خانهاخبار
ثبت پتنت یک گوشی هوشمند جدید از سامسونگ با دو صفحه نمایش مجزا

ثبت پتنت یک گوشی هوشمند جدید از سامسونگ با دو صفحه نمایش مجزا

اغلب سازندگان پیشروی دنیای موبایل درصدد هستند سال آینده یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش تاشو معرفی کنند. در همین راستا کمپانی سامسونگ هم چند طرح ثبت کرده است. اسناد یک پتنت تازه از این سازنده منتشر شده است و یک گوشی هوشمند با دو صفحه نمایش مجزا را به نمایش می‌گذارد.
۱۳۹۶/۹/۱۹

همان‌طور که احتمالا مطلع هستید، اغلب سازندگان گوشی‌‌های هوشمند در تلاش هستند تا یک گوشی تازه با صفحه نمایش تاشو را در سال 2018 معرفی کنند. کمپانی سامسونگ هم که یکی از بزرگ‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان است، قصد دارد با تلاش فراوان اولین گوشی با این طراحی را وارد بازار کند و در همین راستا اخیرا پتنت‌های مختلفی از طراحی‌های گوناگون گوشی تاشو تازه را به ثبت رسانده است. اسناد پتنت تازه‌ای از این سازنده با شناسه US20170351297 که در کشور آمریکا ثبت شده منتشر شده است و دستگاه هوشمند مرموزی را با طراحی تاشوی نوین به نمایش می‌گذارد. انتظار می‌رود این دستگاه درواقع یک گوشی هوشمند با طراحی خلاقانه تاشو باشد که با توجه به تصاویر آن احتمالا در جهت‌های مختلفی تا می‌شود. از طرفی این گوشی اصلا به سایر طراحی‌ها و پتنت‌های قبلی سامسونگ درباره یک گوشی تازه با پنل نمایش هوشمند شبیه نیست بلکه مشخصات ظاهری‌اش ما را به یاد ZTE Axon M می‌اندازد. در این تصاویر شاهد هستیم که گوشی تازه تاشو سامسونگ دارای دو صفحه نمایش مجزا است که درون فریم فلزی قرار گرفته‌اند و توسط یک اتصال جدا که اسناد پتنت آن را Coupling می‌خواند، به هم متصل شده‌اند. این اتصال کاربر را قادر می‌سازد تا دو صفحه نمایش را کاملا باز و آن‌ها را به یک صفحه بسیار بزرگ تبدیل کند اما همچنان کمی فضای خالی در قسمت اتصال آن‌ها وجود خواهد داشت. شیوه بعدی تا کردن به سمت بیرون است که نتیجه آن یک گوشی هوشمند با دو صفحه نمایش در قسمت جلو و پشت خواهد بود. نحوه بسته شدن این گوشی هم تا کردن به سمت داخل است که باعث می‌شود هر دو صفحه نمایش روبروی هم قرار گیرند و از هرگونه آسیب خارجی حفظ شوند.

پیش از هر چیز به خاطر داشته باشید که ثبت پتنت الزاما به معنی استفاده قطعی از موارد آن نیست بلکه ممکن است سازنده آن تنها بخشی از مشخصات آن را مور استفاده قرار دهد یا هرگز از هیچکدام بهره نبرد. به همین خاطر حتی اگر سامسونگ قصد داشته باشد بعدا یک گوشی تاشو را بر اساس طرح کلی موجود در این اسناد طراحی کند، دلیلی وجود ندارد انتظار داشته باشیم همه موارد ثبت شده در پتنت‌ها را بعدا در قالب گوشی‌های بعدی این سازنده و سایر کمپانی‌ها مشاهده کنیم. با این وجود سایر مشخصات فنی که در اسناد این پتنت تازه درج شده‌اند، احتمالا برایتان جالب خواهند بود. با توجه به پتنت پیش رو آنتن‌های ارتباطی هر دستگاهی که قرار باشد بر اساس این مشخصات ساخته شود، باید در فریم صفحه‌ نمایش‌های آن تعبیه شود. این مورد می‌تواند باعث کاهش حجم زیادی از تداخل سیگنال‌ها شود که ممکن است به خاطر طراحی خاص این گوشی به وجود آید. اسناد این پتنت همچنین شامل نمودارها و جدول‌های مختلفی است که به خوبی نشان می‌دهند امکان بهره گرفتن از همه حسگرها و رادیوها برای چنین گوشی میسر خواهد بود. علاوه بر این اشاره شده است که شاید حسگرهای بیشتر و تازه‌تری هم در آن تعبیه شوند.

در یکی از این نمودارها به امکان بهره گرفتن از قلم S مخصوص سامسونگ هم اشاره شده است و نشان می‌دهد این سازنده ممکن است یک گوشی تازه مجهز به قلم استایلوس را براساس همین پتنت توسعه دهد. فهرست سایر حسگرهای پیشنهادی برای این گوشی به حسگر بیومتریک اشاره می‌کند که می‌تواند حسگر اثرانگشت یا حسگر ضربان قلب باشد که سامسونگ اخیرا در پرچم‌دارهای تازه‌اش از آن بهره برده است. در حال حاضر مقامات سامسونگ درباره احتمال بهره گرفتن از جزئیات پتنت مذکور هیچ واکنشی نشان نداده‌اند و این موضوع فعلا در حد شایعه باقی می‌ماند. همان‌طور که می‌دانید تا به حال شایعه‌ها و گزارش‌های مختلفی درباره چند گوشی آینده این سازنده در فضای وب منتشر شده اما هیچ‌کدام از جزئیات تازه این پتنت در آن‌ها دیده نشده است. از طرفی هنوز نمی‌دانیم واکنش کاربران به این طراحی تازه و معرفی گوشی هوشمند تاشو چگونه خواهد بود.

نظر شما درباره این پتنت تازه چیست؟ آیا سامسونگ چنین گوشی هوشمندی با طراحی تاشو تولید می‌کند؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)