خانهاخبار
سری ویوو X فولد ۳ با سخت‌افزار قدرتمند و باتری حجیم معرفی شد

سری ویوو X فولد ۳ با سخت‌افزار قدرتمند و باتری حجیم معرفی شد

ویوو امروز از نسل جدید گوشی‌های تاشو خود رونمایی کرده که به سیستم دوربین کارآمد، سخت‌افزار قوی و نمایشگر باکیفیت مجهز شده است.

۱۴۰۳/۱/۸

نسل جدید گوشی‌های تاشو ویوو موسوم به سری ویوو X فولد ۳ سریع‌تر، قوی‌تر، بهتر، نازک‌تر و سبک‌تر از نسخه‌های قبلی شده و با بهبودهای همه‌جانبه روانه بازار می‌شود. سری ویوو X فولد ۳ از ضخامت کمی بهره می‌برد و با پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه باتری و دوربین همراه شده است.

همانطور که از نام آن پیداست، سری ویوو X فولد ۳ شامل دو مدل به نام‌های ویوو X فولد ۳ و ویوو X فولد ۳ پرو می‌شود. 

vivo.jpg

با وزن ۲۱۹ گرمی، ویوو X‌ فولد ۳ سبک‌ترین گوشی تاشو کتابی بازار به شمار می‌رود. این گوشی از بسیاری از پرچمدارهای بازار مانند آیفون ۱۵ پرو مکس (۲۲۱ گرم)، گلکسی اس ۲۴ اولترا (۲۳۲ گرم) و گلکسی زد فولد ۵ (۲۵۳ گرم) سبک‌تر است. 

ویوو X فولد ۲ نیز با وزن ۲۷۹ گرمی و ضخامت ۱۲٫۹ میلی‌متری (در حالت بسته‌شده) محصولی سنگین محسوب می‌شود. حالا اما ویوو X فولد ۳ با وزن ۲۱۹ گرمی، ضخامت ۴٫۵۶ میلی‌متری ( در حالت بازشده) و ضخامت ۱۰٫۲ میلی‌متری (در حالت بسته‌شده) در زمینه ابعاد پیشرفت چشمگیری داشته است.

سری ویوو X‌ فولد ۳ از نمایشگر ۸٫۰۳ اینچی با رزولوشن تصویر ۲۴۸۰ در ۲۲۰۰ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. پنل E7‌ سامسونگ همچنین می‌تواند به روشنایی حداکثری ۴۵۰۰ نیتی دست پیدا کند. از سوی دیگر، نمایشگر کاور دستگاه به پنل Q9 پلاس مجهز شده که از رزولوشن تصویر ۱۱۷۲ در ۲۷۸۴ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. نمایشگر کاور نیز از روشنایی ۴۵۰۰ نیتی برخوردار شده است.

vivo 1.jpg

قلب تپنده ویوو X فولد ۳ پرو تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل سه است که یک کانفیگ حافظه رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5x و دو نسخه حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی / ۱ ترابایتی UFS 4.0 به پردازش اطلاعات می‌پردازد. 

برای عکاسی، ویوو X فولد ۳ پرو به تراشه اختصاصی تصویربرداری V3 مجهز شده است. این تراشه اطلاعات را از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی Ultra-Sensing‌ دریافت می‌کند که در خود سنسور 1/1.3 اینچی OV50H با گشودگی دیافراگم f/1.68 و لرزشگیر اپتیکال را جای داده است. 

vivo 2.jpg

به همراه دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، ویوو X فولد ۳ پرو از سنسور تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی OV64B با زوم ۳ برابری بهره می‌برد که سنسوری 1/2 اینچی با گشودگی دیافراگم f/2.57 به شمار می‌رود. در لنز فوق عریض نیز دوربین ۵۰ مگاپیکسلی JN1 سامسونگ قرار دارد که از اندازه 1/2.76 اینچی بهره می‌برد. نمایشگرهای کاور و داخلی گوشی نیز میزبان دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هستند. 

