خانهاخبار
فایرفاکس به دنیای iOS وارد نمی‌شود اما چرا؟

فایرفاکس به دنیای iOS وارد نمی‌شود اما چرا؟

علت اینکه موزیلا به دنیای iOS وارد نمی‌شود چیست؟
۱۳۹۱/۱۲/۲۱

حتماً می‌دانید که مرورگر فایرفاکس یکی از محبوب‌ترین مرورگرها در رایانه‌ها به حساب می‌آید و به نوعی این مرورگر توانست IE را زمین گیر کند و به طور حتم می‌دانید که در iOSخبری از مرورگر فایرفاکس نیست اما چرا این مرورگر که در زمینه دسکتاپ تا به این اندازه موفق عمل کرده وارد دنیای iOS نمی‌شود؟

 

به گزارش معاون بخش تولیدات موزیلا اعلام کرده که امیدوار نباشید تا فایرفاکس را در iOS ببینید و برای این حرف خود دلایلی را نیز آورده است، Jay Sullivan اعلام کرده که اپل هیچ علاقه‌ای به حضور دیگر مرورگرها بر روی سیستم عامل خود ندارد و به همین خاطر مرورگرهایی به جز سافاری را که بخواهند وارد دنیای iOS شوند محدود می‌کند. برای مثال Jay Sullivan گفته که مرورگر موبایل سافاری از موتور پر سرعت  Nitro JavaScript استفاده می‌کند در حالی که اپل دیگر مرورگرها را برای ورود به iOS مجبور می‌کند تا از نسخه کندتر UIWebView استفاده کنند که این باعث می‌شود سافاری همیشه محبوب‌ترین مرورگر در iOS باشد.

 

image

 

فایرفاکس در سال 2010 یک اپلیکیشن برای iOS ارائه کرد که تنها بوک مارک‌ها، تاریخچه مرورگر و تمام تب‌های باز را که بر روی رایانه شما باز بودند نشان می‌داد. که در آن زمان فایرفاکس بدون هیچ اطلاع قبلی این اپلیکیشن را از اپ استور خارج کرد.

 

Sullivan  اعلام کرده یکی از دلایلی که فایرفاکس از اپل دو مانده همین محدودیت‌هایی است که اپل برای دیگر مرورگرها قائل می‌شود و اجازه نمی‌دهد موزیلا آن مرورگری را که می‌خواهد بر روی iOS اجرا کند.

 

در قسمت مرورگرهای موبایلی در حال حاضر فایرفاکس تنها کمتر از 1 درصد مارکت را در اختیار دارد در حالی که سافاری 55 درصد بازار را در اختیار دارد.

 

منبع: Cnet

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (22 نظر)

مهمان

۱۳۹۱/۱۲/۲۳
مرگ بر اپل . درود بر موزیلا

مهمان

۱۳۹۱/۱۲/۲۲
عاشقتم اپل با اون ios هيولات

مهمان

۱۳۹۱/۱۲/۲۲
ios بی خوده وخودبین ولی خداییش فایر فاکس بی گناهه

مهمان

۱۳۹۱/۱۲/۲۲
اپل مشتری مدار نیس و اصلا به طرفداراش احترام نمیذاره

daviditnet

۱۳۹۱/۱۲/۲۲
ممنون از اپل كه اجازه نميده سيستم عاملش مثل آندرويد كه هركسي از راه برسه هر برنامه ي درپيتيو بنويسه تبديل به خز كنه. حالا حالاها هيچ سيستم عاملي به گرده ios نخواهد رسيد.