خانهاخبار
نسل سوم اپل واچ: نازک‌تر و سبک‌تر، با صفحه نمایش micro-LED

نسل سوم اپل واچ: نازک‌تر و سبک‌تر، با صفحه نمایش micro-LED

سازمان توسعه و تحقیقات اپل در کشور تایوان از سال ۲۰۱۵ در حال بررسی صفحه نمایش micro-LED است و گزارش جدید حاکی از آن است که Apple Watch نسل بعد به این نمایشگر مجهز می‌شود.
۱۳۹۶/۲/۲

آخرین نسل اپل واچ با صفحه نمایش منعطف OLED عرضه شده و ظاهرا اهالی کوپرتینو قصد دارند تکنولوژی نمایشگر ساعت هوشمند خود را تغییر دهند. تیم توسعه و تحقیقات اپل در حال کار روی صفحه نمایش micro-LED است که سبک‌تر و نازک‌تر است و نسبت به نمایشگرهای OLED مصرف انرژی کمتری دارد.

این گزارش حاکی از آن است که تولید پنل‌های micro-LED برای نسل بعدی اپل واچ از اواخر سال جاری و در کشور تایوان آغاز می‌شود. شایان ذکر است که در سال ۲۰۱۴، کمپانی اپل متخصصان micro-LED شرکت LuxVue را به استخدام خود درآورد.

image

کمپانی LuxVue تمرکز فوق‌العاده‌ای روی نمایشگرهای micro-LED دارد و می‌خواهد این تکنولوژی را جایگزین پنل‌های OLED و LCD نماید. آنها با تجربه و استعداد کارمندان و مهندسان خود موفق به تولید نمایشگرهایی شدند که نسبت به دیگر پنل‌ها انرژی کمتری از باتری دیوایس طلب می‌کنند. تمام اپل واچ‌ها تا امروز از صفحه نمایش منعطفی استفاده می‌کردند که تولید شرکت LG است.

اما سوالی که برای ما پیش می‌آید این است: آیا تکنولوژی نمایشگرهای micro-LED به جایی رسیده است که در آیفون نیز استفاده شود؟ در سال ۲۰۱۸ مطمئنا همه چیز امکان‌پذیر است و جای تعجبی نیست اگر آیفون‌های سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ مجهز به این پنل‌ها باشند.

کمپانی‌های LG و سامسونگ، که تولیدکننده نمایشگرهای اختصاصی برای اپل هستند، اگر شراکت با شرکت اپل را از دست بدهند مطمئنا بسیار ضرر خواهند کرد. بر اساس یک گزارش جدید، این دو تولیدکننده در صورت همکاری اپل با شرکت‌های دیگر برای تولید پنل‌های micro-LED، سالانه حدودا ۱ میلیارد دلار خسارت می‌بینند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)