خانهاخبار
وال استریت ژورنال:نوکیا در اواخر ماه جاری گوشی مجهز به اندروید را معرفی خواهد کرد

وال استریت ژورنال:نوکیا در اواخر ماه جاری گوشی مجهز به اندروید را معرفی خواهد کرد

رابط کاربری گوشی نوکیا مجهز به سیستم عامل اندروید شبیه رابط کاربری ویندوزفون خواهد بود.
۱۳۹۲/۱۱/۲۳

نوکیا خود را آماده می‌کند تا در اواخر ماه جاری اولین گوشی خودش که به سیستم عامل اندروید مجهز است را معرفی کند. بارها این خبر که نوکیا قصد انجام این کار را دارد را شنیده‌ایم اما اینبار خبر از منبعی آمده که اعتبار آن در دنیای خبرگزاری بسیار زیاد است.

 

به گزارش جی اس ام، وال استریت ژورنال امروز اعلام کرده که نوکیا در ماه جاری گوشی نورمندی که یک گوشی مجهز به اندروید است را معرفی خواهد کرد.

 

بر طبق شایعات گذشته نوکیا از از نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید استفاده خواهد کرد که با نسخه‌های موجود در گوشی‌های اندرویدی کنونی تفاوت خواهد داشت، درست مانند نسخه‌ای که آمازون در تبلت‌های کیندل خودش استفاده می‌کند، و همچنین نوکیا تعدادی از سرویس‌های مایکروسافت را نیز توسط یک بازار مخصوص برای این گوشی وارد سیستم عامل اندروید خواهد کرد.

 

image

 

نوکیا در نمایشگاه MWC امسال مراسمی را برگزار خواهد کرد و همه با این موضوع موافق هستند که نوکیا یک گوشی اندرویدی را معرفی خواهد کرد که نام آن Nokia X خواهد بود. به دلیل اینکه نوکیا از نسخه Forked سیستم عامل اندروید استفاده خواهد کرد (در این نسخه نوکیا از نسخه اصلی کپی تهیه خواهد کرد و آن را بر طبق خواسته خود دستکاری می‌کند) اجازه دسترسی به فروشگاه اندروید وجود ندارد و به همین دلیل نوکیا باید تلاش زیادی برای مدیریت برنامه‌هایی که قرار است بر روی این نسخه نصب شوند داشته باشد.

 

با توجه به عکس‌هایی که از این گوشی منتشر شده شاهد این هستیم که رابط کاربری این گوشی شبیه ویندوزفون خواهد بود اما بر روی خود برنامه‌های اندرویدی را خواهد دید.

 

حقیقت امر این است که تا زمان معرفی این گوشی در روز 5 اسفند نمی‌توان اظهار نظر دقیقی در مورد اینکه نقشه نوکیا چه خواهد بود داشت. با همراه باشید تا با هم از نقشه و قصد نوکیا مطلع شویم.

 

منبع: theverge

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (39 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۲۹
faghat nokiaaaaaaaaaaa

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۲۸
اون وقته که ما طرفدارای برندای دیگه سر به تعظیم فرود میاریم

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۲۸
اخ اخ اگه نوکیا اندروید بزنه سونی و اچ تی سی و سامسونگ مثل سالهای پیش که نوکیا سلطان گوشیا بود باید برن غاز بچرونن البته با اینکه خودم ارادت خاصی به سونی دارم ولی نوکیا سرور همه گوشیاست ...

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۲۸
نوکریم نوکیا

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۲۶
چی بود گفتی شما :| برنامه ی وین فون رو اندروید :| ؟ از اون حرفا بودا :| من خودم 8s دارم،چارتا برنامه نداره البته داره ها،فقط trial،خوباش پولیه که باید سال ها بشینی شاید طرح بزنه فری بشه :| اما تو one x همیشه آخرین برنامه هارو رایگان و کامل دارم