خانهاخبار
کاربرد دکمه «اکشن» اپل واچ اولترا بیشتر از چیزی است که تصور می‌کنید

کاربرد دکمه «اکشن» اپل واچ اولترا بیشتر از چیزی است که تصور می‌کنید

اپل در رویداد Far Out که اپل واچ اولترا را معرفی کرد به طور مفصل به دکمه اختصاصی اکشن این ساعت نپرداخت، لذا خیلی از افراد تمامی کاربردهای این دکمه را نمی‌دانند، پس با ما باشید تا ببینیم کاربردهای گسترده این دکمه کاربردی در اپل واچ اولترا چیستند.
۱۴۰۱/۶/۲۹

چند روز دیگر اپل عرضه اپل واچ اولترا را رسما شروع خواهد کرد، محصولی که یک ساعت قوی‌تر و توانمندتر برای ماجراجویان و ورزشکاران است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این ساعت ۷۹۹ دلاری، اضافه شدن دکمه سومی به نام دکمه اکشن است. این مقاله تلاش می‌کند تا شما را با انواع و اقسام کارایی‌های این دکمه آشنا کند.

موقعیت مکانی دکمه اکشن

دکمه اکشن با رنگ «نارنجی بین‌المللی» به شکل یک بیضی درکنار نمایشگر در سمت چپ قاب تیتانیومی اپل واچ اولترا، بین اسپیکرهای دوگانه و آژیر قرار گرفته است و مشخص است که اپل نهایت سعی خود را کرده که با توجه به کاربرد این دکمه، مناسب‌ترین جا را برای آن در نظر بگیرد.

image

 

فعال کردن آژیر

با فشار دادن و نگه داشتن دکمه اکشن، آژیر ۸۶ دسی بلی داخلی فعال می‌شود که می‌تواند از فاصله ۱۸۰ متری شنیده شود و برای جذب کمک در مواقع اضطراری استفاده می‌شود.

image

 

فعالیت‌های شخصی سازی شده

دکمه اکشن کاملا برای هر فعالیتی قابل تنظیم است، به این معنی که کاربر می‌تواند هر عملکردی را که نیاز دارد، به آن اختصاص دهد. کاربران اپل واچ اولترا می‌توانند هنگام راه اندازی دستگاه خود، یک عملکرد اولیه را برای دکمه اکشن انتخاب کنند که البته بعدا این انتخاب در قسمت تنظیمات، کاملا قابل تغییر است.

اپل برای مثال چند مورد را از عملکردهای قابل اختصاص به دکمه اکشن را ذکر کرده است؛ مانند شروع بک ترک که از داده‌های GPS برای ایجاد مسیری از جایی که بوده‌اید استفاده می‌کند تا بتوانید مراحل پیمایش راه خود را در صورت لزوم دوباره مرور کنید، همچنین شروع تمرین یا شروع شیرجه در آب از دیگر مثال‌هایی است که می‌توان به این دکمه اختصاص داد.

دکمه اکشن را می‌توان به عملکردهای سطح سیستم نیز اختصاص داد، مانند روشن و خاموش کردن چراغ قوه، علامت گذاری نقطه‌ای راه قطب نما، یا راه اندازی کرونومتر. علاوه بر این کاربران اپل واچ اولترا می‌توانند با فشار دادن دکمه‌های اکشن و دکمه کناری سمت راستی، به عملکردی که شروع کرده‌اند پایان دهند.

image

 

اختصاص دادن میانبرها

از آنجایی که دکمه اکشن توسط APIهای جدید برنامه «Intents» که اپل در ماه ژوئن (خرداد) در کنفرانس WWDC امسال منتشر کرد، کار می‌کند، کاربران اپل واچ اولترا نیز می‌توانند میانبرهایی را به آن اختصاص دهند که پتانسیل زیادی برای سفارشی سازی، مانند توانایی کنترل لوازم جانبی خانه هوشمند به ارمغان می‌آورد.

اختصاص یک میانبر اختصاصی به دکمه اکشن، همچنین می‌تواند راه را برای عملکردهای تطبیقی اضافی نیز هموار کند. به عنوان مثال میانبرهایی با اقدامات مبتنی بر مکان یا زمان می‌توانند به دکمه اکشن اجازه دهند تا عملکردهای مختلفی را در طول روز انجام دهد.

استفاده چند منظوره با چندین فشار

بسته به اینکه از دکمه اکشن برای کنترل چه برنامه‌ای استفاده می‌شود، کاربران اپل واچ اولترا در برخی موارد می‌توانند اقدامات اضافی را برای فشار دادن چندین باره این دکمه تعریف کنند.

اپل معتقد است که مردم از دکمه اکشن بدون نگاه کردن به صفحه نمایش می‌توانند استفاده‌های زیادی کنند، بنابراین تعریف عملکردهای اضافی با فشار دادن چند باره دکمه اکشن می‌تواند برای کاربران بسیار کاربردی باشد.

به عنوان مثال یک برنامه تمرینی ممکن است به کاربر اجازه دهد ورزش‌های سه گانه رابا اولین فشار دکمه آغاز کند و با فشار بعدی به بخش دیگری تغییر مکان دهد. البته شایان ذکر است که برنامه‌ها نمی‌توانند عملکردهایی را به فشار طولانی دکمه اکشن اختصاص دهند، زیرا watchOS 9 این حالت تعامل را برای ویژگی SOS اضطراری تدارک دیده است.

image

 

سخن پایانی

تصمیم اپل برای افزودن سومین کنترل فیزیکی به اپل واچ اولترا در قالب دکمه اکشن، تنها امکان دسترسی سریع به طیف وسیعی از عملکردهای ارائه شده توسط سیستم را فراهم نمی‌کند، بلکه این گزینه ایزار جدیدی را هم در اختیار توسعه دهندگان شخص ثالث قرار می‌دهد که به آنها امکان می‌دهد تا ویژگی‌های کلیدی برنامه خود را با فشردن یک دکمه در اختیار کاربران قرار دهند.

اینکه اپل قصد دارد در آینده دکمه اکشن را به مدل‌های مقرون به صرفه‌تر سری اپل واچ بیاورد یا خیر، سوال جالبی است که پاسخ به آن ممکن است بستگی به این داشته باشد که چقدر ضروری بودن و کارآمد بودن این دکمه در دست کاربران اپل واچ اولترا ثابت شود.

اپل واچ اولترا با قیمت ۷۹۹ دلار در یک اندازه ۴۹ میلی‌متری با سه مدل بند مختلف جذاب در دسترس است. این ساعت هوشمند جدید را می‌توان هم اکنون پیش سفارش کرد و عرضه آن نیز در کنار نسل دوم ایرپادز پرو از جمعه پیش رو، یعنی ۲۳ سپتامبر (۱ مهر) شروع می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)