خانهاخبار
مروری بر مهم ترین اخبار دنیای موبایل در هفته ای که گذشت

مروری بر مهم ترین اخبار دنیای موبایل در هفته ای که گذشت

: اگر در طول هفته فرصت خواندن و دنبال کردن تمامی اخبار مرتبط با دنیای موبایل را نداشته اید در این پست شما می توانید منتخبی از بهترین و مهم ترین اخبار هفته گذشته را مطالعه کنید.
۱۳۹۳/۳/۲۹
: اگر در طول هفته فرصت خواندن و دنبال کردن تمامی اخبار مرتبط با دنیای موبایل را نداشته اید در این پست شما می توانید منتخبی از بهترین و مهم ترین اخبار هفته گذشته را مطالعه کنید.
 
image
 
 
  1. شایعات و خبرهای مختلفی از تبلت‌های جدید سامسونگ منتشر شده بود، در برخی از این خبرها شاهد نمایش عکس‌هایی از این تبلت‌ها نیز بودیم.

     

    به گزارش جی اس ام، در نهایت بعد از این همه شایعات سامسونگ دو تبلت از یک خانواده جدید که خانواده S نام گرفته است را معرفی کرد. این دو تبلت به نام‌های GALAXY Tab S 8.4 و GALAXY Tab S 10.5هستند که مشخصات کامل آن‌ها را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

     

    GALAXY Tab S 8.4

    • پردازنده 8 هسته‌ای (4 هسته با سرعت 1.9 گیگاهرتز و 4 هسته با سرعت 1.3 گیگاهرتز)/ پردازنده کوآلکام با سرعت 2.3 گیگاهرتز
    • صفحه نمایش 8.4 اینچی با کیفیت 2560×1600 پیکسل از نوع سوپر آمولد
    • سیستم عامل اندروید نسخه 4.4
    • دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت و دوربین دوم با کیفیت 2.1 مگاپیکسل
    • رم 3 گیگابایتی
    • حافظه داخلی 16/32 گیگابایت و پشتیبانی از کارت حافظه خارجی تا 128 گیگابایت
    • باتری 4900 میلی آمپری
    • وزن 294 گرم برای نسخه وای فای و 298 گرم برای نسخه LTE

     

    دو تبلت جدید از خانواده Galaxy Tab S سامسونگ رسما معرفی شدند


     
  2. نسخه بعدی اندروید نسخه 5.0 خواهد بود

    تاریخ ارسال خبر: 24 خرداد 1393

    به نظر شما نسخه بعدی سیستم عامل اندروید چه خواهد بود؟ نسخه 4.5 یا نسخه 5.0؟ ما این نوید را به شما می‌دهیم که نسخه بعدی اندروید به احتمال زیاد نسخه 5.0 خواهد بود و فاصله زیادی با معرفی آن نداریم.

     

    به گزارش جی اس ام، گوگل در یکی از شبکه‌های اجتماعی خودش یک تیزر را در مورد جام جهانی منتشر کرده که یک ویژگی جدید را مخصوص جام جهانی نشان می‌دهد، این ویژگی بر روی گوشی نکسوس 5 نمایش داده شده و نکته آن در اینجا نهفته است که ساعت گوشی در این تیزر ساعت 5.00 نمایش داده شده است.

     

    شاید تصور کنید که این نکته خیلی نمی‌تواند موکد این باشد که باید منتظر معرفی نسخه 5 سیستم عامل اندروید باشیم اما باید بگوییم که از زمان معرفی اندروید 2.3 به بعد گوگل برای اینکه نشان دهد نام نسخه بعدی سیستم عاملش چه چیزی خواهد بود از ساعت گوشی به عنوان یک نماد استفاده کرده است.

     

    image


     
  3. تا کنون خبرها و عکس‌های زیادی از گوشی آیفون 6 را شنیدیم و دیدیم. اما در بیشتر این شایعات تنها عکس آیفون 6 با صفحه نمایش 4.7 اینچی را دیده بودیم.

     

    به گزارش جی اس ام، امروز عکس‌های جدیدی از دو گوشی در کنار هم منتشر شده که یکی به اندازه 4.7 اینچ و دیگری اندازه‌ای 5.5 اینچی دارد و ادعا می‌شود که این دو گوشی نمونه‌ای از دو نسخه آیفون 6 هستند.

