خانهاخبار
نبرد هوش مصنوعی در دنیای گوشی‌های هوشمند؛ سامسونگ پیشتاز میدان

نبرد هوش مصنوعی در دنیای گوشی‌های هوشمند؛ سامسونگ پیشتاز میدان

بنابر گزارش‌ها، به نظر می‌رسد که قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی S24 فقط آغاز برنامه‌های سامسونگ است.
 

۱۴۰۳/۲/۱۱

سامسونگ سری گلکسی S24 را در ماه ژانویه عرضه کرد و مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی گلکسی را به این گوشی‌ها و دستگاه‌های پرچمدار قدیمی‌تر آورد.

این شرکت به تازگی نتایج مالی سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ خود را منتشر کرده است و به نظر می‌رسد که در آینده روی هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI) سرمایه‌گذاری کلانی انجام خواهد داد.

بخش موبایل و شبکه‌های سامسونگ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، سود عملیاتی ۳.۵۱ تریلیون وون (حدود ۲.۵۴ میلیارد دلار آمریکا) را گزارش کرده است که دلیل اصلی آن را فروش قوی سری گلکسی اس ۲۴ عنوان می‌کند. این گزارش، همچنین به ویژگی‌های هوش مصنوعی این سری قدرتمند به عنوان عاملی برای رشد فروش اشاره کرده است.

سامسونگ اعلام کرده است که ویژگی‌های هوش مصنوعی را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ به سایر گوشی‌های پرچمدار خود نیز ارائه خواهد کرد، اما همچنین تأیید کرد که برای توسعه و ارتقای بیشتر هوش مصنوعی گلکسی، به تحقیق و توسعه ادامه خواهد داد.

این شرکت، در گزارش درآمد خود به برنامه‌های آتی دستگاه‌ها در ادامه‌ی سال اشاره کرد. به عبارت دیگر، این شرکت همچنان محصولات زیادی برای عرضه در اواخر سال جاری دارد. انتظار می‌رود گلکسی زد فولد ۶، گلکسی زد فلیپ ۶، سری گلکسی تب اس ۱۰، سری گلکسی واچ ۷ و گلکسی رینگ مذکور را شاهد باشیم.

 قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی سامسونگ

تمرکز مداوم سامسونگ Generative AI جای تعجب ندارد؛ زیرا اهمیت این فناوری در صنعت گوشی‌های هوشمند روز به روز در حال افزایش است.

علاوه بر گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ، شاهد ظهور قابلیت‌های هوش مصنوعی یا برنامه‌ریزی برای ظهور آن‌ها در دستگاه‌های شرکت‌های دیگر مانند گوگل، شیائومی، وان‌پلاس، اوپو و غیره بوده‌ایم. بنابراین منطقی است که سامسونگ منابع بیشتری را برای کشف کاربردهای جدید این فناوری اختصاص دهد.

این افزایش سرمایه‌گذاری همچنین پس از انتشار گزارشی صورت می‌گیرد که بر اساس آن، سری گلکسی S25 از مدل یادگیری ماشینی نسل دوم جمنای نانو (Gemini Nano 2) شرکت گوگل استفاده خواهد کرد.

نسخه فعلی جمنای نانو امکان فعال کردن ویژگی‌های هوش مصنوعی روی دستگاه مانند خلاصه‌سازی ضبط صدا و پاسخ هوشمند در کیبورد گوگل (Gboard) را فراهم می‌کند.

بنابراین، مشتاقانه منتظر هستیم ببینیم سامسونگ و گوگل با یک مدل بسیار پیشرفته‌تر چه قابلیت‌هایی را به ارمغان خواهند آورد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)