خانهاخبار
توسعه مودم 5G اختصاصی اپل بیشتر از آنچه تصور می‌شد زمان می‌برد

توسعه مودم 5G اختصاصی اپل بیشتر از آنچه تصور می‌شد زمان می‌برد

در حالی که تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند که حداکثر اپل در آیفون ۱۵ خود بتواند از مودم‌های 5G اختصاصی خودش استفاده کند، به نظر می‌رسد که این قضیه منتفی است.
۱۴۰۱/۷/۱۷

مدت‌ها است که گزارش‌ها حاکی از توسعه مودم 5G اختصاصی توسط اپل است، اما پیش‌تر تحلیل‌ها نشان می‌دادند که اپل بتواند این مودم را به آیفون ۱۵ خود در سال ۲۰۲۳ برساند، اما ظاهرا این موضوع منتفی است و پیش بینی شده که کوالکام نه تنها تامین کننده مودم برای سری آیفون ۱۵ باشد، بلکه حتی وظیفه تامین مودم‌های آیفون ۱۶ هم به عهده این شرکت باشد و این موضوع نشان می‌دهد که تراشه اختصاصی 5G اپل، حداقل تا سال ۲۰۲۵ معرفی نخواهد شد.

image

 

جف پو تحلیل‌گر موسسه Haitong International Securities در یادداشتی تحقیقاتی امروز گفته که انتظار دارد مدل‌های آیفون عرضه شده در سال ۲۰۲۴، از مودم اسنپدراگون X75 که هنوز توسط کوالکام معرفی نشده استفاده کند. به مانند مودم اسنپدراگون X70، انتظار می‌رود که مدل X75 نیز بر اساس فرآیند ۴ نانومتری TSMC تولید شود که به بهبود بهره‌وری انرژی کمک شایانی خواهد کرد.

در ماه ژوئن (خرداد) مینگ چی کو تحلیل‌گر موسسه TF International اظهار کرد که کوالکام تامین کننده انحصاری مودم‌های 5G برای مدل‌های جدید آیفون در سال ۲۰۲۳ باقی خواهد ماند زیرا اپل هنوز نتوانسته است تا کار توسعه تراشه اختصاصی خود را تکمیل کند. در آن زمان کو گفت که معتقد است اپل به توسعه تراشه 5G خود ادامه خواهد داد، اما او دوره زمانی مشخصی را برای آماده شدن تراشه 5G اپل و استفاده از آن در آيفون‌هایش ارائه نکرد.

انتظار می‌رود هر چهار مدل آيفون ۱۵ به آخرین نسخه از مودم اسنپدراگون، یعنی X70 کوالکام که در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۰) معرفی شد، مجهز شوند. همانند مودم اسنپدراگون X65 در مدل‌های آيفون ۱۴، مودم X70 نیز از نظر تئوری از سرعت دانلود تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید اضافه شده برای سرعت متوسط بیشتر، پوشش بهبود یافته، سیگنال بهتر، تاخیر کمتر و تا ۶۰ درصد بهبود بازده انرژی برای این محصول پیش بینی می‌شود.

در مجموع در حالی که گزارش‌های اولیه ادعا می‌کردند که مودم 5G اختصاصی اپل می‌تواند در اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی و در سری آيفون ۱۵ به کار گرفته شود، حال به نظر می‌رسد که این موضوع چند سالی به تعویق افتاده باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)