خانهاخبار
سال طلایی برای پروژه فیبر نوری منازل

سال طلایی برای پروژه فیبر نوری منازل

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که برای به سرانجام رساندن و نهایی کردن پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در سال جاری باید با حداکثر سرعت حرکت کرد و امسال سال طلایی برای این پروژه است.

۱۴۰۳/۱/۲۸

پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها یکی از مهم‌‎ترین برنامه‌‎های وزارت ارتباطات بوده و ادعا می‌شود که این پروژه می‌تواند زیر ساخت ارتباطات را تامین کند و از سوی دیگر کاربران می‎‌‌توانند به سرعت‌های ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه دست یابند.

بر اساس گزارشی از ایسنا، اخیرا عیسی‎ زارع‎پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها گفت: کاری که با یکدیگر و در کنار هم نزدیک به دو سال شروع کردیم، کار بسیار بزرگی بود که می‌تواند مسئله ارتباطات کشور را به شکلی اساسی و ریشه ای تا چند دهه آینده حل کند.

2.jpg

وی افزود: تاکنون برای تحقق اهداف تعیین شده در این پروژه، مسیر پرفراز و نشیبی را پشت سرگذاشته‌ایم که خوشبختانه با پیگیری و همراهی همه جانبه مسائل و مشکلات یکی پس از دیگری حل شده است به طوری که اکنون می‌توانیم بگوییم که این پروژه به نقطه مطلوبی رسیده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه برای به سرانجام رساندن و نهایی کردن این پروژه در سال جاری باید با حداکثر سرعت حرکت کرد و امسال سال طلایی برای این پروژه است، تصریح کرد: عمده سختی‌ها و ناهمواری‌ها پشت سر گذاشته شده است و مسیر پیش روی این پروژه اکنون هموار شده است که آخرین آن مصوبات خوبی است که در حمایت از پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در قانون بودجه کشور وضع شده است که مهم‌ترین آنها الزام قانونی به صدور مجوز حفاری و نصب تجهیزات توسط شهرداری‌‎ها و ادارات کل راهداری ظرف ۱۵ روز برای اپراتورهای مورد تایید وزارت ارتباطات است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)