     

     

    عکس های جدید دو نسخه از آیفون 6 در کنار یکدیگر

     


     
  4. سامسونگ یک کمپانی بسیار بزرگ است و زمینه فعالیت این کمپانی تنها به گوشی موبایل خلاصه نمی‌شود.  این شرکت همیشه تکنولوژی‌های جدید را آزمایش کرده و بر روی آن‌ها سرمایه گذاری می‌کند تا اینکه به مورد نیاز بودن و یا غیر مفید بودن آن تکنولوژی پی ببرد. اما محصولی که امروز سامسونگ بر روی آن دست گذاشته یک دوچرخه است.

     

     

    image


     
  5. ال جی گوشی جی 3 را به تازگی معرفی کرده است، امروزه امکانات گوشی‌های موبایل به اندازه‌ای زیاد شده‌اند که دیگر نمی‌توان تمام این امکانات را در یک مقاله توضیح داد. در این مقاله می خواهیم به یکی از ویژگی‌های خوبی که ال جی به تازگی در گوشی‌های هوشمند خودش به کار می‌گیرد بپردازیم و آن را برای شما توضیح دهیم. این ویژگی که امروز در این مقاله آن را بررسی می‌کنیم ویژگی Knock Code است.

     

    با کمک این ویژگی می‌توانید قفل صفحه گوشی را در زمانی که صفحه قفل است و یا حتی زمانی که صفحه نمایش گوشی روشن نیست باز کنید.


     
  6. زمان زیادی نیست که از شروع کمپین جام جهانی در می‌گذرد. اما در همین زمان کوتاه بسیاری از مخاطبان و همراهان همیشگی در این مسابقه شرکت کرده‌اند. مهم‌ترین بخشی که این مسابقه را جذاب‌تر می‌کند این است که شما باید از دوستان خود دعوت کنید تا در این مسابقه عکس شما را انتخاب کنند. هرچه جام جهانی رو به جلو حرکت می‌کند، شرکت کنندگان در نیز سعی می‌کنند به صورت جدی‌تر وارد این مسابقه شوند. خوشحالیم که این مسابقه موبایلی در جام جهانی باعث ایجاد جریان شادی در صفحه اینستاگرام شده است.

     

    شما طرفدار کدام تیم هستید؟

     

    تا اینجای جام جهانی، طرفداران برزیل، ایتالیا و هلند از همه بیشتر خوشحالند. فردا (دوشنبه) هم تیم ملی ایران قرار است در برابر نیجریه به میدان برود و همه منتظریم تا این بازی را ببینیم و امیدواریم ایران بازی خوبی را به نمایش بگذارد.

     

    طرفدار هر تیمی هستید زمان را از دست ندهید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که هرچه زودتر در این مسابقه شرکت کنید، شانس برنده شدن بیشتری خواهید داشت.

     

    یک جام جهانی شاد با مسابقه "عکس پرچمدار" جی اس ام


     
  7. گلکسی نوت 4 صفحه نمایش 5.7 اینچی خواهد داشت

    تاریخ ارسال خبر: 25 خرداد 1393

    در حال حاضر تمام شایعات پیرامون این موضوع می‌چرخند، دیوایسی که با نام SM-N910x نمایش داده شده همان گوشی جدید خانواده گلکسی نوت سامسونگ است که گلکسی نوت 4 نام خواهد گرفت.

     

    به گزارش جی اس ام، سامسونگ در بخش تحقیقات و توسعه موبایلی خودش در هندوستان شروع به آزمایش این نسخه کرده و کد این گوشی N910A است در حالی که هنوز تا معرفی رسمی معمول این گوشی زمان زیادی باقی مانده است.

     

    image


     
  8. خبرهایی مبنی بر اینکه سنسور جدید ایزوسل در گوشی گلکسی اس 5 کمی تحسین برانگیز است شنیده بودیم، اما به نظر می‌آید که این سنسور جدید واقعا تحسین برانگیز است.

