خانهاخبار
مینگ چی کو: فروش هفته اول آیفون 8 کاملا مطابق انتظار بوده است

مینگ چی کو: فروش هفته اول آیفون 8 کاملا مطابق انتظار بوده است

مینگ‌ چی کو، تحلیل‌گر معروف، که معمولا پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌هایش دقیق است، می‌گوید که فروش آیفون 8 و 8 پلاس ضعیف نبوده و این دو گوشی عملکردی مطابق انتظار اپل در بازار داشته‌اند.
۱۳۹۶/۷/۷

از آغاز فروش آیفون 8 و آیفون 8 پلاس مدتی می‌گذرد و آمار نشان می‌‌دهد که فروش هفته اول این دو گوشی نسبت به نسل‌های پیشین آیفون بسیار کمتر بوده است. با این حال مینگ‌ چی‌ کو، تحلیل‌گر معروف، در این زمینه می‌گوید که رسانه‌ها در مورد فروش پایین آیفون 8 بیش از حد اغراق کرده‌‌اند و بر اساس بررسی‌های محلی به این نتیجه رسیده که دیدی منفی نسبت به این دو گوشی به بازار تزریق شده است.

کو می‌گوید که فروش هفته اول آیفون 8 نه ضعیف، بلکه پایدار بوده است. او معتقد است که اپل پیش از این هم انتظار داشته درخواست خرید برای آیفون‌های جدید به صورت پنجاه پنجاه بین آیفون 8/ 8 پلاس و آیفون 10 تقسیم شود و میزان فروش آیفون 8 و 8 پلاس دقیقا به میزانی بوده که اپل انتظار داشته است.

ما پیش از این تخمین زده بودیم که سهم هر کدام از مدل‌های جدید آیفون از تولید امسال اپل 50 درصد خواهد بود و بررسی‌های ما نشان می‌دهد این پیش‌بینی بر تخمین‌های اپل در رابطه با فروش مدل‌های جدید آیفون در آمریکا منطبق بوده است. در نگاه اول نرخ ارتقا از آیفون‌های قدیمی به آیفون‌ 8 یا 8 پلاس پایین به نظر می‌رسد (تقریبا نصف آیفون 7/ 7 پلاس و آیفون 6‌ اس/ 6‌ اس پلاس)، اما علت این فروش پایین آن است که آیفون 10 هنوز به بازار نیامده و فروشش در آمار و ارقام لحاظ نشده است، نه اینکه فروش هفته اول آیفون 8 یا 8 پلاس ضعیف بوده باشد.

image

داده‌های منتشر شده از موسسه Localytics نشان می‌دهد که آیفون 8 پلاس در بین خریداران محبوب‌تر از آیفون 8 بوده است. هرچند که میزان فروش کلی آیفون‌های جدید پایین‌تر از همیشه بوده، اما آیفون 8 پلاس بهترین نرخ ارتقا در هفته اول را در بین نسخه‌های پلاس آیفون تجربه کرده است.

ما متوجه شده‌ایم که اپل آیفون 8 و 8 پلاس را در سه‌ ماهه سوم سال 2017 به یک اندازه و در مجموع حدود 16 تا 18 میلیون دستگاه تولید کرده است. این نشان‌دهنده آن است که اپل فکر می‌کند حداقل در هفته‌های آغازین فروش، میزان درخواست خرید برای دو مدل مذکور تقریبا برابر خواهد بود. بررسی‌های Localytics نشان می‌دهد که فروش هفته اول آیفون 8 پلاس بهتر از آیفون 8 بوده و این در حالی است که مدت زمان تحویل آیفون 8 پلاس طبق گفته فروشگاه آنلاین اپل، اندکی طولانی‌تر است.

کو معتقد است نگاه بازار و رسانه‌ها به فروش هفته‌ اول آیفون 8 به این دلیل منفی است که تحلیل‌گران بیش از اندازه به فروش نسخه‌های آنلاکد شده‌ (مثلا نسخه‌های فروخته شده در اپل استور) توجه دارند و کمتر به فروش از طریق اپراتورها توجه کرده‌اند.

کو می‌گوید بی‌شک میزان آیفون‌های جدید فروخته شده در خرده‌فروشی‌های اپل کمتر از سال‌های گذشته بوده، اما میزان فروش از طریق اپراتورها نسبت به سال قبل تغییری نداشته است. امسال صفوف بیرون اپل استورها برای خرید آیفون‌های جدید نسبت به سال‌های قبل کوتاه‌تر بود، اما کو این واقعه را این‌گونه توجیه می‌کند: آن دسته از افرادی که برای خرید نسخه‌های جدید آیفون صف می‌کشند «طرفداران پر و پا قرص و کاربران پر استفاده آیفون» هستند و امسال ترجیح داده‌اند به جای خرید آیفون 8، منتظر آیفون 10 بمانند.

هر چند که کو معتقد است فروش هفته اول آیفون 8 و 8 پلاس مطابق انتظار بوده، اما هشدار داده که هر چه به زمان عرضه آیفون 10 نزدیک‌تر می‌شویم، باید نرخ فروش این دو گوشی با دقت بیشتری بررسی و تحلیل شود و امکان آن وجود دارد که آمار فروششان در یکی دو ماه آینده مطابق انتظار پیش نرود.

نظر شما چیست؟ آیا فروش پایین آیفون 8 و 8 پلاس به خاطر آیفون 10 است، یا مردم نسخه‌های جدید آیفون را نپسندیده‌اند؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مهدی

۱۳۹۶/۷/۷
من میخواستم بخرم ولی j1 نظرمو جلب کرد منصرف شدم???
صرفا جهت خنده سریع ادا منتقدارو در نیارید

احسان

۱۳۹۶/۷/۷
خیر. به دلیل کمبود نوآوری اپل، بعد از آیفون سیکس اس هست.

سعید

۱۳۹۶/۷/۷
آقای مینگ چی کو چقدر از اپل میگیره که تبلیغ اپلا بکنه حتما پول خوبی بهش میدن.