خانهاخبار
چین سیستم عامل موبایلی خود را ارائه می‌کند

چین سیستم عامل موبایلی خود را ارائه می‌کند

۱۳۹۲/۱۰/۲۸

چینی‌ها یک سیستم عامل موبایل مورد عنایت دولت ارائه کردند. سیستم عامل چین یا COS پلیتفرمی بر اساس لینوکس دارد و توسط آکادمی علوم چین در همکاری با تکنولوژی شبکه لیانتونگ و یک کمپانی با محوریت در شانگهای طراحی می‌شود.

 

به گزارش جی اس ام، این سیستم عامل اپن سورس، در پی شکستن مدل وابسطه به صاحب انحصار غول‌هایی نظیر اپل و گوگل در بازار چین معرفی شده است.

 

بر اساس اطلاعات آکادمی علوم چین، سیستم عامل بیگانه مسائل و مشکلات بسیاری را به بار می‌آورد.

 

COS به شکلی کاملا مستقل بر پایه امنیتی هسته لینوکس با محیط اجرای چند زمانه و مولتی تسکینگ طراحی شده است.این پلتفرم می‌تواند با رابطی کاربر پسند برای دستگاه‌هایی نظیر اسمارتفون، تبلت، کامپیوتر‌های شخصی، پایانه‌های دستی هوشمند و حتی ست تاپ باکس نیز به کار برود.

 

بر اساس توضیحات چن فی لی – معاون مدیر کل شبکه لیانتونگ، نزدیک سه ماه است که China mobile  و  China telecom این سیستم عامل را در مرحله تست قرار داده‌اند.

 

فی لی همچنین اضافه کرد که در حال حاضر چهار گوشی بازار چین این سیستم عامل را اجرا می‌کند اما به نام آنها اشاره نکرد.

 

بر اساس برخی منابع،HTC  یکی از کمپانی‌هایی است که که ممکن است از COS پشتیبانی کند که می‌تواند شایعاتی را که در ماه آگوست شنیدیم را تایید کند.

 

معاون مدیرکل لیانتونگ همچنین گفت که هدف اجرای این پلتفرم، رسیدن به جایگاه یکی از پر کاربرد‌ترین سیستم عامل‌ها در چین است.

 

COS قابلیت پشتیبانی از Java  و HTML5 را خواهد داشت و در حال حاضر با 100.000 برنامه متفاوت هماهنگی لازم را دارد. این به آن معنی است که اپ استور بزرگی نیز برای این امر در حال توسعه یافتن است.

 

image

 

image

 

image

 

منبع: phonearena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (29 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۶
به تایزن سامسونگ نمیرسه..فقط سامسونگ..برندای دیگه که برند نیستن

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۲
آقا ویندوزفون با یه سرعت تخیلی داره همه رو میبلعه. من خودم عاشقه اندرویدم ولی اسم ویندوزفون میاد چهار چوب تنم میلرزه مخصوصاً ورژن 8.1 که میگن میخاد اندروید رو بخوره. خیلی خبر دربارش هست حتی میگن با اینتل هم میخاد هم کاری کنه رویه core i7 . اندروید هم که ترکونده. Ios هم تو زیبایی محشره. اونوقت چین میاد سیستم عامل میسازه. من کف و خون قاطی کردم، عمرا طرف دار پیدا نمیکنه، خیلی کم. طرف دارای اندروید و وین فون لایک!!!!!!!!!!!!!!!!!

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۳۰
گوشی های HTC از این سیستم عامل پشتیبانی میکنند فعلا در حال آزمایش رو گوشی های دیگه هستن

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۲۹
بر اساس تحقیق های انجام شده در چین این سیستم عامل هیچ گونه تقلبی از سیستم عامل های امریکایی و بیگانه ندارد و به راحتی میتواند سیستم عامل هایی نظیره =اندروید-ای او اس- ویندوز فون و بلکبری را از سر راه بردارد و بهترین سیستم عامل جهان شود.اتفقا این سیستم عامل بر اساس تحقیقات در چین سیستم عاملی همه کس پسند و بینظیر است که به احتماله نود درصد در ایران ترفداران زیادی پیدا کند

مهمان

۱۳۹۲/۱۰/۲۹
شما چین رو دست کم میگیرید؟واقعا گوشی رو دست هوآوی که جنس درجه یک چینه چیزی امده؟ همه کارخونه های شرکت ها تو چینه تا حالا دیدی مارک پشت گوشی مد ان چین نباشه !!مگه بعضی گوشی ها!! بنظر من جنس های درجه یک چین حرف ندارن!!