     

    image


     
  9. گمانه زنی های جدید پیرامون قیمت آیفون 6

    تاریخ ارسال خبر: 27 خرداد 1393

    نزدیک به سه ماه تا معرفی آیفون 6 باقی مانده است و گمانه زنی ها پیرامون این محصول اپل همچنان ادامه دارد. آخرین گمانه زنی ها مربوط به قیمت آیفون 6 بوده است که به نظر می رسد شاهد رشد قیمت در این گوشی خواهیم بود.

     

    image


     
  10. اگر چه اولین گوشی اندرویدی محصولی از سامسونگ نبوده است اما اکنون سامسونگ بزرگ ترین تولید کننده گوشی های اندرویدی محسوب می شود. 

     

    image


     
  11. بیش از شش سال از معرفی اندروید می گذرد. در این 6 سال این سیستم عامل تغییر و تحولات عمده ای پیدا کرده است و اکنون به یک سیستم عامل کاملا بالغ مبدل شده است.

     

    image

     

    اندروید که در ابتدا به کپی برداری از آیفون و iOS متهم شده بود اکنون خود الگویی برای کپی برداری سایر سیستم عامل ها شده است. گوگل با معرفی اندروید، اکوسیستم نرم افزارهای موبایل را متحول کرد و اکنون توسعه دهندگان زیادی در سراسر دنیا به توسعه و تولید اپلیکیشن های اندرویدی مشغول هستند. اما حالا که بیش از 6 سال از معرفی اندروید می گذرد، بد نیست نگاهی به اولین ویدیوی معرفی این سیستم عامل توسط گوگل و سرگی برین بپردازیم. در این ویدیو با معرفی اندروید و پایان شایعات آن زمان مبنی بر معرفی گوشی گوگل با نام جی فون، مشاهده می کنیم که تا چه میزان این سیستم عامل رابط کاربری ساده ای داشته است.


     
  12.  محمد شكورى - جى اس ام: اگر از کاربران اندروید باشید حتما می‌دانید زمانی که بر روی لوگوی گوگل پلی در گوشی خود کلیک کنید یک پیغام خطا برای شما نمایش داده شده و به شما اجازه دسترسی به این بازار بزرگ داده نمی‌شود. این موضوع برای کاربرانی که از داخل ایران به این بازار متصل می‌شوند اتفاق می‌افتد.

     

    اما از شب گذشته خبری در فضای اینترنتی ایران منتشر شده و اتفاقی رخ داده که به نوعی می‌توان آن را خبری خوش برای کاربران اندروید دانست. از شب گذشته کاربران اندرویدی که از داخل ایران به گوگل پلی متصل می‌شوند دیگر با خطای همیشگی مواجه نمی‌شوند و به راحتی می‌توانند از این بازار بزرگ استفاده کرده و به دانلود برنامه‌های جدید و بروزرسانی برنامه‌هایی که پیش از این بر روی گوشی خود نصب کرده‌اند، بپردازند.

     

     

    درب های گوگل پلی بر روی ایرانی ها باز شده؛آیا این باز شدن موقتی است؟


     
  13. : روز گذشته عکس های جدیدی از آیفون 6 در کنار آیفون 5s و اچ تی سی ام 8 منتشر شد. در عکس های جدیدی که از آیفون 6 منتشر شده، مشخص شده است که صفحه نمایش این گوشی 4.7 اینچی خواهد بود. یکی از دغدغه های همیشگی اپل که باعث می شد این کمپانی تصمیم به افزایش سایز صفحه نمایش نگیرد، عدم امکان کار با یک دست با گوشی بوده است. اما حالا باید دید که با صفحه نمایش 4.7 اینچی آیا می توان با یک دست با آیفون کار کرد یا خیر؟ در زیر علاوه بر عکس های مقایسه ای در کنار آیفون 5s و اچ تی سی ام 8، عکس های دیگری از آیفون 6 را مشاهده می کنید. 

     

    image


     
  14. آی پد ایر 2 امن ترین تبلت دنیا خواهد بود

    تاریخ ارسال خبر: 28 خرداد 1393

    محمد شكورى - جى اس ام: فضای اینترنت پر شده از خبرهای گوناگون و عکس‌های اولیه از ماکت‌های آیفون 6، همیشه با نزدیک شدن به زمان معرفی آیفون فضای اینترنت از این خبرها پر می‌شود. اما امروز می‌خواهیم در مورد یک محصول دیگر از اپل صحبت کنیم، امروز در مورد آی‌پد ایر 2 صحبت خواهیم کرد.

