خانهاخبار
پلی استیشن ۵ پرو حدود سه برابر از نسخه معمولی سریع‌تر خواهد بود!

پلی استیشن ۵ پرو حدود سه برابر از نسخه معمولی سریع‌تر خواهد بود!

به تازگی شاهد انتشار گزارش جدیدی درباره آپگرید میان نسلی کنسول پلی استیشن ۵ هستیم.

۱۴۰۲/۱۲/۲۶

شرکت سونی در حال کار روی آپگرید میان نسلی کنسول پلی استیشن ۵ است و به نظر رسیده که پلی استیشن ۵ پرو حدود سه برابر از نسخه معمولی سریع‌تر خواهد بود. کانال یوتوبی «Moore’s Law»، به تازگی موفق شده تا به مشخصات سخت افزاری کنسول پلی استیشن ۵ پرو دسترسی پیدا کند و این اطلاعات توسط «تام هندرسن» از خبرگزاری اینسایدر گیمینگ نیز تایید شده‌اند.

ps 1.jpg

آقای «هندرسن» که سابقه درخشانی در افشای اطلاعات مربوط به صنعت گیمینگ دارد؛ در گزارش خود به احتمال عرضه این کنسول در تعطیلات کریسمس ۲۰۲۴ اشاره می‌کند. اسکرین‌شات‌هایی که از اسناد رسمی سونی توسط کانال «Moore’s Law» در یوتوب منتشر شده‌اند؛ نشانگر قدرت پردازشی ۳۳.۵ ترافلاپی پلی استیشن ۵ پرو هستند که در مقایسه با نسل پیشین، بهبود قابل توجهی را به نمایش می‌گذارد. نسخه معمولی پلی استیشن ۵ قدرت پردازشی معادل با ۱۰.۲۸ ترافلاپ را دارد و این آپگرید میان نسلی به میزان ۴۵ درصد عملکرد بهتری در رندرینگ را ارائه می‌دهد.

ps 2.jpg

به گفته آقای «هندرسن»، عملکرد پلی استیشن ۵ پرو در زمینه ری‌تریسینگ حدود سه تا چهار برابر قدرتمندتر از نسل فعلی خواهد بود. در این اسناد، شاهد اشاره به سیستم PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) نیز هستیم که با استفاده از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، رزولوشن و فریم‌ریت بازی‌ها را بهبود می‌بخشد. عملکرد این سیستم، مشابه Nvidia DLSS و AMD FSR خواهد بود و در بخش‌هایی چون ری‌تریسینگ و آپ-اسکیل رزولوشن به کنسول کمک می‌کند.

ps 3.jpg

کانال یوتوبی «Moore’s Law» سابقه چندانی جالبی در افشای جزئیات کنسول‌ها ندارد؛ اما «تام هندرسن» یکی از منابع معتبر صنعت گیمینگ محسوب می‌شود و به ادعای وی، استودیو‌های زیر مجموعه سونی از ماه سپتامبر در حال تست کیت توسعه دهندگی پلی استیشن ۵ پرو و بهینه‌سازی عناوین خود برای این کنسول هستند و از آغاز ماه ژانویه، استودیو‌های سوم شخص نیز به کیت توسعه دهندگی این کنسول دست یافته‌اند. آقای «هندرسن» در سال گذشته به برنامه‌های سونی برای عرضه پلی استیشن ۵ پرو در نوامبر سال ۲۰۲۴ اشاره کرده بود و به نظر می‌رسد که سونی در حال تلاش برای رونمایی از آپگرید میان نسلی جدید خود تا پیش از پایان سال جاری میلادی است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)