خانهاخبار
بازار فروش تبلت همچنان رو به نزول

بازار فروش تبلت همچنان رو به نزول

آمار فروش تبلت در سه ماهه دوم سال 2017 نشان می‌دهد که محبوبیت این گجت‌ها همچنان رو به کاهش است.
۱۳۹۶/۵/۱۴
image

موسسه تحقیقاتی IDC به تجزیه و تحلیل بازار تبلت‌ها در سه ماه دوم سال 2017 پرداخته است. با توجه به بررسی‌های به عمل آمده نسبت به سه ماه دوم سال گذشته، میزان فروش تبلت‌ها ۳.۴ درصد کاهش یافته که این میزان  برابر با ۳۷.۹ میلیون دستگاه است.

این کاهش فروش در بازار از زمانی آغاز شد که شرکت اپل آخرین نسل از آیپدهای خود را با قیمت مناسب راهی بازار کرد. حتی تبلت‌های جداشدنی هم که انتظار می‌رفت این بازار را از تاریکی بیرون بیاورد و باعث رشد تقاضایشان شود، نتوانست رضایت مشتریان خود را به اندازه کافی جلب کند.

طبق آخرین آمار همچنان اپل با سری محصولات آیپد سردمدار این حوزه از بازار است. از ابتدای ماه آوریل تا اواسط ماه ژوئن، شرکت اپل ۱۱.۴ میلیون عدد تبلت در سراسر جهان عرضه کرده است که این تعداد ۱۴.۷ درصد سود سالانه برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. در همین مدت سهم اپل از بازار تبلت‌ها از ۲۵/۴ درصد به ۳۰/۱ درصد افزایش یافت.

شرکت کره‌ای سامسونگ مثل همیشه به عنوان رقیب اپل در جایگاه بعدی بازار تبلت‌ها قرار دارد. در سه ماه دوم سال فروش تبلت‌های این شرکت به ۵.۴ میلیون واحد رسید که سامسونگ را پشت سر اپل در رده دوم قرار داده و سود رقیب خود را ۴۷ درصد کاهش می‌دهد.

طبق گزارشات منتشر شده از سوی سامسونگ از آوریل تا اواسط ژوئن این شرکت رشد منفی ۸ درصدی در بازار تبلت‌ها را تجربه کرده است. با توجه به این کاهش در نهایت فقط ۱۵ درصد از بازار جهانی تبلت در تصاحب این شرکت کره‌ای باقی مانده است.

image

شرکت هوآوی در سه ماهه دوم سال سه میلیون واحد تبلت به بازار جهانی عرضه کرده است تا تبدیل به سومین تولید کننده بزرگ بازار تبلت‌ها شود.

این تولید کننده چینی در طی سه ماه ۸ درصد از فروش بازار محصولات تبلت را در اختیار داشته و نسبت به سال گذشته سودی معادل ۴۷.۱ درصد داشته است.

شرکت آمازون میزان فروش تبلت‌های خود را در سه ماه دوم ۵۱.۴ درصد اعلام کرد. با توجه به این گزارش، آمازون در سه ماه دوم سال ۲۰۱۷ سهم ۶.۲ درصدی از بازار تبلت در جهان داشته است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۶ آمازون فقط ۴.۱ درصد از بازار تبلت را در اختیار داشت.

در پشت سر آمازون، شرکت لنوو قرار دارد که توانسته ۵.۷ درصد از سهم بازار تبلت را در اختیار بگیرد. این میزان از سهام نشانه رشد منفی ۱۴.۶ درصدی در سه ماه دوم سال برای این تولید کننده است.

به طور کلی در سال ۲۰۱۷ میزان تولید تبلت به ۳۷.۹ میلیون دستگاه رسید که نسبت به سال۲۰۱۶ به میزان ۳.۴ درصد کاهش یافته است.

اما شما علاقه‌ای به خرید تبلت دارید یا گوشی‌های پر قدرت با صفحه نمایش‌های بزرگ را ترجیح می‌دهید؟

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

amir

۱۳۹۶/۵/۲۸
تبلت ها بيشتر براي بازي كردن استفاده ميشوند پس مردم بيشتر به طرف فبلت ها روي مياورند

tv

۱۳۹۶/۵/۱۴
عملا تبلت ها زیاد کارآیی ندارند مخصوصا با اومدن فبلت ها. خیلی از کارهایی که با لپ تاپ میشه انجام داد تو تبلت نمیشه. بیشتر بچه بازی هستند