     

     

    image


     
  15. : کمتر از یک ماه از معرفی دو تبلت جدید بازار یعنی Galaxy Tab S 10.5 وSurface Pro 3 می گذرد. این دو تبلت که در فاصله زمانی نزدیک به هم معرفی شدند اکنون با یکدیگر مقایسه شده اند که در این پست می توانید آن را مشاهده کنید

     

    image


     
  16. جی اس ام: گلکسی اس 5 یک گوشی با امکانات بسیار خوب است، اما تصور کنید که سامسونگ این گوشی را مانند ماشین‌های مسابقه‌ای که تیونینگ می‌شوند تیونینگ کند. اکنون با چه گوشی‌ای طرف هستید؟

     

    سامسونگ اینکار را کرده و امروز نسخه LTE گوشی گلکسی اس 5 را معرفی کرده است، این گوشی در کره جنوبی معرفی شده و هنوز خبری از نسخه جهانی آن نیست.

     

  17. نازک ترین و کوچکترین تبلت های دنیا

    تاریخ ارسال خبر: 28 خرداد 1393

    جی اس ام: در ابتدا همه تصور می‌کردند که تبلت‌ها همان تلویزیون هستند که اندازه صفحه نمایش آن‌ها کوچک تر شده است. اما اپل با معرفی آی‌پد این طرز تفکر را از بین برده و توانست همه را متقاعد کند تا به این موضوع اذعان داشته باشند که آی‌پد چیزی بیشتر از یک صفحه نمایش بزرگ است و کاربر می‌تواند کارهایی را با این صفحه نمایش بزرگ انجام دهد که برای خیلی از منتقدان تبلت‌ها نیز جالب بود.

     

    به هر ترتیب امروزه تبلت‌ها در دنیای موبایل به یک وسیله کاملا کارآمد تبدیل شده‌اند که هر کسی در کنار گوشی موبایل خودش به داشتن یک نمونه از این تبلت‌ها نیز نیاز دارد.

     

    امروز در این مقاله قصد دارم سبک ترین و نازک ترین تبلت‌ها را به شما معرفی کنم تا اینکه اگر در انتخاب یک تبلت اولویت شما اندازه و سبکی است بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید. برای همین در این مقاله تمرکز خود را بر روی تبلت‌های کوچکتر از 8.9 اینچ گذاشتم.

     

    image


     
  18. : واقعیت افزوده ترکیبی است که این روزها بیشتر آن را می شنویم. واقعیت افزوده یا Augmente Reality یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر) است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های GPS است، ایجاد می‌شود

    این روزها اما احتمالا با تبلیغ اپلیکیشن واقعیت افزوده روزنامه همشهری برخورد کرده اید. روزنامه همشهری از چند روز گذشته با قابلیت واقعیت افزوده منتشر شده است و به کاربر این امکان را داده است که بخش هایی از روزنامه را به صورت ویدیویی یا تصویری مشاهده کند. در حال حاضر کاربران آیفون و گوشی های اندرویدی می توانند با دانلود و نصب اپلیکیشن واقعیت افزوده همشهری از این قابلیت استفاده کنند. در این مقاله به بررسی این اپلیکیشن و این قابلیت پرداخته ایم.

     

    image


     
  19. : بیش از یک هفته از آغاز جام جهانی جی اس ام می گذرد و استقبال از این مسابقه همچنان ادامه دارد. همانطور که قبلا اعلام کرده بودیم نفر اول این مسابقه یک گوشی ( تا سقف 3 میلیون تومان ) به انتخاب فرد برنده به همراه یک اسمارت واچ سونی ویژه جام جهانی و یک پیراهن تیم ملی هدیه خواهد گرفت. ضمنا به نفرات دوم تا دهم نیز یک اسمارت واچ سونی و یک پیراهن تیم ملی اهدا خواهد شد. 

