خانهاخبار
سهم اندروید از بازار تلفن‌های همراه به ۸۸ درصد رسید

سهم اندروید از بازار تلفن‌های همراه به ۸۸ درصد رسید

سیستم عامل اندروید همچنان به پیشرفت و بزرگ‌تر شدن خود در بازار ادامه می‌دهد. بر اساس آخرین آمارها حالا ۸۸ درصد تلفن‌های همراه از این سیستم عامل محبوب گوگلی استفاده می‌کنند.
۱۳۹۵/۸/۱۳

روز به روز بر محبوبیت سیستم عامل شرکت گوگل، یعنی اندروید، افزوده می‌شود. حالا این سیستم عامل که به نسخه هفتم خود رسیده است، بر اساس تحقیقات شرکت Strategy Analytics، توانسته سهم خود را از بازار تلفن‌های همراه در فصل مالی سوم سال ۲۰۱۶ به ۸۸٪ برساند که از مقدار ۸۴.۱٪ در مدت مشابه سال پیش رشد مناسبی را نشان می‌دهد.

image

در همین زمان سیستم عامل آی‌اواس شرکت اپل مقداری از سهم خود را در بازار از دست داده و از ۱۳.۶٪ در سال گذشته به ۱۲.۱٪ در فصل سوم مالی سال ۲۰۱۶ کاهش سهم داشته است. در بررسی سالانه نیز این آمار با رشد ۱۰.۳٪ فروش تلفن‌های اندرویدی و کاهش ۵.۲٪ فروش محصولات اپل تایید می‌شود.

image

البته یکی از دلایل این اختلاف را می‌توان محصولات محدود شرکت اپل دانست، در حالی که سیستم عامل اندروید روی هر دستگاه ارزان یا گرانی قابل اجرا و همچنین قابل شخصی‌سازی است. همین امر هم باعث شده که اپل و سیستم عامل آی‌اواس سهم زیادی را در بازارهایی مانند چین، آفریقا و خاورمیانه از دست بدهند.

نکته قابل توجه دیگر این آمار، بی‌رقیب ماندن این دو سیستم عامل است. مایکروسافت , ویندوز فون بعد از کاهش تولید محصولات ویندوزفونی، سهم زیادی را در بازار از دست داده است و سیستم عامل‌هایی مانند تایزن، RIM و ... نیز عملا دیگر سهم خاصی از بازار تلفن‌های همراه ندارند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

sajjad

۱۳۹۵/۸/۱۵
خب دلیلش گوشی های ارزون اندرویده این که نشد دلیل ...

sami

۱۳۹۵/۸/۱۵
خب داداچم متن بازه که بایدروزی دوبارفلش کنیم گوشی وامونده رو...

Abbas

۱۳۹۵/۸/۱۴
گوربابای آی او اس و اندروید.... من روانی‌ بادا شدم که داره کف جدول به‌ زور سینه خیز میره????

GT-I9500

۱۳۹۵/۸/۱۴
باریک،یه دست به افتخارش بزنین:???

Sepehr

۱۳۹۵/۸/۱۴
واقعا جای بلک بری خالیه :(