خانهاخبار
عقب‌نشینی گوگل؛ جمنای نانو برای پیکسل ۸ عرضه می‌شود

عقب‌نشینی گوگل؛ جمنای نانو برای پیکسل ۸ عرضه می‌شود

گوگل به تازگی اعلام کرده که مدل هوش مصنوعی جمنای نانو در اختیار گوشی پیکسل ۸ قرار خواهد گرفت.

۱۴۰۳/۱/۱۱

پیکسل ۸ در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود یعنی پیکسل ۸ پرو از قابلیت‌های مهمی بی‌بهره است ولی یکی از بحث‌برانگیزترین این قابلیت‌ها مدل هوش مصنوعی جمنای نانو گوگل است که در نسخه استاندارد سری پیکسل ۸ وجود ندارد. 

همانطور که می‌دانیم، جمنای نانو بسیاری از قابلیت‌های هوش مصنوعی را به صورت محلی (On-Device) روی پیکسل ۸ پرو پردازش می‌کند.

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، گوگل امروز تایید کرد که هوش مصنوعی جمنای نانو در قالب نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان و از طریق Pixel Feature Drop‌ بعدی در اختیار گوشی پیکسل ۸ قرار می‌گیرد. طبق تایید غول فناوری آمریکایی، این مدل هوش مصنوعی قابلیت‌هایی مانند Smart Reply در جی‌بورد (Gboard) و خلاصه‌نویسی در برنامه ضبط صدا را برای پیکسل ۸ به ارمغان می‌آورد.

pixel 8.jpg

گوگل ادعا کرده که تاخیر در عرضه مدل هوش مصنوعی جمنای نانو برای پیکسل ۸ به این دلیل است که این شرکت در حال آزمایش پرچمدار خود بوده تا از اجرای مناسب این هوش مصنوعی روی پرچمدار خود اطمینان حاصل کند. گوگل اعلام کرده که اجرای مدل‌های زبانی بزرگ روی گوشی‌های هوشمند با حافظه متفاوت می‌توانند باعث تغییرات گسترده‌ای در تجربه کاربری شود.

این خبر در حالی منتشر شده که چندی پیش یک نماینده گوگل در یک پادکست رسمی اعلام کرد که به دلیل برخی محدودیت‌های سخت‌افزاری، جمنای نانو برای پیکسل ۸ عرضه نمی‌شود. 

از نظر مشخصات فنی، پیکسل ۸ از همان تراشه تنسور G3 موجود در پیکسل ۸ پرو بهره می‌برد ولی به حافظه رم پایین‌تر ۸ گیگابایتی مجهز شده در حالی که پیکسل ۸ پرو رم ۱۲ گیگابایتی را به همراه دارد. البته گلکسی اس ۲۴ با حافظه رم ۸ گیگابایتی هوش مصنوعی جمنای نانو را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گوگل هنوز به طور دقیق مشخص نکرده که چه قابلیت‌هایی با هوش مصنوعی جمنای نانو برای پیکسل ۸ عرضه می‌شود ولی انتظار داریم با ارائه Pixel Feature Drop بعدی اطلاعات بیشتری در دسترس قرار گیرد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)