خانهاخبار
از حلقه هوشمند اپل چه می‌دانیم؟

از حلقه هوشمند اپل چه می‌دانیم؟

در حالی که همه نگاه‌ها به گلکسی رینگ سامسونگ است، گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل سال‌هاست روی یک حلقه هوشمند کار می‌کند، اما به نظر می‌رسد هنوز به مرحله ایده‌آل این شرکت نرسیده تا بخواهد تولید انبوه و عرضه شود.

۱۴۰۲/۱۲/۲۶

در هفته های اخیر شایعات زیادی در مورد کار اپل بر روی یک حلقه هوشمند وجود داشته است و گرچه مشخص نیست که آیا این پروژه در حال حاضر در حال توسعه فعال است یا خیر، اما از آنجایی که شایعات این محصول در حال زیاد شدن است، امروز سعی کردیم تمامی گزارش‌های مربوط به آن را در یک مطلب بیاوریم.

samsung-galaxy-ring.jpg
گلکسی رینگ سامسونگ

این راهنما آنچه را که تاکنون درباره حلقه هوشمند با برند اپل شنیده‌ایم، بیان می‌کند.

ویژگی‌های بالقوه

شایعه مربوط به ماه فوریه (بهمن ماه) از «الکترونیک تایمز» حاکی از آن است که اپل در حال سرعت بخشیدن به توسعه حلقه هوشمند خود با ویژگی‌های مرتبط با سلامتی است.

به مانند اپل واچ، حلقه اپل نیز می‌تواند ضربان قلب، فعالیت‌ها، خواب و تعداد تنفس را ردیابی کند و از این اطلاعات برای ارایه بینش خواب و توصیه‌های بهداشتی به کاربران استفاده کند.

اپل همچنین می‌تواند به طور بالقوه از حلقه هوشمند به عنوان یک دستگاه ورودی برای آیفون، آیپد، ویژن پرو و یا مک استفاده کند.

حلقه در مقابل ساعت

اپل در حال حاضر یک اپل واچ دارد که می‌تواند چندین معیار سلامت را ردیابی کند، اما حلقه هوشمند برای فعالیت‌های خاص راحت‌تر است. برای مثال حلقه می‌تواند برای خواب یا در موقعیت‌هایی که مچ‌ها نیاز به پوشاندن دارند، مانند هنگام پوشیدن مچ‌بندهای مخصوص، ارجح باشد.

حلقه احتمالا نیازی به اتصال دایمی به آیفون یا دستگاه دیگر اپل ندارد زیرا صفحه نمایش ندارد، بنابراین باتری آن برای مدت زمان بیشتری دوام می‌آورد. جنبه منفی که این دستگاه می‌توان داشته باشد، این است که حلقه هوشمند اطلاعات را از طریق بلوتوث یا روشی مشابه منتقل می‌کند، بنابراین در حالی که داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند، اما آن داده‌ها مانند اپل واچ به طور همزمان با آیفون همگام‌سازی نمی‌شوند.

این احتمال وجود دارد که حلقه هوشمند مقرون به صرفه‌تر از ساعت اپل باشد و قیمت پایین‌تری نسبت به اپل واچ داشته باشد.

رقابت اپل

سامسونگ در حال توسعه گلکسی رینگ است که انتظار می‌رود در نیمه دوم سال عرضه شود. این می‌تواند ضربان قلب، فعالیت و خواب را ردیابی کند، به علاوه می‌تواند پرداخت‌های بی‌سیم و کنترل دستگاه های سامسونگ را انجام دهد.

شرکت هایی مانند Oura و UltraHuman چندین سال است که حلقه های هوشمند می سازند و می فروشند. حلقه اورا نسل سوم قادر به جمع آوری اطلاعات فعالیت و اندازه گیری ضربان قلب، تعداد تنفس و کیفیت خواب است.

از طرف دیگر حلقه هوشمند اولترا هیومن ایر، ضربان قلب، دمای پوست، تعداد تنفس، زمان بهبودی و خواب را اندازه‌گیری می‌کند.

پتنت‌های مربوط به این محصول

اپل فناوری حلقه هوشمند خود را به ثبت رسانده است. به عنوان مثال، یک پتنت مربوطط به این محصول، توضیح می‌دهد که چگونه یک حلقه هوشمند (یا چندین حلقه هوشمند) می‌تواند به عنوان یک روش کنترل برای هدست واقعیت مجازی استفاده شود. حسگرهای موجود در حلقه، ورودی را از کاربر جمع‌آوری می‌کنند و خروجی لمسی می‌تواند بازخورد ارایه دهد.

حق ثبت اختراع دیگر اپل استفاده از یک حلقه با صفحه نمایش حساس به لمس برای کنترل تلویزیون یا تبلت را توصیف می کند، در حالی کهحق ثبت اختراع سوم یک حلقه هوشمند را با NFC نشان می دهد.

تاریخ عرضه

در حالی که الترونیک تایمز گفته که اپل به طور جدی در حال بررسی یک حلقه هوشمند است، مارک گورمن از بلومبرگ در ماه فوریه ادعا کرد که اپل در حال حاضر به طور فعال در حال توسعه دستگاهی مرتبط با انگشت نیست.

تیم طراحی صنعتی اپل چند سال پیش ایده یک حلقه هوشمند متمرکز بر سلامت و تناسب اندام را به مدیران اجرایی ارایه کرده‌اند، اما ممکن است این پروژه‌ای نباشد که اپل در حال حاضر قصد عرضه آن به بازار را داشته باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)