خانهاخبار
پادشاه فروش گوشی‌ها در سه ماهه اول سال کدام کمپانی بوده است؟

پادشاه فروش گوشی‌ها در سه ماهه اول سال کدام کمپانی بوده است؟

سامسونگ بار دیگر با اقتدار در صدر جدول ایستاده است.
۱۳۹۲/۲/۷

در این چند روزه کمپانی‌ها گزارش مالی سه ماهه اول سال 2013 خود را ارائه کردند، همانطور که دیدیم سامسونگ و اپل سود زیادی نصیب خود کرده بودند، اما اکنون سوال اینچاست در این سه ماهه کدام کمپانی‌ها بیشترین فروش را داشته‌اند و در صدر ایستاده‌اند؟

 

به گزارش موسسه تحقیقاتی IDC  گزارشی کامل از فروش گوشی‌های هوشمند و گوشی‌های غیر هوشمند را در سه ماهه اخیر منتشر کرده است. گزارش نشان می‌دهد که فروش گوشی‌ها در این سه ماهه به همان رشد خود با سرعت بیشتری ادامه داده است.

 

image

 

بر طبق این گزارش در این سه ماهه 418.6 میلیون گوشی به فروش رفته است که از این میزان 216.2 میلیون گوشی هوشمند بوده است. اگر میزان فروش را بخواهیم با سال گذشته مقایسه کنیم خواهیم دید که این میزان از فروش سال گذشته که 402.4 میلیون گوشی بوده بیشتر است.

 

image

 

اما پادشاه این بازار چه کسی بوده؟ همانطور که شما هم حدس می‌زنید سامسونگ اصلی ترین بازیگر این بازی بوده و توانسه 115 میلیون گوشی را به فروش برساند که 70.7 میلیون عدد از این گوشی ها هوشمند بوده‌اند. این میزان فروش باعث شده سامسونگ 32.7 درصد از سهم فروش گوشی‌های هوشمند و 27.5 کل فروش گوشی‌ها را در اختیار داشته است.

 

image

 

در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند در رتبه دوم اپل ایستاده است، اپل تنها توانسته نصف فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ، آیفون به فروش برساند، یعنی اپل در این سه ماهه 37.4 میلیون آیفون را فروخته است و سهم اپل از این بازار 17.3 درصد بوده است.

 

در قسمت گوشی‌های هوشمدن ال جی خود را به خوبی بالا کشیده است و در رتبه سوم با فروش 10.3 میلیون گوشی هوشمند قرار گرفته است. در رتبه چهارم بعد از ال جی هوآوی بیشترین فروش گوشی های هوشمند را داشته است و توانسته 10 میلیون گوشی هوشمند را به فروش برساند.

 

اما در زمینه فروش کل گوشی‌ها در رتبه دوم نوکیا بعد از سامسونگ ایستاده است، نوکیا در این سه ماهه 61.9 میلیون گوشی را به فروش رسانده است و پشت سر آن اپل را می‌بینیم که به  رتبه سوم تکیه کرده است.

 

همانطور که می‌بینید سامسونگ چه در بخش فروش گوشی‌های هوشمند و چه در بخش فروش تمام گوشی‌ها توانسته در رتبه اول بایستد و پادشاه بلامنازع این بازار باشد.

 

منبع: idc

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (63 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۲/۹
دوست عزیز مدیر عامل میگن نه هامل

مهمان

۱۳۹۲/۲/۹
طرف پولش به سامسونگ نمیرسه بخره میشه داستان گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده.تو برو همون سونی ارزون و خز و جوادت رو بخر که ارزون ترین برند بازار هست.تو برو همون اچ تی سی رو بخر بعد یک باطری مثل گردنبند دور گردنت بنداز هر جا میری شارژ داشته باشی..تورو چه به سامسونگ داشتن.سامسونگ نواور هست.نه مثل برندای دیگه کپی زن

مهمان

۱۳۹۲/۲/۹
جدا نمیدونم طرفدارای اپل چرا اینجوری هستن؟؟اخه عقده تا چه اندازه؟؟اخه طرفدارای محترم آی شیپ اپلی شما متن رو خوندید؟؟؟نوشته سامسونگ هم تو گوشی های هوشمند اول هست. و هم تو کلیه گوشی ها.متوجه شدید؟؟گوشی های هوشمند سامسونگ یعنی چی؟؟یعنی اس3 و نوت2 چون دیگه اس2 و نوت1 تولید نمیشه.بعدش شما میدونید اس3 چقدر فروش داره با اینکه قیمتش هم قیمت ایفون5 هست؟؟500دستگاه در دقیقه!!!اس3 رکورد فروش 60میلیون گوشی رو شکوند.شاید به اندازه کل گوشی هایی که اچ تی سی و ال جی و سونی فروختن!!!!!!اصلا فروش اس3 یک طرف فروش بقیه یک طرف دیگه.اینقدر با عقده کامنت نذارید که مردم بهتون بخندن و اونجوری جوابتون رو بدن

مهمان

۱۳۹۲/۲/۹
سونی و اچ تی سی چون فروشی ندارن و اصلا به حساب نمیان.اچ تی سی و سونی جفتشون دارن ور شکست میشن.کسی این برندارو نگاه نمیکنه تا وقتی سامسونگ و اپل هستن.جالبه که ال جی و سونی و اچ تی سی و هواوی و نوکیا و...همه مثل سامسونگ گوشی های مختلف تولید میکنند ولی نمیتونند به گرده سامسونگ برسن!!!

مهمان

۱۳۹۲/۲/۹
اگه به این هست خز بودن اپل خیلی خز تر هست چون اونم فروشش بالا هست!!!!نه عزیزم اون برندی که خز هست سونی هست که ادم روش نمیشه گوشی هاشو دستش بگیره.نه برند بزرگی مثل سامسونگ که دنیارو تو مشتش گرفته