خانهاخبار
پیوند اندروید با زبان برنامه‌نویسی کوتلین مستحکم‌تر می‌شود

پیوند اندروید با زبان برنامه‌نویسی کوتلین مستحکم‌تر می‌شود

گوگل اعلام کرد که رسماً از زبان برنامه‌نویسی جدید کوتلین (Kotlin) روی سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند.
۱۳۹۶/۲/۲۷

گوگل رسماً از زبان برنامه‌نویسی کوتلین (Kotlin) روی سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند. کوتلین زبان برنامه‌نویسی بسیار جدیدی است که شرکت جت‌برینز (JetBrains) آن را طراحی کرده است. دیگر محصولی که جت‌برنیز توسعه و عرضه آن را انجام می‌دهد، محیط یک‌پارچه توسعه نرم‌افزار جت‌برینز (Jet Brains IDE) است که اتفاقاً اندروید استودیو – ابزار رسمی گوگل برای توسعه نرم‌افزارهایش – براساس آن بنا نهاده شده است. کوتلین نیز مانند جاوا، که زبان پیش‌فرض توسعه اندروید است، روی ماشین مجازی جاوا (JVM) اجرا می‌شود و همین حالا هم می‌توانید از این زبان و دیگر زبان‌های JVM برای توسعه اندروید بهره ببرید. پشتیبانی رسمی گوگل از کوتلین به پیشرفت این زبان تازه متولد شده، بسیار شتاب خواهدداد و تعامل این زبان با اندروید را بسیار متعارف‌تر از پیش خواهدکرد.

image

کوتلین از نظر ساختاری با جاوا شباهت‌های زیادی دارد، از جمله اینکه شی‌ء‌گرا است و برای رفع همان مسائلی که جاوا ماموریت داشت، طراحی شده است. اما چون از خیلی جهات هنوز مثل یک لوح سفید است و ظرفیت‌های زیادی دارد، قابلیت‌های خوب متعددی را می‌توان به آن افزود و نحو یا سینتکس آن را مرتب‌تر کرد و بهبودهایی بیش از آنچه در جاوا می‌بینیم را به آن بخشید.

برخلاف زبان برنامه‌نویسی سوئیفت که صرفا پروژه داخلی اپل محسوب می‌شود، کوتلین همچنان توسط جت‌برینز توسعه خواهدیافت و پشتیبانی خواهدشد. کوتلین چنان طراحی شده که بتواند مثل یک مجموعه کد بومی، روی iOS و مک نیز اجرا شود، ضمن اینکه می‌توانید برای توسعه وب، آن را به جاوا اسکریپت هم کامپایل کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

امیر

۱۳۹۶/۲/۲۸
اندروید همونه که باگ هاش از تعداد سطر های برنامش بیشتره ؟ :D