خانهاخبار
کدام گوشی کمترین مواد سمی را دارد؟

کدام گوشی کمترین مواد سمی را دارد؟

۱۳۹۱/۷/۱۵

با توجه به فشارهای وارده از طرف مشتریان و ناظران، تولیدکنندگان موبایل تلاش می‌کنند تا هر چه کمتر از مواد سمی در تولید محصولات خود استفاده کنند. طی مطالعاتی که در آمریکا انجام شده و در روز چهارشنبه انتشار پیدا کرده، نشان داده شده است که کدام  گوشی‌ها کمترین مواد سمی را در ساختار خود دارند.

 

به گزارش مبنی بر گفته‌های مرکز اکولوژی میشیگان از میان 36 مدل مختلف تلفن همراه که در 5 سال گذشته وارد بازار شده‌اندگوشی‌های Motorola Citrus و iPhone 4s کمترین مواد سمی را در ساختار خود داشته‌اند.

 

در این رتبه بندی گوشی تازه وارد آیفون 5 در رده پنجم قرار گرفته و رقیب سر سخت آن یعنی گلکسی اس 3 در رتبه نهم قرار دارد، همه‌ی اینها در حالی است که آیفون نسل اول که در سال 2007 به دنیا معرفی شد و به بازار آمد به عنوان گوشی که بیشترین مواد سمی را در خود دارد شناخته شده است.

 

image

 

سرپرست این تحقیق آقای جف گرهارت در مرکز اکولوژی گفته است که به طور کلی تلفن‌های همراه حاوی مواد سمی هستند اما این وضعیت هر سال در حال بهبود پیدا کردن است.

 

در این مطالعه همچنین اضافه شده که هر گوشی که در این آزمایش شرکت داده شد حداقل یکی از مواد سمی مانند برم، کلر، جیوه و کادمیوم را در خود داشته‌است.

 

این تحقیق علاوه بر تلفن‌های همراه در مورد اتومبیل‌ها، صندلی مخصوص ماشین کودکان، جواهرات و محصولات تفریحی که در هالووین استفاده می‌شوند نیز انجام گرفته‌ است.

 

منبع: AFP

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (22 نظر)

مهمان

۱۳۹۱/۸/۶
اگه دعوام نکنین به نظر من ایکسپریا اس سونی هم یه سرو گردن بالاتر از اپله چون داداشم داره ولی حسرت گوشی منو میخوره

مهمان

۱۳۹۱/۷/۱۷
فقط سامسونگ.اپلیای خز با اون گلابی5 خزشون هم برن جلو بوق بزنن که اس3 ایفون5 رو شکست داد

مهمان

۱۳۹۱/۷/۱۷
ایفون اشغالترین برند جهان هست.طرفدارای کودن اپل اگه میدونستن گوشی چی هست هیچ وقت طرف این اسباب بازی نمیرفتن.سامسونگ برترین هست.اپل اگر تونست یه روز گوشی بزنه در حد اس3 بعد بیاد جلو حرف بزنه.ایفون5 زده عین اس2 با 1000تا مشکل.هه هه هه !!ابرو برای طرفدارای اپل نمونده.همش سره طرفدارای اپل از خجالت پایین هست

مهمان

۱۳۹۱/۷/۱۷
خزتر از ایفون وجود نداره.فقط گلکسی که ایفون رو به زمین گرم زد!!!

مهمان

۱۳۹۱/۷/۱۶
با این دروغ ها هم نمیتونین کاری کنین که از سامسونگ بدمون بیاد سامسونگ بهترینه اگه بگن سمی ترینم هست بازم میخوامش بس کنین بابا سامسووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووونگ دوست داریم