خانهاخبار
اولین آزمایش سرنشین‌دار هایپرلوپ با موفقیت انجام شد

اولین آزمایش سرنشین‌دار هایپرلوپ با موفقیت انجام شد

شرکت هایپرلوپ دیروز از انجام موفقیت‌آمیز اولین آزمایش سرنشین‌دار سیستم حمل و نقل سریع خود خبر داد. این شرکت توانست دو نفر را در مسافتی 500 متری جابه‌جا کند.
۱۳۹۹/۸/۱۹

شرکت ویرجین هایپرلوپ با انجام اولین آزمایش سرنشین‌دار خود یک گام دیگر به محقق‌سازی شکل جدید حمل و نقل نزدیک شد. این شرکت یکشنبه شب در مرکز DevLoop واقع در ایالت نوادا، دو مسافر را در لوله‌ای ۵۰۰ متری جابه‌جا کرد. این شرکت می‌گوید آن‌ها به آستانه جدیدی در زمینه توسعه فناوری لوله خلاء دست پیدا کرده‌اند.

هم‌موسس ویرجین هایپرلوپ، جاش جیگل، و رئیس بخش تجارب مسافری این شرکت، سارا لوچیَن، اولین کسانی بودند که آزمایش مذکور را انجام دادند. جیگل شخصا در این آزمایش حضور پیدا کرد تا نشان بدهد که چقدر به فناوری این شرکت اطمینان دارد. لوچین نیز یکی از ۴۰ کارمندی بود که برای نشستن بر صندلی دوم این کپسول داطلب شد. ویرجین هایپرلوپ می‌گوید هر دو نفر تمرینات و آزمایش‌های مختلفی انجام داده بودند تا شرکت مطمئن شود که آن‌ها سالم و آماده سفر هستند.

image

این کمپانی پیش از انجام آزمایش گفته بود که تمرکز اصلی آن‌ها روی حفظ ایمنی مسافران است چون توجهات زیادی نسبت به پروژه آن‌ها وجود دارد. جیگل و لوچین با حضور در این لوله نقاط خروجی اضطراری و فرآیندهای از پیش آماده شده را تشریح کردند تا در صورت بروز مشکل بتوانند از کپسول خارج شوند. هایپرلوپ گفته بود که این دو نفر در طول آزمایش به‌صورت مداوم با مرکز کنترل ارتباط خواهند داشت.

image

جیگل و لوچین با کمک نسل دوم پادهای هایپرلوپ موسوم به XP-2 یا «پاد پگاسوس» این آزمایش را انجام دادند. XP-2 طراحی شده تا صندلی‌های راحتی داشته باشد و بر رفاه مسافران تمرکز کند. صندلی‌های پاد پگاسوس درست مثل اتومبیل‌های مسابقه‌ای کمربندهای پنج نقطه‌ای داشتند، ولی این تنها تغییر ویژه‌ای بود که برای این آزمایش در نظر گرفته شد. هدف هایپرلوپ این است که نسخه نهایی محصول خود را شبیه وسایل حمل و نقل عمومی بسازد.

image

سرعت کپسول برای حفظ ایمنی و راحتی مسافران در طی شتاب‌گیری و ترمز به ۱۷۲ کیلومتر بر ساعت محدود شده بود. این رقم چیزی کمتر از نصف حداکثر سرعت این پاد است که قبلا در آزمایش‌هایی در اواخر سال ۲۰۱۷ به ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت رسیده بود. البته طول لوله نیز یکی از دلایل دیگری بود که باعث اعمال این محدودیت شد. مسافت ۵۰۰ متری کوتاه‌تر از آن است که بتوان به چنین سرعت‌های بالایی دست یافت. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که پس از راه‌اندازی مرکز هایپرلوپ در وست ویرجینیا سرعت‌های بالاتری آزمایش شود.

یکی از سخنگویان این شرکت مدعی است که دستاورد دیروز آن ها مشابه فرود انسان بر سطح ماه است. اثبات ایمنی پادها برای حمل و نقل مسافر گام مهمی در مسیر دستیابی به هدف نهایی است. این آزمایش همچنین می‌تواند سرمایه‌گذاران و قانون‌گذاران را ترغیب کند تا شرایط پیشرفت این فناوری را تسهیل کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)