خانهاخبار
پردازنده اسنپ‌دراگون 8150 جانشین اسنپ‌دراگون 845 می‌شود

پردازنده اسنپ‌دراگون 8150 جانشین اسنپ‌دراگون 845 می‌شود

تازه‌ترین چیپست موبایلی کوالکام قرار است تا اواخر سال جاری میلادی معرفی شود. براساس تازه‌ترین گزارش‌ها جانشین اسنپ‌دراگون 845 تحت عنوان اسنپ‌دراگون 8150 رونمایی می‌شود و انتظار می‌رود اغلب پرچمداران اندرویدی سال آینده به آن مجهز شوند.
۱۳۹۷/۷/۱۳

ظاهرا دو نفر از کارمندان کمپانی کوالکام در پروفایل‌های لینکدین خود به نام نهایی تازه‌ترین پردازنده سطح بالای کوالکام اشاره کرده‌اند. خبرگزاری AndroidHeadlines روز گذشته با استناد به صفحه این دو نفر گزارش کرد که چیپست موبایلی تازه کوالکام و جانشین اسنپ‌دراگون 845 سرانجام اسنپ‌دراگون 8150 نامیده خواهد شد. در ابتدا شایعه شده بود که این پردازنده تحت عنوان اسنپ‌دراگون 855 معرفی می‌شود اما مدتی بعد گزارشی در این باره منتشر شد و ادعا کرد که کمپانی کالیفرنیایی کوالکام قصد دارد استراتژی برند و نام گذاری این پردازنده را دستخوش تغییر کند. کوالکام در ماه ژوئن یک پردازنده مخصوص نوت بوک‌های هوشمند را تحت عنوان کوالکام اسنپ‌دراپون 850 معرفی کرد و ظاهرا قصد دارد با ایجاد تغییر در نام گذاری پردازنده‌های موبایلی خود در آینده از بروز هرگونه مشکلی در میان این دو گروه جلوگیری کند.

image

خبرگزاری آلمانی WinFuture در تابستان سال جاری میلادی در گزارشی به احتمال معرفی پردازنده موبایلی تازه کوالکام تحت عنوان اسنپ‌دراگون 8150 اشاره کرد و مدعی شد که این چیپست با اسم رمز Hana در دست توسعه قرار دارد و کوالکام در تلاش است آن را با معماری 7 نانومتری TSMC تولید کند. این کمپانی آمریکایی همچنین ممکن است که روند نام گذاری سایر محصولات خود را هم به همین رویه تغییر دهد. برای مثال در گزارش WinFuture به شناسه SCX8180 به عنوان جانشین  اسنپ‌دراگون 850 اشاره شده بود. علاوه بر این پردازنده‌ها همچنین به نظر می‌رسد که کوالکام پردازنده‌های موبایلی میان رده اما سطح بالای دیگری هم به نام‌های اسنپ‌دراگون 7150 و 7250 را در دست توسعه داشته باشد. کوالکام چندی پیش رسما تأیید کرد که تازه‌ترین پردازنده موبایلی سطح بالای خود را در اواخر سال جاری میلادی و احتمالا در ماه دسامبر رسما معرفی می‌کند. این غول تکنولوژی همچنین اعلام کرد که قصد ندارد امکان ارتباطی 5G را به شکل اجباری به اسنپ‌دراگون 8150 اضافه کند. بدین ترتیب سازندگان گوشی‌های هوشمند قادر خواهند بود این چیپست تازه را بدون امکان ارتباطی 5G هم تهیه کنند و همچنین در صورت تمایل قادر خواهند بود آن را با پرداخت مبلغ بیشتری با مودم X50 دریافت کنند. نسخه پایه پردازنده اسنپ‌دراگون 8150 احتمالا به مودم اسنپ‌دراگون X24 مجهز می‌شود و همچنان قادر خواهد بود از شبکه ارتباطی پرسرعت 4G LTE پشتیبانی کند.

اعمال استراتژی تازه محصول و نام گذاری توسط کوالکام نشان می‌دهد که این سازنده احتمالا قصد دارد چیپست‌های سری نوت بوک خود را هم در کنار چیپست‌های پلتفرم موبایلی‌اش توسعه دهد. این غول تکنولوژی کالیفرنیایی در خلال سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف فناوری ازجمله 5G، اینترنت اشیا و برخی زمینه‌های مهم دیگر سرمایه گذاری کرده است و ظاهرا قصد دارد فعالیت خود را بیش از پیش گسترش دهد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)