آن است که اپل واچ خود نمی تواند تنظیمات و اطلاعات مورد نیاز برای برقراری اتصال با شبکه ای جدید را دریافت و مدیریت کند.
 
image
 
با این حال اگر آیفونتان در محدوده دسترسی و اتصل به یک شبکه وای فای مشترک با اپل واچ نباشد، همچنان قابلیت هایی وجود دارند که روی اپل واچ بتوان از آن ها استفاده کرد:
 
  • می توانید موزیک هایی که پیش از این روی اپل واچ سینک کرده اید را پخش کنید. این امکان وجود دارد که تا سقف ۲ گیگابایت آهنگ را به کمک اپلیکیشن Apple Watch با این ساعت سینک کنید و بدون نیاز به دسترسی آیفون به آن ها گوش دهید.
  • می توانید از ساعت، زنگ هشدار و کرنومتر استفاده کنید. تمامی قابلیت های این سه اپلیکیشن در زمان هایی که آیفونتان در دسترس نیست قابل استفاده است.
  • می توانید حرکات و فعالیت های فیزیکی خود را توسط اپلیکیشن Activity ثبت و پیگیری کنید. اطلاعات جمع آوری شده زمانی که آیفونتان دوباره در محدوده دسترسی قرار گرفت با گوشی سینک خواهند شد.
  • می توانید تمرینات ورزشی خود را توسط اپلیکیشن Workout ثبت و ضبط کنید. توصیه می شود که پیش از شروع کار اپل واچ خود را کالیبره کنید تا اطلاعات در نهایت دقت ثبت شوند.
  • می توانید به تماشای تصاویری بشینید که پیش از این با آیفون روی اپل واچ سینک کرده اید. سینک کردن تصاویر نیز مشابه سینک کردن موزیک و از طریق اپلیکیشن Apple Watch آیفون انجام می گیرد.
  • می توانید از اپل پی برای پرداخت هزینه خرید از فروشگاه هایی که پایانه خرید با اپل پی دارند استفاده کنید. برای این کار کافی است وقتی پایانه خرید در برابرتان است اپلیکیشن Apple Pay را باز کرده و تراکنش را انجام دهید.
 
برخی کارهای دیگر نیز وجود دارند که می توان در زمانی که آیفون دور از دسترس، ولی همچنان متصل به یک شبکه وای فای مشترک با اپل واچ است انجام داد. برای مثال در موقعیت هایی که آیفونتان روی میز محل کارتان جا مانده است اما شما چندین متر با آن فاصله دارید. در چنین موقعیت هایی با اپل واچ:
 
  • می توانید از طریق آی مسیج پیام های متنی ارسال و دریافت کنید.
  • اگر شخص دیگری می شناسید که اپل واچ دارد می توانید به ارسال دریافت پیام های Digital Touch با او مشغول شوید.
  • می توانید از سیری برای چک کردن تقویم، افزودن یادآور و صدور سایر فرامین استفاده کنید.
  • می توانید اطلاعات مختلف را در اپلیکیشن آب و هوا، ایمیل، یادآور، تقویم و تمامی اپلیکیشن های پیش فرض دستگاه چک کنید.
  • موقعیت کنونی خود را به کمک سرویس نقشه اپل شناسایی کنید.
  • می توانید به طیف وسیعی از اپلیکیشن های جانبی یا سوم شخص نیز دسترسی پیدا کنید.
 
یکی از قابلیت هایی که در موقعیت های مختلف می تواند به کمک بیاید امکان یافتن مکان آیفون با استفاده از اپل واچ است. برای استفاده از این قابلیت زمانی که اپل واچ در حالت نمایش ساعت قرار دارد از پایین صفحه به بالا سوایپ کنید و در نمای Glances به سراغ نخستین نما بروید. با تپ کردن روی دکمه Ping صدای بلندی از آیفونتان پخش می شود که به یافتن آن کمک می کند. اگر انگشت خود را چند ثانیه روی Ping نگه دارید فلاش دوربین نیز شروع به چشمک زدن می کند. توجه داشته باشید که برای استفاده از قابلیت Ping نیاز است که آیفون و اپل واچ هم از طریق بلوتوث و هم از طریق وای فای به یکدیگر متصل باشند. 
 
اپل واچ بهترین عملکرد را زمانی به نمایش می گذارد که از طریق بلوتوث به آیفون متصل شده باشد. در این حالت جابجایی اطلاعات سریع تر و روان تر است و انرژی کمتری نیز مصرف می شود. اما مادامی که اتصال وای فای برقرار باشد در صورت نبود اتصال بلوتوثی نیز همچنان می توانید از بسیاری از قابلیت های فوق استفاده کنید. نکته مثبتی که در مورد ساز و کار اپل واچ و آیفون وجود دارد آن است که حتی در صورتی که هیچ اتصالی بین این ساعت با آیفون برقرار نباشد، همچنان قابلیت های کاربردی مختلفی هستند که اپل واچ می تواند ارائه دهد.
 
منبع: Macrumors

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

محمد مهدی زینلی

۱۳۹۷/۲/۱۵
اقا من نمیدونم ینی نمیشه بدون آیفون اینو راه انداخت؟؟؟؟؟؟؟کسی میدونه یا نه؟

Shaqayeq

۱۳۹۶/۳/۲۲
سلام من گوشی اپل ندارم
یعنی هیچ کارایی این ساعت بدون گوشی اپل نداره؟
????

امیر

۱۳۹۶/۱/۸
این ساعت عالیه

نازی

۱۳۹۵/۱۲/۲
اپل واج بدون گوشی اپل کارایی نداره یعنی؟!

من

۱۳۹۵/۲/۲۹
سلام هدفون سیمی نداره ولی پشتش اسپیکر داره که راضی کننده است...