خانهاخبار
HTC با 58 درصد کاهش سود در سراشیبی سقوط

HTC با 58 درصد کاهش سود در سراشیبی سقوط

۱۳۹۱/۴/۱۶

شرکت اچ تی سی در پی مشکلات مالی پیاپی از ابتدای سال جاری میلادی اعلام کرده بود که سیاست اش را در تولید مدل های متنوع تلفن هوشمند تغییر می دهد و روی تولید مدل هایی ویژه و برتر تمرکز خواهد کرد. کمی بعد هم شاهد معرفی تلفن های سری One از این شرکت بودیم. حالا گزارش مالی جدید این شرکت نشان می دهد که حتی این تغییر بزرگ در سیاست تولید تلفن هوشمند هم جلوی سقوط مالی این شرکت را نگرفته و اج تی سی همچنان در مقابل اپل و سامسونگ در حال پایین رفتن است.

به گزارش نارنجی، این شرکت در فصل دوم مالی اش در سال جاری ۷.۴ میلیارد دلار تایوانی سود داشته (معادل ۲۴۸ میلیون دلار آمریکا) که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۵۷ درصد کاهش نشان می دهد. همچنین گردش مالی اچ تی سی نیز کاهشی ۲۷ درصدی نشان می دهد.

با این حساب هم اکنون سه فصل متوالی است که سود و درآمد اچ تی سی در حال کاهش است و این شرکت همچنان راه حل موفقی برای رفع مشکل اش پیدا نکرده. همه اینها در حالی است که پیش بینی می شد بعد معرفی سری جدید One این شرکت، شاهد فروش بالای آنها و تغییر وضعیت باشیم.

با این حساب می بینیم که اچ تی سی نیز فعلا در بازار تلفن های هوشمند اوضاع خوبی ندارد و رقابت آنقدر شدید شده که این شرکت بزرگ هم مانند نوکیا و ریم با تهدید های جدی مواجه شده است. فکر می کنید اچ تی سی با چه تغییر دیگری می تواند دوباره روی رقابتی جدید حساب باز کند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (42 نظر)

مهمان

۱۳۹۱/۴/۲۸
سلام من مهدي هستم13سالمه من از سال 2006 طرفدار سر سخت htc بودم هستم و خواهم بود ومن آنقدر دوسش دارم كه حتي سرويس اتق خواب و كاغذ ديواري آن بر گرفته از رنگ و شكل طراحي محصولات اون هست ولي جديدن گوشي هايي توليد مي كنه كه تو بعضي نقات طراحي شبيه هم هستن و اين كسل كننده است و همين طور كه گفتم همين نقطه ضعف اون است واز همه مهم تر درست قيمتش بالاست ولي اگر كسي به ارزش اون پي ببره مي فهمه گوشي خوبيه و شبيه همين مورد براي سامسونگ هم پيش اومده كه اسم گلكسي روي بيشتر مدل هاش هست و شكل وطراحي كه يكسان شده واون دكمه وسطش كه به تقليد از اپل گذاشته شده است هم كسل كننده است و اپل هم تمام گوشي هاش شبيه هم است پس در اين صورت مي گيم هر سه شركت در حد متوسط هستند

مهمان

۱۳۹۱/۴/۲۴
من خودم طرفداره اچ تی سی هستم.بدون تعصب میگم.اولا اچ تی سی کجا دیر به دیر گوشی میزنه؟هر روز یه گوشی میزنه همشم شبیه هم هستن.برید گوشی های جدیدشو ببینید دیگه هر روز یه گوشی میزنه.دوما اچ تی سی دیگه اصلااااااااا نواور نیست.طراحی همه گوشیاش که تکراری هستو دیگه همه خسته شدن.10تا گوشی اچ تی سی رو کنار هم بذاری فرقشو نمیفهمید.بعدشم اچ تی سی چرا هیچ نواوری تو گوشیاش نمیذاره؟فقط هسته اضافه میکنه؟مثلا وان ایکس که جلوی اس3 کم اورد.چون هیچ نواوری نداشت.فروش اچ تی سی کم شده چون گوشی های جدیدش اشغالن.مثل وان ایکس که داغ میکنه یا صفحه نمایشش زرد میشه و باطریش فوق العاده ضعیف هستو حتی مشکل وا فای داره.واسه همینم هست که استقبال خوبی از وان ایکس نشدو اس3 بازار جهان رو قبضه کرد

مهمان

۱۳۹۱/۴/۲۴
فقط اپل با 5 پگوشی داره با htc و نوکیا و سامسونگ پلاستیکی رقابت میکنه و بر شکست هم نمیشه. مپل سامسونگ تا حوصلش سر رفت 20تا گلکسی نمیده بیرون!!!!!!!

مهمان

۱۳۹۱/۴/۲۳
اچ تی سی فقط تبلیغ نداره و گرنه همه چیزش توپه.سامسونگ و اپل مثل خر تبلیغ میکنن.

مهمان

۱۳۹۱/۴/۲۱
به جهنم که داره تعطيل ميشه وقتی گوشی ميزنه تومان 1000000 يه هندزفری ميزنه تومان400000 همِين ميشه ديگه بعدشم گوشی هاش اصلا بدرد نمی خوره چک کنيد ببينيد چند تا گوشی داره که مکالمه تصويری داشته باشه