خانهاخبار
سرویس پیام رسان گوگل در راه است

سرویس پیام رسان گوگل در راه است

حجوانی- جی اس ام: پس از سرمایه گذاری های قابل توجه شرکت های بزرگ فناوری بر روی اپلیکیشن های پیام رسان موبایلی، منابع موثق تایید کرده اند که گوگل نیز به زودی سرویس پیام رسان خود را معرفی خواهد کرد.
۱۳۹۳/۷/۱۲

حجوانی- جی اس ام: پس از سرمایه گذاری های قابل توجه شرکت های بزرگ فناوری بر روی اپلیکیشن های پیام رسان موبایلی، منابع موثق تایید کرده اند که گوگل نیز به زودی سرویس پیام رسان خود را معرفی خواهد کرد.

 

به گزارش ایندیا تایمز، گوگل ابتدای سال میلادی جدید، این اپلیکیشن را در بازارهای اپلیکیشن هند منتشر خواهد کرد. این تصمیم، با توجه به موفقیت های چشم گیر اپلیکیشن هایی مثل واتسپ، نشانگر توجه به این بازار است. گوگل، یکی از گسترده ترین بانک اطلاعات کاربران فعال را در اختیار دارد و اغلب توانسته با تکیه بر آن، سرویس های جدید خود را به خوبی معرفی کند و گسترش دهد.

 

image

 

این پیش بینی هنگامی به واقعیت نزدیک می شود که بدانیم گوگل ماه گذشته، Nikhly Singhal را به هند فرستاد. او که مدیر محصول "هنگ اوتس" و "گوگل پلاس" است، برای بررسی امکانات و جمع آوری اطلاعات کاربران برای راه اندازی این سرویس به این کشور سفر کرده است. در واقع مهم ترین اتفاق این است که کاربران، جدای از اینکه کاربر گوگل باشند، می توانند از طریق شماره تلفن خود، از این سرویس استفاده کنند. اتفاقی که در اپلیکیشن هایی شبیه واتسپ روی می دهد. این شاید مهم ترین تفاوت مسنجر جدید گوگل با هنگ اوتس باشد.

 

البته به نظر می رسد این اپلیکیشن، مانند بسیاری از محصولات دیگر گوگل که به تازگی وارد بازارهای منطقه ای می شوند، محدود به امکانات منطقه ای باشد. به عنوان مثال، برای سرویس تبدیل صدا به متن تنها از زبان هندی پشتیبانی کند یا تنها از اطلاعات منطقه ای بهره گیرد. اتفاقی که بازخوردهای آن، کمک فراوانی به گوگل می کند تا نسخه بین المللی این نرم افزار را بهتر ارائه کند. البته بدیهی است که این سرویس به صورت رایگان ارائه می شود.

 

بد نیست بدانیم بیش از یک دهم کاربران واتسپ را هندی ها تشکیل می دهند و شاید به همین خاطر است که گوگل، این کشور را برای شروع سرویس جدید خود انتخاب کرده است. بر اساس آمارها، از 600 میلیون کاربر واتسپ، 65 میلیون نفر را کاربران هندی تشکیل می دهند. این آمار درباره دیگر اپلیکیشن ها هم قابل توجه است. مثلا 25 میلیون کاربر "وایبر" و 18 میلیون کاربر "لاین" را هندی ها تشکیل می دهند.

 

حالا باید دید گوگل چگونه می تواند از پس رقبای میلیارد دلاری خود برآید.

 

نظر شما چیست؟ اگر این اپلیکیشن پیام رسان معرفی شود، آیا شما از آن استفاده می کنید؟ فکر می کنید کاربران تمایل داشته باشند به این سرویس جدید مهاجرت کنند؟

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱۵
اونا که با سرعت نت مشکلی ندارن!!!!!!

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱۳
Behtare begin servis jasosiye google

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱۳
شما اپلیا صدا ندبن

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱۲
شما دوستان عزیزی که ریاضیتون خیلی خوبه،...تو متن نوشته 600 میلیون کاربر واتس اَپ!...که میشه حدود 8.5 درصد جمعیت 7 میلیاردی مردم دنیا ایشون هم احتمالا منظورش همین بود قبل از مسخره کردن کمی دقت کنید

مهمان

۱۳۹۳/۷/۱۲
گفته 600 میلیون واتس دارن....جمعیت کره زمین هم 6میلیارده.....پس میشه 10 درصد مردم واتس دارن