خانهاخبار
پوکو X6 نئو معرفی شد؛ ارزان‌ترین مدل سری پوکو X6

پوکو X6 نئو معرفی شد؛ ارزان‌ترین مدل سری پوکو X6

پوکو امروز از گوشی اقتصادی خود رونمایی کرد که به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و تراشه دیمنسیتی ۶۰۸۰ مجهز است.

۱۴۰۲/۱۲/۲۳

شیائومی امروز با معرفی پوکو X6‌ نئو برای بازار هند، رسما این گوشی را روانه بازارهای جهانی کرد. این دستگاه بعد از گوشی‌های پوکو X6 و پوکو X6 پرو سومین عضو خانواده به شمار می‌رود.

شایان ذکر است که پوکو X6 نئو ارزان‌ترین مدل سری پوکو X6 محسوب می‌شود. البته در ازای قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه، این گوشی در مقایسه با دیگر اعضای سری از مشخصات فنی ضعیف‌تری بهره می‌برد. 

پوکو X6‌ نئو نسخه بازار جهانی گوشی ردمی نوت 13R پرو است که در ماه نوامبر سال گذشته میلادی برای بازار چین معرفی شد. 

poco.jpeg

از نظر طراحی، پوکو X6‌ نئو با فریم تخت برای پنل پشتی و جلویی همراه شده است. همچنین دو دوربین دستگاه نیز به صورت عمودی در جزیره مستطیلی‌شکل قرار گرفته‌اند. در جزیره دوربین گوشی همچنین لوگوی برند پوکو و فلاش LED را مشاهده می‌کنیم.

به لطف گواهی IP54، پوکو X6 نئو در برابر ذرات گردو‌غبار و همچنین پاشش قطرات آب مقاوم است. ضخامت و وزن گوشی نیز برابر با ۷٫۶۹ میلی‌متر و ۱۷۵ گرم اعلام شده است. 

پنل جلویی پوکو X6‌ نئو میزبان نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی امولد با حاشیه‌های نازک و پوشش محافظ گوریلا گلس ۵ است. این پنل از رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و با تراکم پیکسلی 394ppi همراه شده است. از دیگر مشخصات فنی نمایشگر گوشی می‌توان به نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۱۶۰ هرتزی، فناوری تنظیم نور ۱۹۲۰ هرتزی PWM و روشنایی ۱۰۰۰ نیتی اشاره کرد. 

قلب تپنده گوشی اقتصادی شیائومی تراشه دیمنسیتی ۶۰۸۰ است که با حافظه رم LPDDR4x و حافظه داخلی UFS 2.2 به پردازش اطلاعات می‌پردازد. این گوشی همچنین با اندروید ۱۳ مبتنی بر MIUI 14 عرضه می‌شود که طبق ادعای شیائومی، تا دو بروزرسانی اصلی سیستم عامل و تا چهار بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد. 

poco 1.jpg

سیستم دوربین پوکو X6 نئو شامل سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی است. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز برعهده دوربین ۱۶ مگاپیکسلی خواهد بود. 

انرژی موردنیاز پوکو X6 نئو توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۳۳ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. متاسفانه این گوشی از درگاه کارت حافظه بی‌بهره است ولی جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون در آن به کار رفته است. از سایر جزئیات فنی آن می‌توان سنسور اثرانگشت کنار بدنه و پشتیبانی از 5G را نام برد.

در نهایت باید اشاره کرد که پوکو X6‌ نئو در سه رنگ آبی،‌ نارنجی و مشکی به فروش خواهد رسید. برچسب قیمتی گوشی به قرار زیر است:

  • رم ۸ / حافظه ۱۲۸ گیگابایتی: ۱۹٬۹۹۹ روپیه (۲۴۰ دلار)
  • رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی: ۲۱٬۹۹۹ روپیه (۲۶۵ دلار)

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)