خانهاخبار
رئیس جمهور آمریکا حکم ITC (کمیسیون تجارت بین المللی) بر علیه اپل را وتو کرد

رئیس جمهور آمریکا حکم ITC (کمیسیون تجارت بین المللی) بر علیه اپل را وتو کرد

۱۳۹۲/۵/۱۳
بعد از گذشت سال‌ها یکبار دیگر یک رئیس جمهور، رای کمیسیون تجارت بین المللی را وتو کرد.
 
به گزارش چند وقت قبل کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا حکم کرده بود که بعضی محصولات اپل یعنی آیفون 3GS، آیفون 4، آی‌پد 3G، آی‌پد 2 3G و آی‌پد 3 که توسط AT&T ارائه می‌شود در خاک آمریکا حق فروش ندارند.
 
این حکم از 5 اوت یعنی فردا باید اجرا می‌شد اما بسیاری از کمپانی‌های بزرگ آمریکایی با اپل همراه شدند و لابی تشکیل دادند تا این اتفاق نیافتد، حتی Verizon که از این موضوع شاید سودی نصیب خود می‌کرد نیز با دیگر کمپانی‌ها در این راستا که نباید این حکم به اجرا در بیاید همسو شدند.
 
در نهایت رئیس جمهوری آمریکا این رای را وتو کرده و به کمیسیون تجارت بین المللی دستور داده تا این حکم لغو شود.
 
 
image
 
سخنگوی اپل اعلام کرده که اپل از این تصمیم دولت که در اصل حمایت از نوآوری‌ها بود بسیار خوشحال است و سامسونگ در استفاده از سیستم پتنت‌ها سوء استفاده کرده بود که این کار اشتباه است.
 
سامسونگ نیز از این تصمیم دولت اوباما ابراز نا امیدی کرده است و گفته که این رای کمیسیون تجارت بین المللی نشان می‌دهد که سامسونگ در مذاکرات در راه درست قدم برمی‌دارد اما اپل هنوز نمی خواهد که مجوزها را کسب کند.
 
سامسونگ نمی تواند به این وتو اعتراض کند اما به طور حتم فشار خود را در دادگاه‌های دیگر بر علیه اپل بیشتر خواهد کرد.
 
منبع: The Wall Street Journal
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۵/۱۵
تورو قرآن اينُ نشون بديد :)) خطاب به سامسونگ : I'm a person who hate you and your company and every thing that have relation with your company :)) برو عمو برو عمو :)) سگ كي باشي با اپل بجنگي :)))))

مهمان

۱۳۹۲/۵/۱۵
چطور اونا می تونن از این قوانین سرپیجی کنن و با یه وتو همه چی رو حل کنن.اما ما توسط اوباما تحریم میشیم و اپل به ما هیچی ارائه نمی ده،نمی تونیم اعتراضی کنیم و باید پایبند قوانین باشیم.

مهمان

۱۳۹۲/۵/۱۴
که چی؟

مهمان

۱۳۹۲/۵/۱۴
اصلا سامسونگ کیه که بخواد به اپل فشار بیاره

مهمان

۱۳۹۲/۵/۱۴
بنده هم مخالف به اجرا گذاشتن این حکم هستم و به نظر من هر تلفن همراهی با هر سیستم و شرایطی باید در ایالات متحده قادر به فروش باشد چون این کشور از بهشت های تلفن همراه به شمار می رود و ممنوع الفروش کردن هر دستگاهی در این کشور برابر با ناراحتی تعداد زیادی از کارشناسان و خریداران میباشد. با تشکر...رضا بهداد