خانهاخبار
گوشی Aquos R Compact شارپ معرفی شد

گوشی Aquos R Compact شارپ معرفی شد

شارپ، کمپانی معروف ژاپنی، از اولین سازندگان گوشی‌های بدون حاشیه است. این سازنده به‌تازگی میان رده تازه‌ای به نام Aquos R Compact معرفی کرده است که از طراحی ظاهری تقریبا بدون حاشیه بهره می‌برد.
۱۳۹۶/۷/۲۸

همان‌طور که می‌دانید، شارپ از سال‌ها قبل از محبوب شدن ترند طراحی بدون حاشیه در سال 2017 به معرفی و عرضه چنین گوشی‌هایی مشغول بود. این سازنده چند ماه پیش گوشی هوشمند بدون حاشیه Aquos S2 را با طراحی تقریبا شبیه به اسنشال فون معرفی کرد. شارپ روز گذشته هم گوشی دیگری را در ژاپن به نام Aquos R Compact معرفی کرد که ظاهرش تقریبا شبیه به Aquos S2 طراحی شده است.

گوشی Aquos R Compact درواقع نسخه کوچک‌تری از گوشی Aquos R شارپ است که اوایل سال 2017 معرفی شد. همچنین سطح نسخه Compact از نظر مشخصات فنی و داخلی هم از نسخه اصلی‌اش پایین‌تر است. Aquos R Compact حتی از نظر ظاهری هم با نسخه اصلی‌اش متفاوت طراحی شده است چراکه حاشیه‌های صفحه نمایش آن برخلاف Aquos R از سه طرف بسیار باریک هستند.

image

همان‌طور که اشاره کردیم، حاشیه‌ها در این نسخه تازه به حداقل ممکن رسیده‌اند. بدین ترتیب حاشیه بالای پنل نمایش هم حذف شده است اما به خاطر تعبیه حسگر سلفی شاهد یک فضای کوچک حاشیه‌ای به شکل نیم‌دایره درست وسط آن هستیم. این طراحی شبیه حاشیه در گوشی Aquos S2 دیده می‌شود اما حاشیه پایین صفحه در این نسخه تازه پهن‌تر است و همچنین میزبان دکمه فیزیکی خانه / حسگر اثرانگشت شده است. از طرفی شارپ تلاش کرده است بلندگوی مکالمه و چند حسگر مختلف را کاملا هنرمندانه در همان حاشیه بسیار باریک بالای پنل نمایش تعبیه کند.

گوشی Aquos R compact صفحه نمایش 4.9 اینچی IGZO فول اچ‌دی پلاس با وضوح تصویر 2032 در 1080 و نرخ روشنایی 120 هرتز دارد و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 660 قدرت می‌گیرند. این گوشی به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا هم مجهز شده است.

image

یک دوربین 16.4 مگا پیکسلی با ویژگی هیبریدی PDAF به علاوه فوکوس تضاد در پنل پشتی آن تعبیه شده و حسگر سلفی‌اش هم 8 مگا پیکسلی است. ظرفیت باتری گوشی مذکور معادل 2500 میلی‌آمپر گزارش شده است و از تکنولوژی شارژ سریع کوالکام نسخه 3.0 هم پشتیبانی می‌کند. Aquos R Compact به پورت USB Type-C مجهز شده است و ضمن دریافت گواهی مقاومت در مقابل نفوذ آب IP68 از بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی می‌کند. همچنین سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو و رابط کاربری اختصاصی EMOPA 7.0 به‌صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده است.

کمپانی شارپ تأیید کرده است که گوشی Aquos R Compact اواخر ماه دسامبر رسما وارد بازار می‌شود. هنوز اطلاعاتی درباره قیمت نهایی آن منتشر نشده اما قرار است در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، مشکی و سفید عرضه شود.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

saeed666

۱۳۹۶/۷/۲۸
یادمه اولین کمپانی بود که موبایل بدون صفحه نمایش زد. فک کنم اسمش هم کریستال بود.