خانهاخبار
ارايه‌ي نقشه‌ي به‌روز تهران توسط مرورگر‌هاي تلفن

ارايه‌ي نقشه‌ي به‌روز تهران توسط مرورگر‌هاي تلفن

ارایه نسخه موبایل پورتال شهرداری تهران از طریق پایگاه اینتر نتی (mobile.tehran.ir) قابل دسترس است.
۱۳۸۵/۴/۱۶

 

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با ارائه نسخه موبایل پورتال شهرداری تهران بسیاری از نیازمندی‌های شهروندان در ارتباط با داشتن نقشه شهر تهران به صورت آنلاین حل می‌شود.

نسخه موبایل پورتال شهرداری تهران شامل اخبار و سامانه‌ای شامل نقشه، خدمات الکترونیک، اخبار، بانک اطلاعات شهر،درباره شهرداری، نیازمندی‌های روز و پست الکترونیک است.

کاربران با انتخاب نقشه کامل شهر می‌توانند به‌صورت آنلاین از طریق مرورگر تلفن همراه كه برروی اغلب گوشی‌هایی كه قابلیت دسترسی به اینترنت از طریق WiFi‌ یا سرویس‌های مخابراتی نظیر GPRS دارند، نقشه تهران را مشاهده كنند.

در ارتباط با بخش الكترونیك نیز باید گفت كه این بخش شامل سرویس‌های خاص شهرداری است که در پرتال شهرداری تهران نیز موجود است؛ این سرویس‌ها با هدف رفع نیاز کاربران از طریق موبایل، در امور مرتبط با وظایف شهرداری تولید شده‌اند كه در حال حاضر شش سرویس شامل سامانه 137، مشاهده آخرین وضعیت پرونده شهرسازی، مشاهده قبوض نوسازی و پسماند، مشاهده فیش حقوقی کارکنان شهرداری، فیش حقوقی بازنشستگان و استعلام عوارض خودرو در این بخش قابل استفاده است.

کاربران با انتخاب هر یک از سرویس‌ها و وارد کردن داده‌های مورد نیاز می‌توانند به اطلاعات درخواستی خود دست یابند البته این بخش در حال توسعه است و طبق اعلام در فاز بعدی سرویس‌های 1888، قوانین و مقررات شهرداری، استعلام پرونده ماده صد و جست‌وجوی اموات بهشت زهرا نیز اضافه خواهد شد.

در این سامانه با توجه به اینكه اخبار نیز بخش مهمی از وجوه زندگی افراد را تشكیل می‌دهد، بخشی نیز برای این موضوع اختصاص داده شده است كه با كلیك برروی آیكون خبر کاربران می‌توانند به صورت آنلاین، از اخبار مندرج در پورتال mobile.tehran.ir مطلع شوند.

در بخش بانک اطلاعات شهر می‌توان موقعیت و مکان مورد نظر را از بانک اطلاعاتی موجود جست‌وجو و موقعیت مکانی یافت شده را برروی نقشه به همراه توضیحات ثبت شده مشاهده كرد؛ به عنوان مثال برای یافتن نزدیک‌ترین داروخانه، مطب، آژانس مسکن و ... می‌توان با تعیین محدوده مورد جست‌وجو برروی نقشه و انتخاب گزینه جست‌وجو، نزدیک‌ترین موارد یافت شده به همراه نقشه را مشاهده كرد. همچنین می‌توان با استفاده از گزینه تماس، با مکان انتخابی تماس حاصل كرده و یا از طریق گزینه توضیحات از جزییات بیش‌تر مطلع شد.

بانک اطلاعات شهر شامل اطلاعات اماکن عمومی، مراکز فرهنگی - ورزشی، بهداشتی و درمانی، سازمان‌ها و ادارات، موسسات مالی و اعتباری و معابر است.

به دلیل راه‌اندازی این سامانه توسط شهرداری تهران اطلاعاتی هم توسط این نهاد در ارتباط با شهرداری در دسترس كاربران قرار داده شده است كه آن‌ها می‌توانند با استفاده از آیكون درباره شهرداری اطلاعاتی را درباره شهرداری تهران، روی گوشی تلفن همراه قابل مشاهده كنند.

در این سامانه به برخی از نیازمندی‌های مكرر كاربران نیز پاسخ داده شده است به نوعی كه كاربران می‌توانند با انتخاب نیازمندی‌های روز از اطلاعاتی مانند زمان حرکت قطارها، پروازها، نرخ طلا، سکه و ارز، برنامه سینماها، تئاتر و سایر اطلاعات ضروری به صورت آنلاین و به روز مطلع شوند كه این امکان برای کاربران تلفن همراه از طریق سرویس SMS و GPRS امکان‌پذیر است.

راه‌اندازی چنین سیستمی می‌تواند نیازهای بسیاری از كاربران را در ارتباط با موضوعات مختلف مخصوصا نقشه تهران برآورده كند و برخی وجوه دیگر از نیازمندی‌های خود را با بهره‌برداری از این سامانه مرتفع كنند كه این سامانه به صورت آنلاین از طریق پایگاه اینتر نتی mobile.tehran.ir در دسترس قرار عموم قرار دارد.
 
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)