خانهاخبار
مشخصات اسنپدراگون 6 نسل 1 فاش شد: مناسب برای گوشی‌های ارزان قیمت

مشخصات اسنپدراگون 6 نسل 1 فاش شد: مناسب برای گوشی‌های ارزان قیمت

یک افشاگر کهنه کار ظاهرا فاش کرده است که اسنپدراگون 6 نسل 1 در راه است. فاش‌کننده همچنین مشخصات و ویژگی‌های مربوط به چیپست جدید را نیز منتشر کرده است.
۱۴۰۱/۶/۸

کوالکام اخیراً جدیدترین چیپست‌های سری اسنپدراگون 800 و اسنپدراگون 700 خود را تغییر نام داد و به جای نام‌های قدیمی، برند اسنپدراگون 8 نسل 1 و اسنپدراگون 7 نسل 1 را انتخاب کرد. اکنون، به نظر می‌رسد که این شرکت در حال کار روی یک SoC جدید سری اسنپدراگون 600 است که از قضا این چیپست هم با شیوه جدید نامگذاری کوالکام همراه خواهد بود.

ایوان بلاس، افشاگر قابل اعتماد، اسکرین شات فاش شده‌ای را منتشر کرده است که ظاهرا مشخصات و ویژگیهای اسنپدراگون 6 نسل 1 را نشان می‌دهد. تصویر زیر را بررسی کنید.

image

 

کوالکام به راحتی جزئیات CPU را برای چیپست‌های خود فاش نمی‌کند، بنابراین ما تعجب نمی‌کنیم که فقط در تصویر به یک CPU 2.2 گیگاهرتزی اشاره شده است. از طرفی نیز، یک پردازنده گرافیکی بدون نام Adreno نیز روی آن وجود دارد.

با این حال، جزئیات زیادی وجود دارد که می توان از اسکرین شات به دست آورد. به عنوان نمونه، برای اولین بار، اسنپدراگون 6 نسل 1 با قابلیت ضبط 4K HDR عرضه می‌شود. این یک ارتقاء بزرگ نسبت به اسنپدراگون 695 است که قابلیت ضبط 1080p با فریم ریت 60 را دارا بود. این چیپست همچنین ظاهرا با طراحی 4 نانومتری در مقایسه با فرآیند تولید 6 نانومتری اسنپدراگون 695 عرضه خواهد شد.

سایر مشخصات قابل توجه می‌توان به Hexagon Tensor Accelerator برای بخش هوش مصنوعی بهبود‌یافته، مودم اسنپدراگون X62 با پشتیبانی از mmWave ، فناوری صرفه جویی در مصرف انرژی Smart Transmit 2.0، بلوتوث 5.2، وای فای 6E همچنین پشتیبانی از نمایشگرهای 120 هرتزی با وضوح FHD+ و در نهایت شارژ سریع 4 اشاره کرد.

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد زمان معرفی رسمی این چیپست یا زمان عرضه آن در گوشی‌های تجاری موجود وجود ندارد. اما با این وجود به نظر می‌رسد که گوشی‌های میان رده با این تراشه جدید نسبت به تراشه‌های قبلی سری اسنپدراگون 600 با استقبال بیشتری مواجه خواهند شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)