خانهاخبار
ویژگی مهم A18 پرو؛ اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی به صورت On-Device

ویژگی مهم A18 پرو؛ اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی به صورت On-Device

به نظر می‌رسد تراشه قدرتمند اپل به لطف برخی اصلاحات سخت‌افزاری بتواند قابلیت‌های هوش مصنوعی را به صورت محلی و آفلاین اجرا کند.

۱۴۰۳/۱/۷

به تازگی گزارشی از سوی زنجیره تامین اپل در دسترس قرار گرفته که ادعا می‌کند پرچمدار A18 پرو دز مقایسه با تراشه نسل قبلی A17‌ پرو از قالب بزرگ‌تری بهره خواهد برد. در واقع، افزایش ابعاد تراشه اپل احتمالا به دلیل بالابردن توان پردازش‌های هوش مصنوعی آن خواهد بود. 

این گزارش را تحلیلگر شناخته‌شده شرکت تحقیقاتی Haitong International Tech، جف پو، منتشر کرده که توسط وبسایت 9to5Mac در اختیار کاربران قرار گرفته است. 

طبق این گزارش، تراشه A18 پرو قادر است که قابلیت‌های هوش مصنوعی را به صورت On-Device (روی دستگاه و بدون نیاز به اتصال اینترنت) اجرا کند. در حال حاضر، برخی از گوشی‌های پرمیوم اندروید با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه از قابلیت مشابه برخوردار هستند.

apple ai.jpg

با بزرگ‌تر شدن قالب تراشه A18 پرو، اپل می‌تواند ترانزیستورهای بیشتر و یا قطعات تخصصی‌تر را در سخت‌افزار خود قرار دهد. در واقع، انتظار می‌رود که پردازشگر هوش مصنوعی تراشه A18 پرو قوی‌تر از قبل شود و از هسته‌های بیشتری بهره ببرد. 

به نظر می‌رسد اپل قصد دارد قابلیت‌های هوش مصنوعی سری پرچمدار سال ۲۰۲۴ خود را به کمک اجرای محلی ویژگی‌های هوش مصنوعی در تراشه A18‌ پرو و همچنین مدل‌ هوش مصنوعی جمنای گوگل بهبود دهد. اخیرا شایعه‌ای ادعا کرد که اپل به دنبال استفاده از هوش مصنوعی گوگل در سری آيفون ۱۶ است. 

آقای پو در گفته‌های خود عمدا به تراشه A18 پرو با پردازنده گرافیکی ۶ هسته‌ای اشاره کرده که این موضوع به طور غیر مستقیم وجود تراشه A18 را تایید می‌کند که از پردازنده گرافیکی با هسته‌های کمتر بهره می‌برد. 

گزارش‌های قبلی نیز ادعا کرده‌اند که تمامی مدل‌های سری آيفون ۱۶ به تراشه A18 مجهز می‌شوند. البته نسخه‌های پرو و پرو مکس تراشه A18 پرو (با هوش مصنوعی On-Device) را به همراه دارند در حالی که نسخه معمولی این تراشه یعنی A18 در اختیار مدل‌های استاندارد و پلاس قرار می‌گیرد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)