خانهاخبار
قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل به صورت آفلاین اجرا خواهند شد

قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل به صورت آفلاین اجرا خواهند شد

گزارشی تازه ادعا کرده که قابلیت‌های هوش مصنوعی iOS 18 نیازی به سرورهای ابری ندارند و به صورت On-Device (محلی) اجرا می‌‌شوند.

۱۴۰۳/۱/۲۷

افشاگر و تحلیلگر برجسته محصولات اپل، مارک گرمن، در جدیدترین نسخه از خبرنامه Power On ادعا کرده که اپل در نظر دارد تا تمامی قابلیت‌های هوش مصنوعی بروزرسانی iOS 18 به صورت On-Device (محلی) روی آیفون‌ها اجرا شوند و دیگر نیازی به سیستم ابری نخواهد بود. 

با اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی به صورت آفلاین، آقای گرمن اعلام کرده که کاربران آیفون قادر خواهند بود که به صورت محرمانه و سریع‌تر از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره ببرند. 

هوش مصنوعی آیفون

برای مقایسه، سیستم هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ به کاربران اجازه می‌دهد تا تصمیم بگیرند قابلیت‌های هوش مصنوعی را به صورت On-Device و یا از طریق سرورهای ابری اجرا کنند. 

در صورت بهره‌مندی از پردازش‌های ابری، ویژگی‌های هوش مصنوعی با سرعت بیشتر ولی امنیت کمتر در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. از سوی دیگر، فعال‌سازی محلی قابلیت‌های هوش مصنوعی علی‌رغم امنیت بالایی که دارد، عملکرد چندان قدرتمندی ندارد.

برای کاربران آیفون، پردازش On-Device قابلیت‌های هوش مصنوعی احتمالا نکته منفی به شمار خواهد رفت. بدون دسترسی به سرورهای قدرتمند ابری برای اجرای الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی، کاربران آیفون به احتمال زیاد محبور می‌شوند که از قابلیت‌های محدودی استفاده کنند.

ای او اس ۱۸

مدل‌های زبانی بزرگ مانند ChatGPT برای اجرا روی گوشی‌های هوشمند نیاز دارند که به سیستم ابری متصل شوند. در این رابطه،‌ آقای گرمن ادعا کرده که اپل احتمالا برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی مبتنی بر سرورهای ابری را از طریق یک مدل هوش مصنوعی مانند جمنای گوگل اجرا خواهد کرد.

اخیرا گزارشی اعلام کرد که غول فناوری آمریکایی در حال مذاکره با دو شرکت گوگل و OpenAI است تا از مدل هوش مصنوعی آن‌ها در گوشی‌های آیفون استفاده کند. 

شایان ذکر است که iOS 18 بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بروزرسانی تاریخ سیستم عامل iOS لقب خواهد گرفت. این بروزرسانی موردانتظار قرار است در تاریخ ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) و در طی کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی اپل سال ۲۰۲۴ میلادی (WWCD 2024) معرفی خواهد شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)