یک هفته پس از انتشار یک تیزر کمپانی آئودی نسخه دیفرانسیل عقب سوپر اسپرت خود R8 را معرفی کرد که R8 V10 RWS نام دارد. این خودرو، سردمدار دیفرانسل عقبهای آئودی و حتی بسیاری از خودروهای دیگر موجود در بازار است و تولید آن به تنها 999 دستگاه محدود خواهد بود که شامل نسخههای کوپه و اسپایدر میشود.
موتور به کار رفته در این آئودی همان موتور 10 سیلندر تنفس طبیعی است اما سیستم چهار چرخ متحرک آئودی که Quattro نام دارد از این خودرو حذف شده که کاهش وزن 50 کیلوگرمی را به ارمغان آورده است. همچنین بهبود ساختار سقف، 40 کیلوگرم دیگر از وزن خودرو را کاهش داده است. موتور 10 سیلندر در وسط خودرو قرار گرفته و 5.2 لیتر حجم دارد و قادر است 540 اسب بخار قدرت و 540 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این همان موتوری است که در نسخه معمولی R8 مورد استفاده قرار گرفت. البته در نسخه پلاس یک بال بزرگ عقب هم وجود داشت که در RWS خبری از آن نیست.
نسخه کوپه آئودی R8 V10 RWS برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون، به 3.7 ثانیه زمان نیاز دارد که 0.2 ثانیه بیشتر از R8 V10 چهار چرخ متحرک است. همچنین این عدد در نسخه اسپایدر 3.8 ثانیه است که همانند نسخه کوپه، 0.2 ثانیه کندتر از مدل چهار چرخ متحرک است.
البته حداکثر سرعت در آئودی R8 V10 RWS تغییری را نسبت به مدلهای چهار چرخ متحرک نداشته است. بنابراین حداکثر سرعت نسخه کوپه 320 کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت نسخه اسپایدر 318 کیلومتر بر ساعت است.
البته آئودی تنها به تغییر سیستم انتقال نیرو از چهار چرخ به دو چرخ عقب اکتفا نکرده و تغییراتی را هم در شاسی و سیستمهای کنترلی به وجود آورده تا راننده بتواند با اختیار عمل بیشتری به دریفت کردن بپردازد و از این کار لذت ببرد. بسیاری از علاقه مندان به دنیای خودرو، ترجیح میدهند خودرویی را خریداری کنند که قابلیت دریفت کردن را داشته باشد و همین موضوع، احتمالا خریداران زیادی را به سمت آئودی R8 V10 RWS سوق خواهد داد که البته تنها 999 نفر از آنها شانس خرید را دارند.
قیمت پایه نسخه کوپه در کشور آلمان 140 هزار یورو است و قیمت نسخه اسپارد آن هم 153 هزار یورو خواهد بود که در مقایسه با نسخه Quattro کاهش 26 هزار یورویی را تجربه کرده است.