خانهاخبار
اختتامیه برنامه آموزشی مربیان کتابخانه‌های گویای سامسونگ برگزار شد

اختتامیه برنامه آموزشی مربیان کتابخانه‌های گویای سامسونگ برگزار شد

سامسونگ که چند سالی است فعالیت انسان دوستانه‌ای را برای کودکان نابینا و کم‌بینا شروع کرده به تربیت مربیان حرفه‌ای برای این کودکان پرداخته است.
۱۳۹۵/۹/۲۴

سامسونگ سه سال پیش راه‌اندازی کتابخانه‌های گویا را برای کودکان نابینا و کم‌بینا شروع کرد. این کتابخانه بخشی از پروژه مسئولیت اجتماعی سامسونگ به نام کودکان امید هستند که باهدف ترویج و تسهیل آموزش و شرایط زندگی برای کودکان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. سامسونگ در این هفته برنامه‌ای سه‌روزه برای مربیان این کتابخانه‌ها بر پا کرد تا مربیان به بهترین نحو و با دانش کافی به کمک کودکان نابینا و کم‌بینا بروند و آن‌ها را برای ورود به اجتماع آماده کنند.

 

سرکار خانم فرضی مدیر روابط عمومی سامسونگ

 

درباره کتابخانه‌های گویا بیشتر بدانید

از 3 سال پیش ساخت و تجهیز این کتابخانه‌ها در ایران آغاز شده است و در حال حاضر 13 کتابخانه گویا در 13 شهر ایران فعال هستند. تمام این کتابخانه‌ها در شهرستان‌ها هستند تا تمرکز امکانات تنها برای شهر تهران نباشد. با دخالت مستقیم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه محتوا، تا امروز بیش از هزار و 200 کتاب صوتی در این کتابخانه‌ها در دسترس کودکان قرارگرفته است.

فضایی که برای این کتابخانه‌ها در نظر گرفته برای نشستن و فعالیت 30 تا 50 کودک در نظر گرفته شده است و علاوه بر گوش دادن به کتاب‌های صوتی کارگاه‌های تئاتر برای کودکان ترتیب داده می‌شود تا قصه‌های موردعلاقه خودشان را بازی کنند.

 

image

 

برنامه آموزش مربیان چیست؟

این برنامه به همت سامسونگ و برای آموزش مربیان کتابخانه‌های گویا برپا شده تا سامسونگ نشان دهد تنها به فکر تاسیس این بناها و راه‌اندازی این پروژه نبوده و پشتیبانی این پروژه را نیز بر عهده دارد. هدف کلی این برنامه آشنایی مربیان با تجهیزات و طریقه تعامل صحیح با کودکان است که از منظر بحث‌های روانشناسی و آموزشی بررسی می‌شود.

از هر کتابخانه 2 تا 3 مربی برای شرکت در برنامه آموزشی حضور پیدا کردند که جمعا شامل 27 مربی می‌شد.

در این کلاس‌ها مربیان آموزش داده می‌شوند تا بتوانند اعتمادبه‌نفس کودکان نابینا و کم‌بینا را تقویت کنند. در این کلاس‌ها مربیان با عصای سفید و سایر کارهایی آشنا می‌شوند که برای تعامل بهتر با کودکان روشن‌دل نیاز است. علاوه بر این در این کلاس‌ها مربیان با اسباب‌بازی‌هایی که مخصوص نابینایان است آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند که چطور با خانواده‌های این کودکان ارتباط برقرار کنند تا با استفاده از همدلی و همکاری آن‌ها به شکوفایی استعداد این کودکان کمک کنند.

از جمله دیگر آموزش‌ها می‌توان به فهرست بندی کتابخانه، استفاده بهینه از کتاب‌ها، تعامل بهتر با کودکان و ارائه اطلاعاتی مفید در رابطه با کودکان نابینا و کم‌بینا اشاره کرد.

این برنامه هر سال برای مربیان برگزار می‌شود و روز گذشته، 23 آذرماه 1395، روز اختتامیه رویداد آموزش مربیان بود که در این مراسم علاوه بر اجرای برنامه‌های سرگرم‌کننده توسط نابینایان کشورمان همانند همخوانی گروهی، جمعی از مسئولین انجمن نابینایان ایران، انجمن عصای سفید و مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان تهران جناب آقای مجید تهرانیان حضور داشتند.

 

جناب آقای مجید تهرانیان - مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان تهران

image

 

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ali

۱۳۹۵/۹/۲۴
من نمیخوام از سامسونگ تعریف کنم اما خودتون قضاوت کنین این شرکت کجا بقیه شرکتها کجا ، اگر هم در این کار سامسونگ نیتی داشته باشه بازم به نظر شما جای تحسین نداره ؟؟؟؟؟

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۹/۲۴
چیزی جز تشکر ویژه لایق شرکت خوب سامسونگ نیست. حرف نداره، خیلی کارا داره واسه ما ایرانی ها و ایران انجام می ده.

محمد

۱۳۹۵/۹/۲۴
این را میگن یه شرکت که تو فعالیتهای عام المنفعه و خیرخواهانه شرکت میکنه افرین به سامسونگ که تا به حال چند تا از این اقدامات خیرخواهانه را در ایران انجام داده yh-کادیلاکbest htc و only htc دیگه سکوت اختیار کنید و هیچی نگید ای شرکت بزرگ سامسونگه