خانهاخبار
قابلیت‌های ادیت عکس مبتنی بر هوش‌ مصنوعی iOS 18 معرفی شدند

قابلیت‌های ادیت عکس مبتنی بر هوش‌ مصنوعی iOS 18 معرفی شدند

اپل از قابلیت‌های جدید iOS 18‌ برای ادیت عکس و ویدئو رونمایی کرده که برپایه سیستم هوش مصنوعی Apple Intelligence هستند. 

۲۲ خرداد ۱۴۰۳

اپل در طی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان سال ۲۰۲۴ میلادی (WWDC 2024) از چندین قابلیت جدید ادیت عکس و ویدئو رونمایی کرد که مبتنی بر سیستم هوش مصنوعی Apple Intelligence هستند و و در اختیار برنامه Photos سیستم‌عامل iOS 18‌ قرار می‌گیرند.

در نطق اصلی رویداد WWDC 2024، اپل ویژگی Clean Up را معرفی کرده که یک ابزار ادیت تصویر به شمار می‌رود. این قابلیت که توسط هوش مصنوعی Apple Intelligence فعال می‌شود که می‌تواند آیتم‌های ناخواسته مانند افراد در پس‌زمینه را از تصاویر حذف کند. 

برنامه photos بروزرسانی ios 18

ویژگی Clean Up از عملکرد مشابه ویژگی Magic Eraser بهره می‌برد که ماه گذشته برای Google Photos در دسترس قرار گرفت. البته گوگل تایید کرده که دو قابلیت Magic Eraser و Magic Editor برای کاربران iOS عرضه خواهد شد. 

در حال حاضر، هنوز جزئیات دقیق قابلیت Clean Up مشخص نشده ولی انتظار داریم که اطلاعات بیشتری از این ویژگی در دسترس قرار بگیرد.

قابلیت clean up ios 18

اپل iOS 18 را به جست‌وجو پیشرفته‌تر عکس و ویدئو مجهز کرده که به کاربران اجازه می‌دهد تا تنها با درخواست‌های مفهومی فایل موردنظر خود را پیدا کنند. برای مثال، کاربران می‌توانند با این روش چند لحظه خاص در یک ویدئو را پیدا کنند. با این قابلیت، سرعت ادیت ویدئو به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

دیگر قابلیت مبتنی ادیت ویدئو iOS 18 با نام Memory Movie همراه شده است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا با توصیف عکس‌های خود، فیلم‌های اختصاصی تولید کنند. 

ویژگی Memory movie ios 18

با استفاده از سیستم هوش مصنوعی Apple Intelligence، قابلیت Memory Movie محتوای مربوط به توصیفات کاربر را از بین تصاویر موجود انتخاب می‌کند و سپس این تصاویر را به صورت سریالی و براساس یک خط داستانی باهم ترکیب می‌کند. پس از انجام این فرآیند، قابلیت موردنظر یک آهنگ مربوط به محتوای ویدئو را پیدا می‌کند و آن را به فیلم وارد می‌کند. 

در نهایت باید اشاره کرد که دستیار مجازی سیری تنها با درخواست کاربران قادر به ادیت تصاویر و ویدئوها در برنامه Photos است. برای مثال، کاربر با اعمال یک درخواست صوتی می‌تواند از سیری درخواست کند تا روشنایی و کنتراست یک تصویر تغییر پیدا کند. 

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

نحوه کپی از یک فایل اکسل به فایل دیگر چگونه است ؟ + [4 راهکار جذاب ]

مایکروسافت اکسل یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای صفحه گسترده است که برای مدیریت و تحلیل داده‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید
motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید
xiaomi-redmi-pad-se-gsm-ir
مشخصات فنی تبلت اقتصادی ردمی لو رفت

شیائومی به زودی از یک تبلت اقتصادی به نام ردمی پد SE 4G رونمایی خواهد کرد که حالا مشخصات فنی آن در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید