خانهاخبار
دکمه مشهور Alert Slider از وان پلاس 10T حذف خواهد شد

دکمه مشهور Alert Slider از وان پلاس 10T حذف خواهد شد

گویا تنها برندی که به جز اپل از دکمه میوت کردن روی بدنه استفاده می‌کرد، قصد کنار گذاشتن این ویژگی را دارد.
۱۴۰۱/۵/۴

گوشی هوشمند وان پلاس 10T در روزهای آینده به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی خواهد شد، اما به نظر می‌رسد که این محصول یک قدم رو به جلو برای این کمپانی به حساب می‌آید. به نظر می‌رسد که بعد از یک دهه، باید شاهد حذف دکمه Alert Slider از کناره بدنه گوشی‌های وان پلاس باشیم.

از اولین گوشی هوشمندی که توسط این کمپانی به مرحله تولید رسید، در کناره بدنه شاهد یک دکمه اسلاید مانند بودیم که مخصوص جابجایی بین حالت‌های مختلف بود. این دکمه که Alert Slider نام دارد، برای جابجایی میان حالت ویبره، میوت و نهایت صدای زنگ تعبیه شده است. اشخاصی که از آيفون استفاده می کنند نیز دکمه ‌ای با چنین کاربردی را در سمت چپ بدنه این گوشی هوشمند مشاهده کرده‌اند.

دکمه Alert Slider اغلب روی محصولات پرچمدار به چشم خورده و گوشی های هوشمند میان رده مانند نورد N20 از این بی بهره هستند.

مسئولان وان پلاس در مصاحبه با وب سایت The Verge تأیید کرده‌اند که این دکمه از گوشی هوشمند وان پلاس 10Tحذف خواهد شد.

این خبر به همراه تصویری از گوشی هوشمند OnePlus 10T منتشر شده که این محصول را در رنگ سبز کم رنگ با زبان طراحی شبیه به وان پلاس ۱۰ پرو به نمایش گذاشته است.

image

نمایی از وان پلاس 10T در رنگ سبز کم رنگ

به نظر شما چرا کمپانی One Plus چنین تصمیمی را گرفته است؟ آقای Hope Liu مدیر ارشد بخش طراحی این شرکت در این مورد چنین توضیح داده است:

حذف دکمه Alert Slider دلایل فنی زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بزرگ تر شدن ظرفیت باتری، آنتن دهی بهتر و امکان شارژ سریع تر باتری اشاره کرد. دکمه Alert Slider حدودا ۳۰ میلی متر مربع از مادر بورد را به خود اختصاص می‌داد که فضایی بسیار بزرگ به حساب می‌آید.

اگر به خاطر داشته باشید، وان پلاس ۱۰ پرو از شارژ سریع ۸۰ واتی پشتیبانی می‌کرد. حال شایعات بر این باور هستند که گوشی هوشمند وان پلاس 10T به شارژ سریع ۱۵۰ واتی مجهز خواهد شد. آقای Hope Liu تأیید کرده است اسمارت فون یاد شده از دو درگاه برای شارژ استفاده خواهد کرد.

آقای مکس وینباخ یکی از افراد سرشناس در حوزه تکنولوژی یادآور شد که گوشی وان پلاس ۱۰ پرو هنگام انجام آزمایش خمیدگی به راحتی از قسمت دکمه Alert Slider مقاومت خود را از دست داد و حالا به نظر می‌رسد که به عنوان یکی از دلایل این تغییر، می‌توان به افزایش مقاومت در مقابل خمیدگی اشاره کرد.

به عنوان یکی دیگر از تغییرات پیش آمده در وان پلاس 10T می‌توان به پایان همکاری وان پلاس و Hasselblad اشاره کرد و دیگر خبری از لوگوی این شرکت روی محصولات کمپانی یاد شده نخواهد بود.

البته مهندسان وان پلاس همچنان از سنسور ۵۰ مگاپیسکلی IMX766 سونی به عنوان دوربین اصلی استفاده خواهند کرد که این موضوع، یک گام رو به جلو نسبت به وان پلاس ۱۰ پرو به حساب می‌آید.

گفته شده است که ۱۵ آنتن کوچک تعبیه شده درون بدنه وان پلاس 10T باعث می‌شود تا این گوشی هوشمند از آنتن دهی خوبی برخوردار باشد. حالت جدید قرار گرفتن آنتن ها همچنین باعث می‌شود تا هنگام قرار گرفتن گوشی در حالت افقی، مشکلی پیش نیامده و اهالی دنیای گیم برای پاسخ به تماس‌های دریافتی با هیچ مانعی روبرو نباشند. 

در پایان باید به این موضوع اشاره کنیم که آقای Liu در انتهای مصاحبه خود به این موضوع اشاره کرد که گوشی OnePlus 10T از نمایشگر ۶.۷ اینچی برخوردار خواهد بود که این مورد با توجه به محصولات امروزی، به هیچ عنوان گزینه تعجب بر انگیزی به حساب نمی‌آید.

مدیران وان پلاس، ۱۲ مرداد ماه مصادف با سوم آگوست را برای رونمایی رسمی از محصول جدید خود در نظر گرفته‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)