خانهاخبار
چهار اپلیکیشن گوگل که احتمالا از وجود آن بی‌خبر هستید

چهار اپلیکیشن گوگل که احتمالا از وجود آن بی‌خبر هستید

اگر در Google Play یا App Store اپل واژه گوگل را جست و جو کنید تمام محصولات گوگل را مشاهده خواهید کرد. اما در این پست به معرفی چهار اپلیکیشن ساخت گوگل خواهیم پرداخت که احتمالا تا به الان از وجود آن‌ها بی خبر بوده‌اید.
۱۳۹۳/۱/۳

اگر در Google Play یا App Store اپل واژه گوگل را جست و جو کنید تمام محصولات گوگل را مشاهده خواهید کرد. اما در این پست به معرفی چهار اپلیکیشن اندرویدی ساخت گوگل خواهیم پرداخت که احتمالا تا به الان از وجود آن‌ها بی خبر بوده‌اید. 

 

  1. نسخه آزمایشی و بتا گوگل گروم برای اندروید 
    بسیاری از کاربران اندرویدی از گوگل کروم به عنوان مروگر اصلی خود استفاده می‌کنند. اما احتمالا تا به الان از وجود نسخه آزمایشی آن با‌خبر نبوده‌اید. شما با نصب این نسخه از کروم می‌توانید سریع‌تر از سایر کاربران از امکاناتی که در آینده قرار است بر روی کروم فعال شود با خبر شده و از آن استفاده کنید. نسخه آزمایشی گوگل کروم را می‌توانید از جی‌اس‌ام به صورت مستقیم دانلود کنید. 

                                 
    image
       


     
  2. My Tracks، مشاهده مکان‌ها و حرکات ثبت‌شده شما 
    همانطور که می‌دانید در حالت عادی گوگل تمامی حرکات شما را ثبت می‌کند. گوگل می‌گوید این حرکات و مکان‌هایی که شما رفته‌اید را جهت بهبود سیستم‌عامل و موارد این چنینی ذخیره می‌کند و از طرفی کاربر می‌تواند آن را غیرفعال کند. اما My Tracks اپلیکیشنی از طرف گوگل است که منحصرا تمامی حرکات و مسافت‌هایی که طی کرده‌اید به همراه سرعت و سایر جزئیات ذخیره کرده و آن را به شما نمایش می‌دهد و شما می‌توانید آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. برای دانلود MyTracks می‌‌توانید آن را از جی‌اس‌ام به صورت مستقیم دریافت کنید. 

                               
    image


     
  3. Google Authenticator ، ضامن امنیت شما 
    این اپلیکیشن از بقیه اپلیکیشن‌های معرفی شده معروف‌تر است و اگر با ورود دو مرحله‌ای به اکانت گوگل آشنا باشید با این اپلیکیشن نیز آشنا هستید. این اپلیکیشن با فعالسازی ورود دو مرحله‌ای اکانت گوگل شما امنیت آن را از دست هکرها بهبود می‌بخشد. در واقع بعد از فعالسازی ورود دو مرحله‌ای به اکانت گوگل دیگر علاوه بر پسورد شما نیاز به عدد نمایش داده در این اپلیکیشن است. Google Authenticator  را می‌توانید به طور مستقیم از جی‌اس‌ام دانلود کنید. 


                                
    image


     
  4. Google Gesture Search، جست و جو در گوشی شما با کمک جسچرها و حرکات انگشت
    همانطور که از اسم این اپلیکیشن پیداست شما با کمک آن می‌توانید با جسچر‌های از پیش تعیین شده جست و جو انجام دهید. اما این جست‌ و جو در فضای وب نیست بلکه در گوشی شماست. برای مثال شما جسچری را تعریف می کنید که وقتی با انگشت خود دایره ای روی صفحه‌نمایش گوشی خود کشیدید اپلیکیشن بازی 2048 باز شود یا اینکه با کشیدن دست خود به صورت قطری روی گوشی موزیک پلیر شما شروع به پخش آهنگ کند. این بخشی از قابلیت‌های این اپلیکیشن است که با تعریف جسچر‌ها در آن صورت می‌پذیرد. Google Gesture Search را می‌توانید به صورت مستقیم از جی‌اس‌ام دانلود کنید. 

     

                                       

image


 

این‌ها تعدادی از اپلیکیشن‌های گوگل بودند که احتمالا تا به الان از وجود آن‌ها بی‌خبر بودید. آیا پیش از این با این اپلیکیشن‌ها کار کرده بودید؟ کدام یک از دیگر اپلیکیشن‌های گوگل به نظر شما گمنام مانده است؟ 

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۱/۶
به جز آخری بقیشو 2 3 ماهه دارم

مهمان

۱۳۹۳/۱/۴
عالی هستی GSM...... عالی Erfan BST

مهمان

۱۳۹۳/۱/۴
hame in barname ha ke goftid to setting ios hast :)) in google alie

مهمان

۱۳۹۳/۱/۴
چه خوبه آدم می بینه تو عید جی اس ام آپدیت میشه اونم این موقع از شب × ممنووونم ازتون همش جدید بود