     

    image

     

    اما با توجه به استقبال بسیار خوب کاربران از این مسابقه تصمیم به افزایش جوایز این مسابقه گرفتیم. بدین ترتیب بعد از پایان این مسابقات به 10 نفر از شرکت کنندگان که از نظر هیئت داوران عنوان عکس برتر را کسب نمایند، اشتراک یک ساله یکی از مجلات گروه اهدا خواهد شد. 

    ضمنا می توانید با نشریات گروه در این پست، آشنا شوید و اگر علاقه به اشتراک این مجلات داشتید، می توانید از روش های زیر اقدام کنید. 

     

    image

     

    اما زمان پایان مسابقه جام جهانی تا پایان جام جهانی 2014 برزیل خواهد بود و این مسابقه دقیقا در روز 23 تیر 93 ساعت 2 بعد از ظهر به پایان خواهد رسید. 

    پس برای قهرمان شدن در جام جهانی جی اس ام هنوز زمان کافی دارید. منتظر عکس های جذاب شما هستیم. 


     
  20. جی اس ام: امشب مراسم معرفی گوشی آمازون برگزار شد، این کمپانی بعد از ورود به دنیای تبلت‌ها تصمیم گرفت تا شانس خود را در دنیای موبایل نیز امتحان کرده و سرانجام به تمام شایعاتی که پیرامون گوشی آمازون مطرح بود پایان دهد.

     

    امشب آمازون اولین گوشی هوشمند خود را با نام Fire Phone معرفی کرد، مشخصات کامل این گوشی را به همراه عکس‌های آن در ادامه مشاهده کنید.

     

    • صفحه نمایش 4.7 اینچی از نوع IPS LCD با کیفیت اچ دی و روشنایی 590 نیتس
    • پردازنده 4 هسته‌ای اسنپدراگون ساخت کوالکام با فرکانس 2.2 گیگاهرتز
    • پردازنده گرافیکی Adreno 330
    • رم 2 گیگابایتی
    • دوربین اصلی 13 مگاپیکسل مجهز به 5 لنز
    • اسپیکرهای دو تایی در جلوی گوشی
    • حافظه داخلی 32/64 گیگابایت
    • سیستم عامل Fire OS 3.5.0
    • وزن 160 گرم
    • باتری 2400 میلی آمپری

     
  21. جی اس ام: اکنون که تمام حق و حقوق بخش دیوایس و سرویس‌های تجاری نوکیا در مالکیت مایکروسافت قرار گرفته است، نوکیا این امکان را دارد تا در فضای موبایلی مانور بیشتری بدهد و آزاد تر از گذشته عمل کند.

     

    برای اولین تجربه، امروز نوکیا یک لانچر جدید با نام  (زی لانچر) را برای سیستم عامل اندروید ارائه کرد. در این لانچر در صفحه گوشی داک برنامه‌ها در پایین  و ساعت و تاریخ نیز در گوشه سمت چپ بالا نمایش داده می‌شوند. در کنار این تزئینات برنامه‌های تقویم که هنوز زمان آن‌ها فرا نرسیده در سمت راست و بالای صفحه به نمایش در می‌آیند.

     

    فضای خالی که بین این دو قسمت بر روی صفحه نمایش وجود دارد نیز برای نمایش برنامه‌هایی که بیشترین استفاده را از آن‌ها دارید، دفترچه تلفن و وبسایت‌ها استفاده خواهد شد.

     

    image


     
  22. سارا یعقوبی-نویسنده مهمان: گوشی Galaxy S5 اولین گوشی جهان است که از تکنولوژی  MIMO یا به طور کامل Multiple-In-Multiple-Out بهره برده و از ویژگی های برتر آن نیز به شمار می آید. اما این تکنولوژی چیست؟
     
     
    image

     

اما به نظر شما مهم ترین اتفاق هفت روز گذشته در دنیای موبایل چه بوده است؟ عکس های جدید لو رفته از آیفون ۶ یا اپلیکیشن واقعیت افزوده همشهری؟ نظر شما چیست؟

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۴/۱
این خیلی خوبه که 22 تا خبر مفید و جالب رو مختصر تو یه خبر گذاشتین مرسی

مهمان

۱۳۹۳/۳/۳۰
کاش یه روزی بیاد که ایران یه گوشی تولید کنه که خبر ساز ترین فناوری دنیل بشه .