خانهاخبار
دستیار صوتی مایکروسافت می‌خواهد به سوال "چرا" پاسخ دهد

دستیار صوتی مایکروسافت می‌خواهد به سوال "چرا" پاسخ دهد

۱۳۹۲/۱۰/۳۰

دستیارهای صوتی به بخش ویژه‌ای از دنیای موبایل تبدیل شده‌اند و وسیله رقابتی برای کمپانی‌های موبایل ساز به حساب می‌آیند. مایکروسافت نیز خود را در این بازی جدا از دیگران نمی‌بیند و می‌خواهد حرفی برای گفتن در این زمینه داشته باشد.

 

به گزارش جی اس ام، امروز رئیس بخش تحقیقات مایکروسافت به بلومبرگ خبر داده که بخش عظیمی از بودجه و نیروی کار بخش تحقیق و توسعه مایکروسافت در حال خرج شدن برای توسعه یک دستیار صوتی است که بتواند به سوال "چرا" کاربران پاسخ دهد.

 

این کار بسیار سخت است زیرا در عوض جمع کردن یک سری جواب مشخص توسط دستیار صوتی از این سو و آن سو، باید آنالیز توسط دستیار صوتی مورد نظر انجام شود.

 

به طور مثال مایکروسافت در یک آسانسور هوشمند دارد که می‌تواند پیش از اینکه شما به آن بگویید به کدام طبقه می‌خواهید بروید را پیش بینی کند، این آسانسور این کار را توسط آنالیز کردن صحبت‌های شما با همکاران خودتان و بر طبق عادت‌های شما انجام خواهد داد. حال تصور کنید که از این آسانسور بپرسید چرا این این شخص می‌خواهد به این طبقه مشخص برود، اکنون این آسانسور می‌تواند به شما پاسخ این سوال را بدهد.

 

image

 

شاید مایکروسافت بتواند از این نوع تجزیه و تحلیل برای دستیار صوتی ویندزوموبایل خودش یعنی Cortana استفاده کند، اما هنوز مشخص نیست که پردازنده‌های موبایلی بتوانند این قابلیت را داشته باشند که این تجزیه و تحلیل سخت را انجام دهند.

 

منبع: phonearena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۶
هر کاری هم بکنه به اس وویس سامسونگ نمیرسه.تو دنیای ای تی هیچ برندی نمیتونه حرفی در برابر سامسونگ بزنه.سامسونگ یعنی دنیایی از علم و دانش که دنیا داره ازش تقلید میکنه...سامسونگ عاشقتیمممممممممممممممم

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۲
وقتی حرف از مایکروسافت هست زشته اسم گوگل و ببرین گوگل قوی هست ولی در حد و اندازه ها مایکروسافت نیست

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۳۰
مایکروسافت هزینه هنگفتی رو این پروژه خرج کرده.فقط یه معنی داره اینکه مایکروسافت قصد داره بترکونه و رقیب سر سختی بشه در مقابل سیری اپل.از الان میگم کرتانا بهترین خواهد بود

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۳۰
این مایکروسافت و اپل اند که توسط گوگل له میشن ، دوست عزیز

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۳۰
تا اونجایی که من اپل داشتم هرچی بهش فرمتن صوتی می دادم هر چی دوست داشت اجرا می کرد! اما من نوکیا 5530 داشتم فرمان صوتی که بهش می دادم با در صد خطای پایین اجرا می کرد! آفرین!