ویوو X فولد ۳ از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو بهره می‌برد که با دو مدل حافظه رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی LPDDR5x و سه نسخه حافظه داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی UFS 4.0 همراه می‌شود. متاسفانه این گوشی از تراشه تصویربرداری V3 بی‌بهره است. 

vivo 3.jpg

دوربین اصلی ویوو X فولد ۲ سنسور ۵۰ مگاپیکسلی 1/1.49 اینچی IMX920 است که از گشودگی دیافراگم f/1.75 و لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد. دیگر دوربین دستگاه سنسور پرتره ۵۰ مگاپیکسلی IMX816 است که گشودگی دیافراگم f/1.85 برخوردار است. لنز فوق عریض گوشی نیز دوربین ۵۰ مگاپیکسلی JN1 سامسونگ است. دو دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در این گوشی به کار رفته‌اند.

هر دو مدل سری ویوو X فولد ۳ از لولای فیبر کربن استفاده می‌کند که در حدود ۱۵ گرم وزن دارد. گواهی TUV Rheinland تایید کرده که لولای این دو گوشی تاشو تا ۵۰۰ هزار بار بدون مشکل باز و بسته می‌شود. پنل جلویی و پنل پشتی سری ویوو X فولد ۳ نیز به ترتیب تا ۱۱ و ۱۵ برابر بیشتر در برابر سقوط مقاوم هستند. 

خوشبختانه سری ویوو X‌ فولد ۳ برخلاف ویوو X فولد ۲ در برابر آب مقاوم هستند. در این رابطه، ویوو X فولد ۳ پرو از گواهی IPX8‌ بهره می‌برد در حالی ک مدل استاندارد تنها گواهی IPX4 را به همراه دارد. 

vivo 4.jpg

یکی از مهمترین ویژگی‌های سری ویوو X فولد ۳ باتری حجیم آن است به طوریکه مدل‌ استاندارد و پرو آن به ترتیب از باتری ۵۷۰۰ و ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردار شده‌اند. به علاوه، ویوو X فولد ۳ پرو از شارژ باسیم ۱۰۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. ویوو X فولد ۳ اما تنها با شارژ ۸۰ واتی باسیم همراه شده است.

سری ویوو X فولد ۳ از وای‌فای ۷، NFC و دو سیم کارت 5G بهره می‌برند. مدل پرو اما به درگاه USB 3.2 Gen 2‌ نیز مجهز شده است. جدا از این تفاوت‌ها، هر دو مدل سری ویوو X فولد ۳ از اسپیکرهای استریو و صدای Hi-Fi برخوردار شده‌اند. همراه با درگاه USB بهتر، ویوو X فولد ۳ پرو دارای دو سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر (برای هر دو نمایشگر کاور و داخلی) است در حالی که سنسور اثر انگشت ویوو X فولد ۳ در بدنه آن قرار گرفته است. 

vivo 5.jpg

ویوو X فولد ۳ در نسخه پایه رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۷۰۰۰ یوآن (۹۷۰ دلار) به فروش می‌رسد. کانفیگ‌های رم ۱۶ گیگابایتی / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی نیز به ترتیب با قیمت‌های ۷۵۰۰، ۸۰۰۰ و ۹۰۰۰ یوآن عرضه خواهند شد. 

ویوو X فولد ۳ پرو در کانفیگ رم ۱۶ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی ۱۰٬۰۰۰ یوآن (۱۳۸۵ دلار) قیمت دارد. مدل ۱ ترابایتی با حافظه رم مشابه نیز برچسب قیمتی ۱۱٬۰۰۰ یوآنی را به همراه دارد. هر دوی این گوشی‌ها در رنگ سفید و مشکی روانه بازار می‌شوند. متاسفانه ویوو هنوز عرضه جهانی گوشی‌های تاشو خود را تایید نکرده است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)