خانهاخبار
سامسونگ می‌خواهد شما تنها با ذهن گجت خود را کنترل کنید

سامسونگ می‌خواهد شما تنها با ذهن گجت خود را کنترل کنید

تصور کنید که با ذهن خود یک برنامه را باز کنید و یک برنامه را ببندید.
۱۳۹۲/۲/۱

سامسونگ در زمینه نرم افزاری موبایل به خوبی پیشرفت کرده است و در دو گلکسی اخیر خود از ویژگی‌هایی مانند Air View  و Air Gesture استفاده کرد.

 

به گزارش اما سامسونگ به همین‌ها رضایت نمی‌دهد، خبرهایی رسیده که می گویند این کمپانی به دنبال این است که کاری کند تا بتوانید تنها با استفاده از ذهن خود گوشی و تبلت خود را کنترل کنید.

 

سامسونگ در حال حاضر با محققان دانشگاه تگزاس مشغول همکاری است تا ببیند می‌توانند یک ارتباطی بین امواج مغزی و تکنولوژی موبایل برقرار کنند یا خیر؟ در حال حاضر از این تکنولوژی برای کمک به افراد معلول استفاده می‌شود اما سامسونگ به دنبال این است که از این تکنولوژی برای اهدافی فراتر از این مورد استفاده کند.

 

image

 

زمانی که شخصی کلاه مخصوص این کار را به سر می‌گذارد امواج فعال اندازه گیری می‌شوند و شخص می‌تواند با تمرکز بر روی یک آیکون آن را انتخاب کند. صحت این انتخاب‌ها 80 تا 95 درصد است که به طور متوسط هر 5 ثانیه یک انتخاب انجام می‌شود.

 

می‌بینیم که دنیا به سمتی می‌رود که باید منتظر مشاهده وسایلی عجیب و غریب باشیم، بعد از انیکه گوگل عینک خود را معرفی کرد اکنون نوبت سامسونگ است که خبرهایی جدید را در مورد تکنولوژی منتشر کند.

 

منبع: technologyreview

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (38 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۳/۱۳
این فناوریBCI. ارتباط و کنترل اجسام و اشیا با امواج مغز.موضوع تحقیق من بوده!.خیلی باحاله اگه بشه چی میشه

مهمان

۱۳۹۲/۳/۲
baba samsung divane tecnolozy hast aval samsung ekhtera mikone bagheye azash taghlid mikonana fahgat samsung yo donya raghib nadare

مهمان

۱۳۹۲/۲/۳
به این میگن نواوری! افرین سامسونگ

مهمان

۱۳۹۲/۲/۲
ایول سامسونگ

مهمان

۱۳۹۲/۲/۲
تازه میفهمم چه لذتی داره با دکمه گوشی کار کردن