خانهاخبار
اپل از سال ۲۰۲۳ از حافظه‌های سامسونگ برای آيفون‌هایش استفاده خواهد کرد

اپل از سال ۲۰۲۳ از حافظه‌های سامسونگ برای آيفون‌هایش استفاده خواهد کرد

در پی اعمال تحریم‌های بیشتر بر شرکت‌های چینی از سوی دولت آمریکا، اپل از سال ۲۰۲۳ برای تامین حافظه‌های فلش NAND مورد استفاده در آیفون‌های خود، به جای شرکت‌های چینی به سامسونگ روی خواهد آورد.
۱۴۰۱/۹/۱

نشریه دیجی تایمز گزارش داده که اپل به دلیل اعمال محدودیت‌های صادراتی آمریکا بر شرکت NAND چین، یکی از برترین سازندگان چیپ‌های فلش برای حافظه مورد استفاده در آیفون‌ها، به سامسونگ روی خواهد آورد.

اپل در ابتدا قصد داشت تراشه‌های حافظه فلش ۱۲۸ لایه ۳ بعدی شرکت NAND را از «Yangtze Memory Technologies» برای استفاده در آیفون‌های فروخته شده در بازار چین در اوایل سال جاری میلادی خریداری کند و در نهایت تا ۴۰ درصد از کل تراشه‌های مورد نیاز آیفون‌ها را از این شرکت تامین کند. با این حال همه این برنامه‌ها به حالت تعلیق درآمد، زیرا ماه گذشته شرکت مذکور و ۳۰ نهاد چینی دیگر به فهرست شرکت‌های تایید نشده اضافه شدند، چرا که مقامات آمریکایی قادر به بازرسی آنها نبودند و به نظر می‌رسد که این تامین کننده در اوایل ماه دسامبر (در حدود دو هفته دیگر)، به لیست سیاه تجاری آمریکا اضافه شود.

image

 

شرکت‌های آمریکایی از اشتراک گذاری هرگونه طرح، فن‌آوری، اسناد یا مشخصات با شرکت‌های موجود در فهرست تایید نشده، بدون اخذ مجوزهای لازم منع شده‌اند. شرکت‌هایی که نتوانند اطلاعات لازم را در مدت ۶۰ روز ارایه دهند، می‌توانند به لیست سیاه کنترل صادرات آمریکا اضافه شوند. YMTC همچنین توسط وزارت بازرگانی آمریکا در مورد اینکه آیا با فروش تراشه‌ها به هوآوی که پیش‌تر در لیست سیاه قرار داشت، کنترل‌های صادرات واشنگتن را نقض کرده است یا خیر، تحت بررسی قرار دارد.

به گفته منابع زنجیره تامین ذکر شده در این گزارش، در نتیجه محدودیت‌ها، اپل اکنون از سامسونگ الکترونیک به عنوام تامین کننده جایگزین از سال ۲۰۲۳ استفاده خواهد کرد.

سامسونگ مدت‌هاست که تامین کننده اصلی تراشه‌های DRAM برای آیفون‌ها بوده است، قرار است سال آینده عرضه حافظه فلش NAND برای دستگاه‌های آیفون را از کارخانه خود در چین آغاز کند، شرکتی که در حال حاضر در تامین ۴۰ درصد از کل فلش‌های NAND از ۱۲۸ تا ۱۷۶ لایه همکاری دارد.

سامسونگ بر خلاف رقبای خود در پاسخ به تقاضای ضعیف بازار فلش NAND،  هیچگونه کاهشی را در تولید اعمال نکرده است که احتمالا تا حدودی به دلیل ورودش به زنجیره تامین اپل است. علاوه بر این تصور می‌شود که این تولید کننده کره‌ای قادر به کاهش قیمت و افزایش تولید باشد که نه تنها باعث رقابت‌پذیری بیشتر این نوع محصولات می‌شود، بلکه خبری خوش برای اپل است.

کنترل‌های صادراتی بر چین که توسط دولت بایدن به آن تحمیل شده، تلاشی برای کند کردن پیشرفت‌های فنی و نظامی این کشور از طریق قطع عرضه نیمه رساناهای خاصی است که در هر نقطه از جهان با تجهیزات آمریکایی ساخته می‌شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)