خانهاخبار
آیفون برای چپ دست‌ها مناسب نیست!

آیفون برای چپ دست‌ها مناسب نیست!

نتایج یک بررسی روی عملکرد آنتن دهی گوشی‌های هوشمند نشان داده است که وقتی آیفون‌های اپل را با دست چپ بگیرید قدرت سیگنال‌های آنتن آن کاهش می‌یابد و روی کیفیت مکالمه اثر منفی می‌گذارد.
۱۳۹۵/۶/۲۱

از آنجا که اکثر مردم جهان راست دست هستند و با دست راست خود از وسایل استفاده می‌کنند، اکثر طراحان در ساخت وسایل مختلف فقط آنها را مد نظر قرار می‌دهند و افراد چپ دست، که 10 تا 30 درصد جمعیت جهان را شامل می‎شوند، را نادیده می‌گیرند.

دسته‌های صندلی کلاس‌ها، قیچی، دفترها سیمی، خودکارهای ثابت بانک‌ها، دسته بازی پلی‌استیشن و آیفون‌های اپل از جمله مواردی است که چپ‌دست‌ها با آن مشکل دارند. حتما می‌پرسید آیفون دیگه چرا؟
در بررسی که زیر نظر وزیران شورای نوردیک (Norden) انجام گرفته است مشخص شده هنگامی که کاربران iPhone 6s یا iPhone 6s Plus را با دست چپ می‌گیرند یا آن را سمت چپ صورت خود قرار می‌دهند قدرت سیگنال‌های آنتن کاهش می‌یابد که نتیجه آن کاهش کیفیت مکالمه و قطع شدن ارتباط است.

image

در این بررسی عملکرد 26 گوشی از برندهای مخلتف مورد آزمایش قرار گرفته است که لومیا 640 مایکروسافت بهترین امتیاز را به دست آورده در حالی که آیفون‌های اپل بیشترین افت سیگنال را داشته‌اند.

در گزارش منتشر شده از نتایج این بررسی، دلیل رخ دادن چنین وضعیتی را عدم توجه به حالت‌های مختلف بدن هنگام استفاده از گوشی در طراحی آنتن معرفی کرده است که ممکن است طراحان اپل توجهی به آن نداشته‌اند. متن کامل این گزارش را می‌توانید از اینجا مطالعه کنید.

اگر چپ دست هستید یا هنگام استفاده با دست چپ از آیفون یا سایر گوشی‌ها با مشکل آنتن دهی مواجه شده‌اید تجربه خود را با ما و سایر کاربران در کامنت‌ها در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (39 نظر)

دانيال مرادي

۱۳۹۵/۹/۲۹
چرا مناسب نيست من چپ دستم بعد ابديتش كردم ايواس ١٠.٢ الان نميتونم چيزي رو ضبط كنم ويس ميدم صدا نميره ولي ويس برام مياد صداش مياد ضبط هم ميكنم صدا نداره چرا ممنون ميشم راهنماييم كنيد

دانيال مرادي

۱۳۹۵/۹/۲۹
من چپ دستم

امیرعلی?

۱۳۹۵/۹/۱۲
اپل ن تنها برای دست چپ ها مناسب نیست بلکه برای راست دستانم مناسب نمی باشد کلا مناسب نیست چرا مناسب نیست خب مناسب نیست برادر من مناسب نیست بففهم مناااااسب نیست خخخخخخخه?????

حجتشونم

۱۳۹۵/۸/۲۱
داداش داري اشتباه ميزني ...!!!!!!
كلاس داره ميفهمي
داداش

مهدى

۱۳۹۵/۶/۲۴
يكى از اون هموطن ها هم شمايى كه پولشو ندارى اينجا ازش بد ميگى. خيلى هم خوشتيپ افتادى بيشتر عكس بگير